Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

Wie kan mij wat leren?

Discussie in 'Algemeen' gestart door Marjoleine, 12 jul 2005.

1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. Ik zou heel graag wat meer leren over erfelijkheid etc. Het lijkt me allemaal erg moeilijk. Soms lees ik dat mensen precies weten wat er uit een bepaalde combinatie voor kittens geboren kunnen worden. Dat zou ik ook graag leren! Waar kan ik daar informatie over vinden?
    Ik wil heel graag als Skippy anderhalf jaar oud is een nestje fokken, maar dat moet wel verantwoord gebeuren. Bovendien willen we graag een eigen katertje erbij houden. Het lijkt ons zo leuk om een zelf gefokt kitten te hebben. Skippy is zwart zilver gemarmerd, haar moeder was Bruin gemarmerd, haar vader zwart zilver tabby. Nu zou ik heel graag een zwart smoke katertje willen, mijn man graag een brown/ black tabby. Wat voor kater moet ik nu gaan kiezen? Zelf denk ik aan Black smoke, maar kan er dan ook black tabby uitkomen?
    Misschien kent iemand een site waar ik het een en ander kan lezen? Of titels van boeken over erfelijkheid?
    Ik weet dat er bij het fokken van een nestje heel wat komt kijken, ik heb ervaring met mijn helaas overleden Birmanen. En ervaring met HTK poezen/ bevallingen. Dus ik weet wat me te wachten kan staan.
    Toch willen we heel graag gaan fokken.
    Wie kan mij helpen met informatie en mijn zoektocht naar de ideale partner voor Skippy?

:sunny: Marjoleine.

2. Marjoleine,

Riëtte (Mainly) heeft een heleboel over erfelijkheid op haar site staan en verder raad ik je aan om naar de lezingen van het RMC te gaan. Daar kan je vast het één en ander van opsteken!

Succes!
    Monique

3. Oh, en op www.pawpeds.com kan je de stamboom van Skippy combineren met de eventuele partners en zien of ze m.b.t. afstamming bij elkaar passen.

Groetjes,
    Monqiue

4. Ik raad de RMC ook aan
    Heb nu verscheidene workshops gevolgd en heb er een hoop van op gestoken

5. Hoi,

Mijn 'erfelijkheidssite' kun je bereiken via http://genetica.nidoba.nl. Opmerkingen, wat er niet goed is, of niet duidelijk!, hoor ik graag, dus kom maar op met je vragen :D! Ik heb ook net een cursusje 'Schrijven voor het Internet' gevolgd, dus zou nu ook eens de teksten moeten kunnen aanpakken - ik ben niet echt tevreden met de stijl, maar OK, je moet toch ergens beginnen!
    Maar evengoed: *alle opmerkingen* meer dan van harte welkom :D. *alle vragen* meer dan van harte welkom :D. En je weet, domme vragen bestaan niet, slechte uitleggen (helaas) wel!

Ik lees het wel ;)

Laden...
Vergelijkbare Onderwerpen - mij leren
  1. The F team
    Reacties:
    14
    Weergaven:
    177
  2. Reef
    Reacties:
    32
    Weergaven: