Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

Welke look: feral of open?

Discussie in 'Uiterlijk' gestart door Gringo, 9 jun 2005.

Tags:
  1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. #1 Gringo, 9 jun 2005
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 mrt 2015
    Bij een ander onderwerk kwamen een aantal foto's naar voren waar ik door getriggered werdt. Uit de verschillende rasbeschrijvingen (TICA, Fifé, CFA etc.) kom je bij de oogvorm het volgende tegen. Groot en wijd uit elkaar geplaatst. Iets ovaal en Licht schuin geplaatst ten opzichte van de buitenste oorrand.

Als je echter naar Coons gaat kijken zie je twee "Looks".

De Feral look

De open look.

Mijn voorkeur gaat absoluut uit naar de Feral look. Voor mij moet een Coon kijken alsof wil zeggen "You ask yourself. Do you feel lucky, Punk!" Een look waarbij mensen de kriebels krijgen. Ok, je begrijpt me wel.

Ik vraag mij af wat jullie interpretatie is van 'de standaard' of eigenlijk prefereren.

2. Persoonlijk vind ik die Feral look zoo verschrikkelijk schitterend, alsof die Coon je in 1 hap kan verorberen..Fantastisch!!

Isa kan zo verschrikkelijk pis en pis nijdig kijken, terwijl ze lekker zit te genieten, mensen vragen dan wel eens, is ze niet gevaarlijk..haahahah

3. Hmmm! Lastige vraag!!!

De bozeblik is errug impossant! Maar de Disneyblik doet je smelten....

Hangt dus van mijn bui af! Een leuke mix in huis? Kan ik af en toe afwisselen! :lol:

Groetjes,
    Monique

PS: de onderste is vast Pearly, maar die bovenste? Is dat Aron? Waar is zijn gebruikelijke verbaasde oogopslag? Heeft hij eindelijk door waar A. de mosterd haalt?!

4. Hoi

Ik ben persoonlijk helemaal gek op de feral look. Daarom ben ik ook echt tot over mijn oren verliefd op mijn kater Diesel, hij heeft ook zo'n feral look. Soms kijkt Diesel zo ferallerig dat je echt denkt van..... oeps volgens mij is ie pisnijdig. Is hij dan niet natuurlijk, maar ik vind het geweldig!
    De andere look is ook mooi hoor maar doe mij de boze maar!

groetjes Sandra

5. Hm, dacht dat de ogen juist rond moesten zijn, en amandelvormig juist 'fout' was? Nee, ik ga toch voor de kat die 'open' kijkt, hoewel, als hij / zij zo af en toe feral kan kijken ... :D :D ... geen bezwaar :D

6. Inderdaad Pareltje en boven dat is Aron voor dat hij aan de Coke zit :D Nee hoor (voordat ik hate mails krijg) dit is zijn stoere "Dirty Harry" look. Die "happy" blik heeft hij enkel op show.

7. Dat dacht ik ook ??? ik vind de laatste ook het mooist !!

8. Als ik echt moet kiezen dan maar de feral :)

9. Beide zijn fout. Een Coon hoort geen ronde maar ook geen amandel vormige ogen te hebben.

Fifé standaard:
    Groot en wijd uit elkaar geplaatst. Iets ovaal, maar niet amandelvormig, lijken rond als ze wijd geopend zijn. Licht schuin geplaatst ten opzichte van de buitenste oorrand.

CFA standaard
    Large, expressive, wide set. Slightly oblique setting with slant toward outer base of ear.

TICA standaard
    Large, slightly oval, appear round when wide open. Wide-set. Aperture is slightly oblique; toward outer base of ear.

De enige die hier (biuj mijn weten) van afwijkt is de
    GCCf standaard
    Full and round, spaced wide apart with a slightly oblique aperture and set.

10. Ik ga absoluut voor de OPEN look, wow wat smelt ik dan als mijn Djinkie me zo aan kijkt!! Zo vertederend en ontwapenend. De feral look vind ik ook gaaf maar persoonlijk val ik als een blok voor die heerlijke ronde oogjes :love7: :love7: :love7: :love7: :love7: :love7: :love7: :love7: :love7: :love7:

11. #11 The Haecoon, 10 jun 2005
    Sweet Rialto's Ghostdancer [Misty], halfzus van PPPPareltje

Dit is wat ik héél mooi vind. Het gros hier lijkt toch de open look te hebben.
    Als ik naar Mike kijk kan hij soms ook wel heel boos kijken maar het gros van de tijd is hij net een muppet met die grote kraal ogen.
    Die oog grote en stand is toch een hele moeilijke....!!!!

12. #12 sannekje, 10 jun 2005
    Dit is Devil zoals hij altijd kijkt (kleuren zijn aangepast aan de kleuren van mijn website...)

En dit is Amke, zoals ze vaak keek, maar vaak had ze ook de "open blik".

Hier is ze nog klein, maar met gigantische ronde kijkers! Zo keek ze ook vaak toen ze al lang volwassen was.

13. Feral of open look , maakt mij niet uit.

Maar feral vind ik mysterieuzer en als liefhebber van Fantasy en SF
    zou dit type zo uit een boek van b.v Robin Hobb kunnen komen.

Luna-Layla
    Lunaenboos.jpg

14. Ik ben ook wel voor de Feral look, maar ik ben er nog niet helemaaal uit, wat voor looks je allemaal hebt. Maar ik smelt zowieso wel als er een pracht van een kat me aankijkt. :D Bij Jackie staan ze niet echt open... maar ook niet als de Feral look, btje tussenin eigenlijk...

eyes.jpg

15. Mijn voorkeur gaat duidelijk naar de Feral look. :wink:

16. ja hoor ik ga ook voor de open look!!

17. Ja, ik sluit me bij Monique aan.....

Ben wel echt verliefd geworden op het ras door die feral look... maar die open look... ja smelt....

Dus een mix thuis mag ook!

18. #18 kim, 10 jun 2005
    De feral look...ohh mooi!! Prachtig!! Maar een open look met echte sprekende kijkers vind ik ook niet te versmaden:)) De echte sweet uitdrukking en dan met bv veel wit vind ik alleen niet zo mooi.

gr,kim

19. Ik ga absoluut voor de feral look.

Groetjes, Janneke.

20. Ik vind beide wel wat hebben hoor :D

21. Ik ga ook voor de feral look.

22. En hoe noemen jullie Skippy's blik dan?
    Is dit open?
    Ze kan ook wel feral kijken denk ik!, wat vinden jullie?
    Skippyinhetgras.jpg

:sunny: Marjoleine.

23. Nou, in ieder geval is de blik 'mooi' :) Lijkt open, maar ja, als je aan het jagen bent op leuke beesjes in het gras, tja - dan ben je nog 'feral' bezig, natuurlijk :D

24. uh, welke site????? Link please!!!

25. Gregor, onderaan haar bericht op het woordje "Website" klikken! 8)

Groetjes,
    Monique

26. Genetisch blond ................. :albino:

27. goh,
    niet gedacht dat jij dat ooit zou zeggen :twisted:

28. wat zeggen ze ook al weer? De beste spot is zelfspot

29. Yup ;)

enne daarom ben ik ook zo blij met de uitspraak van Loesje:
    "ik ben bij vlagen geniaal, helaas is het hier altijd windstil"
    enne mijn onderschrift, slaat ook helemaal op mij (ook van Loesje)

30. Dan de middenweg maar!!!
    Frits zet zijn ogen op verschillende manieren.
    Als hij zijn kroelbui heeft dan lijkt hij inderdaad op die gelaarsde kat van SHREK2.
    Als hij een rotbui heeft dan kijkt hij of hij iets op gaat vreten.

groetjes

31. Feral look, zeker. Jagger kijkt ook zo en het lijkt soms net een miniatuur leeuwtje...tot hij miauwt dan, dan is het gewoon een kat ;)

Chillen.jpg

Ok, Jagger kijkt hier ronduit psychopathisch maar Bowie is niet onder de indruk :)

32. Jouw onderschrift :

"ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg"

Doet mij meteen denken aan mij laatste mail naar jouw.

"ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms mail"
    :D

33. *proest*

ja, leuke mail had je, ikke helemaal in de stress ;)

34. Ik vind allebei wel wat hebben. Diesel kan ontzettend 'feral' kijken. Als ie klaar zit om Duncan aan te vallen of als ze aan het vechten zijn, dan kijkt ie alsof ie zelfs een olifant kan aanvliegen. Zo ontzettend kwaad en groots dat ie dan kijkt.
    Gewoon zonder geruzie/gevecht kijkt ie open. Duncan doet eigenlijk ook allebei, alhoewel ie iets minder 'feral' kijkt.

Volgens mij verdient toch feral een beetje de voorkeur. Ik vind het echt lachwekkend uit zien als Diesel zo kwaad kijkt, hij is een stuk kleiner dan Duncan, en hij trekt me dan een gezicht alsof ie m kan opvreten. Ik schiet dan altijd in de lach :D

35. #35 Maine, 22 jun 2005
    Dit is Morgan, welke look zal dit zijn?

36. Ik vind ze alletwee wel tof
    Feral is indrukwekkend
    Open is zwaar vertederend

Ben benieuwd wat Malleke gaat doen
    Op dit moment zijn het flink ondernemende grote nieuwsgierige ogen

37. Ik vind beide wel wat hebben.

Andor die de Feral look heeft. Stoer :D

En Kyara die met haar ronde kijkers heel enthousiast en soms verbaasd de wereld in kijkt.

Oh ja, en Thoth die soms beide heeft :lol:

38. channel.JPG

hoe noem je dit dan? ben wel benieuwd

39. Hm, ik ben simpel ...... ik noem het 'mooi' :D :D :D :D

40. #40 Conny, 29 jun 2005
    Ik heb er met diverse looks.
    En bij de een past de feral erg mooi, ook qua karakter.
    Ben is zo'n kater met een openlook ......als die boos zou kijken klopt dit totaal niet bij wie hij is.

Nikita daarin tegen kijkt heel erg Feral :D en dat is een lieverd maar wel een met een heeeeel erg eigen wil.
    Scarlett haar dochter hangt hier tussenin en dat vind ik ook erg mooi.

Charlie kan ook zo lekker kijken........
    a2005-06-15026.jpg

Het moet passen maar ik vind beide wel iets hebben :D:D

Conny

Laden...
Vergelijkbare Onderwerpen - Welke look feral
  1. Gunter
    Reacties:
    18
    Weergaven:
    348
  2. Kirsty
    Reacties: