Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

welke kleur ???

Discussie in 'Uiterlijk' gestart door Twistertje, 19 jan 2005.

Tags:
  1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. ik ben benieuwd welke kleur nu het meest in trek is bij de fokker en natuurlijk bij jullie?

2. Ik ben helemaal gek van alle vormen van rood en zilver en wil me ook voornamelijk met die kleuren gaan bezighouden!

Groetjes, Janneke.

3. Ik ben geen fokker maar ik hou ontzettend van rood, en dan bedoel ik vurig rood net zoals mijn Redkin :lol: mijn tweede lievelingskleur is bijna helemaal donkergrijs met alleen maar korte witte sokjes :wink:

4. Ik val in bijna alle kleuren maar geen mackeral.Dat vindt ik echt niet mooi.Als ik moet kiezen val ik eerst en vooral op rood,wit,lapjes en blauw.Ik zie altijd graag High White bij een kat en een driekeur in crema,blauw en wit vind ik ook erg mooi.maar een zwarte tabby gelijk Norton van Chantal is ook erg mooi en ik heb ergens in Nederland eens zwart witte katten gezien maar op een heel bijzonder manier gvlekt en dat vond ik ook schitterend.

5. Ik val voor creme................. :lol:

6. Ik ben zo veranderlijk als het weer....... :D
    All-time favourite is brown tabby, dat blijf ik supermooi vinden...

Maar ik ben ook gek op smoke (met wit), schildpad, rood etc.
    Ben niet overdreven dol op mackerel, blauw (alleen als het heel diep blauw is) en high white!! :wink:

Maar niettemin, als er iets op mijn pad komt waar ik direct voor val maakt het me geen moer uit welke kleur het is!

Groetjes, Jolanda

7. Ik ga voor hetgene wat Jolanda net al zei, "het maakt me echt geen fluit uit" :D
    Ik vind alles mooi, of het nou zilver is of een brown tabby, het maakt mij niet echt veel uit, vandaar dat de 5 die wij hebben lopen ook alle 5 anders zijn :wink:

8. Mijn favourite kleur is eigenlijk geen echte kleur, nl zilver.

Zilver is eigenlijk het gedeeltelijk ontbreken van kleur op het haar.
    Zilver kan daarom ook in combinatie met alle kleuren (rood, zwart, creme, blauw)

En daarnaast ben ik gek op rood, schildpad en alle andere kleuren.

Groetjes,

9. hahahaah ROOD!!!!

10. Je meent het :mrgreen:

En nee, Oscar krijg je niet..hahahaah

11. Tja kleuren...

Er wordt mij regelmatig verteld dat ik een rode gloed in huis heb ;)
    met 1rode coon, 1 rode htk, 2 rood met witte htk's en een schildpad ;)

Maar mijn hart gaat ook uit naar blauw smoke met wit..en dat is dus ook mijn fokdoel ;)

En verder vind ik dat de uitstraling van een kat dát moet hebben dat ik er voor val..hahaah

12. Met wit, effen, en rood, of schildpad. Rood toont dus nooit effen, maar altijd tabby, OK. Maar dan wel blotched, niet gestreept :).
    Zilver - wordt in het geval van effen dus smoke - is ook mooi. Vreemd genoeg vind ik zilver schildpad vaak niet persoonlijk aantrekkelijk, waarschijnlijk omdat het rood dan lichter wordt? Oftewel, het *plaatje* van katten die ik mooi vind is gemakkelijk te maken. Maar dan moet de kat qua persoonlijkheid ook nog eens erbij passen, anders kun je er nog niet mee leven! Ach ja, en zoals ik mijn voorkeuren heb, heeft de kat waarschijnlijk ook zijn voorkeuren, dus maar hopen dat ik bij hem/haar in de smaak val :D

(Ik herinner me dat op de studentenflat er eens een -mannelijk- 'stuk' kwam wonen. Iedereen (meiden dan) opgewonden - tot de eerste gezamelijke koffieronde, toen hij zijn mond open had gedaan ...... )

13. Tja als ik voor kleur zou gaan dan is het de blauw verzilverde tabby kleur alleen haha heb het nog steeds niet want zodra ik een koppie zie waar ik verliefd op wordt is het gedaan en dan intresseert me de kleur ook niet meer :lol:. En zo kom je dan op de drie kleuren in mijn advatar rood. fawn ( of creme hoe het ook maar heet) en zwart.

14. Rood. Duiveltjesrood.....zoals Redkin! Dat is mijn wens. Ik heb zelf een tijger HTK, een blauwe pers, een brown tabby pers, een zwart gemarmerde coon en een blauw gemarmerde coon.

Groetjes,

Jessica.

15. denk alle kleurtjes, behalve (helemaal) wit en de lichte kleurtjes (weet niet hoe dat heet, maar b.v. licht rood of zoiets). Ooit komt er bij nog wel een zwart/witte (b.v. witte bef en witte pootjes).

16. nou ben ik wel erg benieuwd naar die redkin krijg ik nog een foto van deze knappe vent te zien????

17. Esther,

bij losse foto's zijn meerder foto's geplaatst door Chantal van Redkin ;)

18. ik vind brown tabby blotched met of zonder wit heel erg mooi!
    dus lekker gewoon.

19. hieruit kan ik dus opmaken dat de meesten hier toch voor rood vallen!!! brown en blauw is ook erg gewild

20. Ik val ook voor Rood en Cremé Maar ik vind Mackrel ook heel erg mooi. Maar black smoked vind ik ook super... Tja mag ik van elke kleur gewoon 1tje :D

21. Ik wil al rood vanaf ik aan ik poezels begon maar nog geen rood hier :shock: De klik was steeds met een nader kleurtje. Verdunde kleuren vind ik ook bijzonder mooi, blauw, cremé en zilver. Nu heb ik een blauw cremé gemarmerde poes en een cremé met wit kater die prachtig zijn! De toekomst zal het leren welk kind van dit duo blijft :D :D

gr,kim

22. Het zijn twee schoonheden hoor :D

23. Ohhhhhhh Kim jou kater is om op te vreten wat een PLAATJE!!!!!!!!!!!!!!

24. 7 maandjes is het 'knulletje':)) Maar echt een heerlijk dier en een clown eerste klas :D

grkim

25. Mijn kleurtjes zijn wit, of schilpad met wit en alle kleuren met
    leuke en speciale aftekeningen zoals een vlek op hun oog en een
    gekleurd oor of zo.
    Ik heb alleen nog geen witte en schilpad met witte coon hier
    rondt lopen erg jammmmmer :D :D :D

26. Wat niet is kan nog komen....toch? :wink: :wink:

27. hahaha ik vind echt alles mooi behalve .... rood
    Okay creme vind ik wel mooi, maar dondersteen rood niet :)
    Wel heb ik toevallig een black tabby en een blauw schildpad

Groetjes Suzanne

28. Ik ben helemaal gek op black tabby's met wit, zoas mijn Nazca. Vooral met een gedeeltelijke witte neus :D Vooral de neus :mrgreen:
    Ik vind zilver ook heel mooi hoor, maar ik ben toch gekker op contrast, en het allermooiste vindt ik een intens groene oogkleur en grote ogen :D

29. Van al die Coon fotos die ik heb gezien vind ik zwart of bruin tabby ongelofelijk mooi....
    Deze coons doen gewoon heel natuurlijk en wild aan vind ik.

En buiten dat ben ik dol op rode katers (zie ook mijn 2 htk-schatten)

Dat zouden ook de kleuren zijn waar ik voor ga tijdens de keuze voor een Coontje.

30. Ik ga natuurlijk voor een blauwe :D
    Maar zo'n grijs/wit/zilver gestreepte vind ik ook geweldig.

31. Johan is net mij :) beginneling en zelfde intresses..

Ik ben helemaal weg van blauw, blauw met wit, zilver, grijs, brown tabby ook.
    Uhm.... Bijna alles ik vind ook drie kleur mooi wit creme en blauw.. :oops: noem bijna alle kleuren al :mrgreen:

32. ik mis alleen rood nog!!

33. :oops: ja maar daar ben ik niet zo gek op... maar let op over een jaar loopt hier een rode kater :rolleyes: zo ben ik :lol:

34. ik ben helemaal weg van rood , creme en zilver
    er is hier dan ook een groote rode gloed in huis
    flamenco rood silver, borizia rood silver,Rossi rood, spetter rood, roosje rood

maarrrrr ja ik houd van meer kleurtjes maar deze zijn toch wel de 2 die ik het mooist vind

35. Mijn volgende kitten zou ik graag in het brown tabby willen. Maar ja je weet het maar nooit he!! Als je een maal het nestje ziet dan zou ik ook voor een hle ander kleur kunnen vallen , het karakter vind ik eigenlijk belangrijker.

36. Zilver en Rood :D

37. #37 uulehat, 20 apr 2005
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 mrt 2015
    Ik val helemaal voor de schildpadkleuren en de zachtere kleuren zoals creme en zilver. Ik heb van de week een foto van een kitten poes gezien van een kennis van mij en die was ook zoooooooo mooi. Die kleur heette
    Brown Patched Classic Tabby White. Dit is ze!

38. Ik val voor schildpadjes maar dan zonder wit en niet diegene die gevlekt schilpad zijn dus een rode vlek en een zwarte enz.....Wat ik het leukste er aan vind als fokker zijnde is dat je van die regenboognestjes krijgt en dat vind ik echt geweldig... :lol: :lol: Verder vind ik effen blauw heel mooi vooral als het ook nog eens een supergrote kater is... :D

39. Hmm, nee er is niet een bepaalde kleur die ik favoriet kan noemen...
    Rood? Creme? Cameo? Ja, ja en ja
    Zwart, Blauw, Smoke? Weer ja, ja en ja!
    Torty, verdund of zilver? Opnieuw ja!

Effen, tabby of gestreept? Met of zonder wit? Ik vind het allemaal geweldig!

Wit, dat is een kleur (of beter gezegd het ontbreken daarvan) waar ik niet direct voor zou kiezen...

Kleurtjes die ik zelf uit een nestje zou willen krijgen, ja daar heb ik wel wensen in: 8)
    - een effen zwart poesje
    - een cameo poesje
    - een smoke met wit poesje

Waar ik het meest op val: ogen!!! Een mooie oogopslag en ik krijg knikkende knieen!!! :lol:

Groetjes,
    Monique

40. Roood!!! Komt misschien ook wel omdat ik zelf rood haar heb hoor :oops:

Verder vind ik zilver en brown tabby met wit ook erg leuk :)

Laden...
Vergelijkbare Onderwerpen - welke kleur
  1. Gunter
    Reacties:
    18
    Weergaven:
    351
  2. Kirsty
    Reacties:
    9
    Weergaven:
    603