Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

Zwangerschaps menu

Discussie in 'Zwangerschap en bevalling' gestart door *Mariska*, 7 jan 2005.

Tags:
  1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. Wie kan mij een menu kaart geven waarop een aantal tips staan die ik mijn zwangere poes, Babe, kan geven. Zij lust werkelijk alleen maar brokken en alles met mate, en nu lijkt het mij handig om zeer hoogwaardige brokken te geven die wat zoden aan de dijk zetten voor de kittens. Kittenbrokken eet ze ook, maar met mate en dan bedoel ik ± een eetlepeltje per dag.

2. geef haar anders lekker tonijn op water basis uit blik.
    Lamshart van Rodi, te koop bij de dierenwinkel en supermarkt uit de diepvries.
    Wat a/d te koop bij de dierenarts.
    En verder wat ze eigenlijk maar wil ;)

En denk er om, wat ze voor haar zwangerschap niet at, dat kan ze nu wel willen...tja, katten..het blijven rare wezens :wink:

3. Lamshart heb ik al geprobeerd, maar ik blijf dagelijks een portie ontdooien, en inderdaad vindt ze blikjes snoezepoes (staat bijna gelijk aan blikjes vis voor onszelf) soms wel lekker, maar dit is eigenlijk niet zo hoogwaardig als wat ik bedoelde :? , ze eet weinig dus wil ik dat als ze iets eet dat er genoeg in zit voor haar en de kittens.
    Maar toch bedankt en misschien heb je nog een idee.
    En inderdaad, het zijn rare wezens, want een bruine boterham met speculaas ofzo, dat is wel lekker :lol: tenminste een klein stukje ter grote van een maine coon brokje.

4. ik geef zelf aan de zwangere en zogende poes
    de RC kitten of Baby cat brokjes
    en in prenciepe is dat genoeg hoor
    zit alles in wat ze nodig hebben
    ook gaf ik nienna 1 keer per dag kattenmelk
    en ze kreeg naar behoeven de gourmet gold mousse

groetjes renate

5. Nu laatst had mijn poes, net bevallen, geen trek in eten: hing maar boven de bakjes met brokjes 'deze smaak, nee' 'deze dan, nee, ook niet', 'de eerste? nee echt niet' 'A/D? nee, ook niet' Ik heb toen gebeld met experts, en kreeg van alles aangeraden wat ik niet in huis had (astronautenvoer, pasta), tot ze bij groene thee kwam! Leververvetting remmend en eetlust opwekkend. Groene thee gemaakt (*niet* volgens chinees recept :) ), vermengd met A/D, in een spuitje in haar mond gespoten, en een paar uur later at ze weer uit zichzelf .....

(Als je een spuitje gaat gebruiken -de apotheek heeft de beste :), in alle maten, 25 cent of zo iets. Voor Mystery gebruik ik 10 of 25 cc - natuurlijk *N*I*E*T* in de keel spuiten, dan verslikt de kat zich en ben je nog veel verder van huis! Per paar ml van de ene kant tegen de andere wang spuiten. een *beetje* naar achteren spuiten kan dan wel, maar wel zo dat het tegen de wang komt en ze het dan zelf naar binnen moet slikken. En langzaam spuiten, natuurlijk: ze moet het zelf kunnen wegslikken :) )

Succes!

6. Ja, ook ik heb goede resultaten met groene thee behaald. Mijn recept: heet water op theeblaadjes, eerste water weggooien (=bitter), tweede keer opschenken en 5 minuten laten trekken, af laten koelen en 2x daags 1 spuitje van 10cc in het bekkie spuiten.

Verder kan je bij de dierenarts Nutrigel halen. Dit is een tube "biggenpasta", een versterkende pasta met diverse vitamines en mineralen, speciaal voor dieren herstellende van een ziekte of in de groei.

Gewoon een lik op je vinger en dan tegen haar gehemelte aan. Meeste katten vinden de pasta zelfs wel lekker!

Kwark met slagroom en druivensuiker?

Succes!
    Monique

Laden...
Vergelijkbare Onderwerpen - Zwangerschaps menu
  1. Twistertje
    Reacties:
    2
    Weergaven:
    1.874
  2. Symbas Story
    Reacties: