Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

zwangerschaps vraagje

Discussie in 'Zwangerschap en bevalling' gestart door kim, 29 jul 2005.

Tags:
  1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. Sam moet vandaag nog 11 dagen, dan zit ze op dag 65. Ze voelt zich nog kiplekker. Af en toe speelt ze zelfs nog, eet goed, slaapt normaal, dut heel veel en heeft geen problemen met liggen. s'Avonds vangt ze zelfs nog motjes in de tuin. Maar ze geeft ook af en toe wat gal op sinds vanmorgen. Moet ik me nu naar gaan maken of hoort dit erbij, verlate ochtend misselijkheid zeg maar oid.

gr,kim

2. Ze heeft waarschijnlijk gewoon last van brandend maagzuur. Net als bij zwangere vrouwen zit alles een beetje knel!

Of houdt ze echt niets meer binnen?

Groetjes,
    Monique

3. helemaal mee eens....!!!

4. Ze spuugt wat gal op, geen eten. Haar eetlust is toegenomen tot wel drie keer zoveel. Brandend maagzuur, klinkt logisch:) Dacht ff aan de experts vragen!

gr,kim

5. Meid. je moest eens weten hoeveel gal ik opgaf toen ik op de laatste loodjes liep :wink: Ik had een fles medicijn ervoor gekregen en zoop het alsof ik een fles wijn aan de lippen had :lol: Ik ging nergens heen zonder me fles :mrgreen: Dus ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken, Sam zal hetzelfde hebben,de kittens drukken haar maagje en zo omhoog..

6. :lol: :lol: :lol:

Groetjes,
    Monique

7. Ha ha Ja heel herkenbaar! Dat had ik ook! Liters heb ik ervan gedronken!
    :sunny: Marjoleine.

8. Je ging het gore spul nog lekker vinden op het laatst he :wink: :D

9. heb er nog geen ervaring mee maar kan me indenken dat je doordat de kittens een beetje op de maag drukken en de boel beknellen dat ze last van haar maag kan krijgen en daardoor dus wat gal spuugd...

groetjes renate

10. Hahaha ikke ook
    Vanaf de 5-e maand
    Een liter fles met rose spul en een lier fles met wit spul :)

11. Aha een soort Kir Royal...... maar dan anders.... :wink:

12. Heerlijk anijs smaakje, waar je na een paar maanden echt wel misselijk van werd!
    :sunny: Marjoleine.

13. Nou maar hopen dat het bij jullie allemaal over gegaan is....

Ik loop na 20 jaar nog aan de medicijnen.
    Het zo piepkleine meisje [49 cm/ 2980 grammetjes] had mooi een scheurtje in mijn middenrif geduwt met haar hoofdje.
    Gevolg.....een tsunami van maagzuur als ik ook maar een keer mijn medicijnen niet inneem.

Ik mopper niet hoor want hoe dan ook, het is het meer dan waard.
    Lekker meissie is het, met haar eigenwijze koppie en soms een wat drammerige houding.
    Je ziet het ook dat gaat niet over, alles is dus genetisch vastgelegd..... :lol: :lol: :lol:

Nu maar hopen dat onze poezeltjes hier niet zo heel veel, zo niet geen, last van hebben/krijgen.

14. Vandaag heeft Sam geen gal gespuwd. Ze voelt zich gewoon erg lekker wel kijkt ze iedere keer geschrokken achterom wanneer ze ergens af springt en ineens een plof hoort...hihihihi ze is een klein kamerolifantje geworden ons sierlijke feetje!

gr,kim

15. Och het arme ding!
    Ben je de dagen al aan het afstrepen, Kim? Spannend hoor.... :D

16. Kan nu op de vingers! Vandaag 10 vingers in de lucht!!.....zooooo spannend!!

Weer een vraag...jaaa....nu komen ze hoor! hihihihi Eerder leek het zo simpel maar zie nu overal vragen in. Over kittens grootbrengen vraag maar raak, bijna geen verrassingen meer na zo vreselijk veel nesten door de jaren heen maar dit zwangeren is een ander verhaal hoor!! hihihi

Goed tot nu toe zijn er hier drie poezen bevallen, twee wilde en 1 waar we bij mochten zijn. Alle drie in een afgesloten kamer dus zonder pottenkijkers en stress. Maar misschien wil Sam wel niet in een dichte kamer, wil ze de anderen erbij...bv haar vriendin Boedha..Hoor verhalen over poezen die in paniek raken bij het eerste kitten en dan weg rennen, kitten er half uit. Met dat idee is een afgesloten ruimte denk ik verstandiger. Laten jullie poes lief bevallen waar ze zelf wil? Sam ligt de laatse dagen veel in de badkamer op het matje.

Hoe doen jullie dit? Tips? Adviezen?

gr,kim

17. Eigenlijk maakt het niet zoveel uit waar je haar laat bevallen zolang je ervoor kan zorgen dat jij overal goed bij kan en je alles bij de hand kan hebben.....
    Als dat de badkamer is en jullie beide zijn daar tevreden mee ....waarom dan niet....

Hier bevallen ze allemaal [tot nu toe] in de huiskamer, die is dan lekker op temperatuur ± 21 graden. Jammer genoeg kiezen ze er soms ook voor om in de kittenkooi zelf te moeten bevallen en niet in de kraamdoos ernaast.....whaaa dan heb je wel een bochel op je rug als je klaar bent hoor....!!!
    Na ja we hebben er alles voor over he.... :lol:

18. Ben het met Diana eens (heb danwel nog geen ervaring met Maine Coons, wel met HTK-tjes)... maar gaan lopen stressen omdat je persé wil dat mama in spé in de werpkist moet bevallen lijkt me zowel voor de poes als voor jezelf geen aanrader.

En als Sam wil dat kraamzuster Boedha erbij is dan zou ik dat ook lekker toelaten zolang je er zelf bij bent.

19. Onee stressen laat ik meestal aan anderen over hoor, hahahaha Gewoon gedachten die vragen vormen. Ik heb alles thuis, voldoende ervaring en mensen met meer ervaring stand by.

Net even een half uurtje met Sam op bed gelegen, doen we nu dagelijks even. Krijgt ze extra hapjes van mijn en daarna beetje kammen en kroelen. we eindigen dan met buikje voelen. Voelde wel vaker wat maar het wordt nu steeds duidelijker, net een schopje in mijn handpalm van een klein voetje, iets groters voelen met duidelijke bolling wellicht een kopje! En Sam die kijkt dan met toegeknepen oogjes zachtjes spinnend mij aan. Samen even genieten van de won dertjes die zich afspelen in haar buikje.

gr,kim

20. Heerlijk is dat! Geniet er nog maar van samen.
    Als ik straks terug van vakantie kom zullen er zeker kittens zijn.
    Ik ben nu al nieuwsgierig!
    :sunny: Marjoleine

21. Helemaal eens met Diana! Gewoon even aankijken wat zij prettig vindt. We hebben hier wel op een gegeven moment Taro en MayDay opgesloten, omdat Jay telkens door hun werd afgeleid waardoor haar weeen wegtrokken... Maar Jay heeft dus wat zwakke weeen.

Groetjes,
    Monique

22. Bij ons bevallen ze in de slaapkamer, omdat ik ook wil dat de kittens en moeders daar de eerste paar weken zijn.
    Mijn ervaring is wel dat ze, ook al keken ze eerst niet naar de werpkist, op het cruciale moment sprongen ze er allemaal in en zijn daar bevallen. Pina bij haar laatste nestje wilde ook aan de wandel toen een kitten in stuit er half uithing en klem zat :shock: Op de slaapkamer kunnen ze dan in ieder geval niet zoveel kanten op

23. op en top genieten kim..... nog ff en dan is het zo ver :D

24. ik geloof ook dat het gewoon door brandend maagzuur komt

25. ik geloof dat ik het net zo spannend vind als kim
    ohhhh ik ben zo benieuwd

Laden...

Deel Deze Pagina