Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

Welk middel en hoe vaak?

Discussie in 'Maag, lever en darm' gestart door mccfelinefantasy, 25 mei 2005.

1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. Hi!

Ik zag een eerder topic over ontwormen, maar daar waren niet veel reacties en ook vermengd met ontvlooien...

Kittens worden bij mij ontwormd op 4, 6 en 8 weken en op 4, 6 en 9 maanden met Flubenol pasta
    Volwassenen ieder half jaar met Drontal tabletten.

Ik ben erg benieuwd welk middel jullie gebruiken en hoe vaak (volwassen & kitten).

Groetjes,
    Monique

2. Eerder gebruikte ik dus altijd Banminthe om te ontwormen, werkte goed maar ze vonden het altijd vreselijk vies:) Omdat ik nu met heel kleintjes en een worminfectie zat op 2-3 weken heb ik geinformeerd en kwam ook uit bij Flubenol, kan al vanaf 2 weekjes gegeven worden! Ze vonden het niet eens smerig:)) Werkt goed want de ukken zijn weer super gezond!

Vorig jaar heb ik ook een keer Strongholt gedaan, de pipetjes in de nek. 1 pipetje staat voor 2 kilo kitten dus ik dacht dit te kunnen verdelen over twee kittens van 600 gram per kitten. Volgens de fabrikant kon dit idd ook heel goed. Niet dus! Wormen werden er aktief van maar gingen niet dood, zeer zieke kittens die zelf wormen overgaven!! Nooit weer dus op die manier! Sterker nog, geef het niet meer aan kittens want een pipet vind ik teveel en een halve pipet kan dus niet..Ik ga voor de flubenol pasta!

gr,kim

3. Maar hoevaak ontworm jij Kim? En wat doe je met je volwassenen?

Groetjes,
    Monique

4. Normaal ontworm ik vanaf 500 gram, das de eerste keer,meestal rond de vierde week dus. Dan nog een keer met 6 weken en een keer met 9 weken. De weesjes gaan hier rond de 10de week al weg...Mijn coontjes zullen in dus ook nog een vierde keer ontwormt worden. Weet dat sommigen dit onzin vinden en teveel maar wormen zijn zo akelig...:)

Mijn volwassen dieren ontworm ik twee keer per jaar.

gr,kim

5. Ja, daar ging het mij even om... Is dat zo? Is 6x tot 1 jaar en daarna 2x per jaar te vaak? En wat is daarvan het risico (van teveel ontwormen bedoel ik)?

Groetjes,
    Monique

6. Ik denk zelf dat het risico bij teveel ontwormen wellicht een zwakkere darmflora betekend? Maar ik geef mijn kittens ook rauw lamshart te eten wat de darmflora weer gezond maakt. ervan uitgaand dat wormen schadelijker zijn na een paar fikse worminfecties te hebben ervaren wil ik ze absoluut zo goed mogelijk ontwormt hebben. 2 keer per jaar bij de volwassen dieren, tja hier eten ze ook muisjes die zo stom zijn om de tuin binnen te komen, laagvliegende vogeltjes die te jong zijn en veel insecten. Krijgen ze wel binnen..

gr,kim

7. Ik ontworm de honden hier zeker 1x in de 3 maanden. De katten tot 1 jaar ook en oudere katten om de 4 tot 6 maanden of soms vaker als ze echt wormen hebben, zoals O'Malley... waar hij het vandaan haalt weet ik niet maar hij lijkt ze wel altijd te hebben, net zoals Oban 1 van mijn honden. Hij heeft veel vaker last van speolwormen dan Baloo mijn andere hond.... heel vreemd eigenlijk.

8. ow vergeet erbij te zeggen dat ik ontworm met drontal zowel de katten als de honden.... kittens wil ik ontwormen met flubenol... maar ik heb nog geen kittens en dat zal ook nog wel ff duren :wink:

9. Ik zit op hetzelfde ontwormingsschema 4,6,8 en ook nog met 11 weken met de kittens.
    Ik gebruik Milbemax tabletjes en ben daar erg tevreden over,deze heb ik met mijn 2 nestjes die ik heb gehad gebruikt.
    En de volwassenen krijgen 2 x per jaar een Milbemax kuurtje,katten en honden :wink:

10. De volwassen katten worden hier altijd ontwormd als de zomertijd cq wintertijd ingaat, dus 2 keer per jaar (makkelijk te onthouden). Hebben we kittens in tussentijd, dan wil ik ze nog wel eens tussendoor ook ontwormen, evenals een poes die op de planning staat om gedekt te worden, van te voren ook even ontworm, zodat ze mooi beschermd is. Ik vind het tijdens de dracht een beetje eng.

Wij ontwormen de volwassenen met Milbemax, dat zijn perfecte kleine tabletjes, en je kan ze afhankelijk van het gewicht van de kat voor grote of kleine katten kopen. Ik deed ze eerder altijd met Drontal ontwormen, maar Milbemax zijn kleinere (en gladdere lijkt het wel) tabletjes, en aangezien Nina een feeks is op tablet-gebied... Ideaal dus.

De kittens doe ik met Vitaminthe, met 4, 6 en 8 weken en tussen de entingen door ook nog een keer. Ik heb overigens 1 keer een grotere verpakking (10 ml) gekregen, dat wil ik nooit meer, dat viel dus niet te doseren op die kleine kittentjes. Voortaan dus de 5 ml verpakking. (Achteraf realiseerde ik me dat ik het net zo goed in een injectiespuit kon overdoen, en dan wel goed doseren... Ik had het wel in huis, maar nooit bij stil gestaan...)

11. Wij ontwormen de katten en honden hier 4 keer per jaar, de katten met exil ontwormings pasta,
    en de honden met tabletten (ook ban exil)
    we ontwormen de katten niet opdezelfde dag, als een van de katten het evt. uitspuugt weten we niet welke ... :?

12. Ik ontworm niet zo vaak, vorig jaar wel de kittens regelmatig natuurlijk en dat deed ik met flubenol

Ik heb het idee in mijn hoofd dat als je vaak ontwormt de beesten ook vaker wormen hebben
    Kan het absoluut niet wetenschappelijk onderbouwen maar zie dat hier bij mijn eigen beesten

13. ik geloof dat Katten (en honden) altijd wormen hebben... ze zijn ingekapseld in het lichaam, als er grote veranderingen zijn op bv. hormonaal gebied, worden de wormen "wakker"
    Zoals jullie misschien wel weten is de vlo de gastheer van de lintworm, dus als ze een vlo zouden vangen hebben ze worm...

(ontvlooien doen we hier vanaf begin mei tot oktober)

14. Handig om te weten.
    Vooral die tip van zomertijd wintertijd

15. 1x per jaar met exil ontwormpasta, tenminste, dit heeft wel mijn voorkeur.
    heb in het voorjaar tabletjes geprobeerd, maar die krijg ik er bij de dames niet in. (katers gaat heel makkelijk trouwens, die laten zich wel overrompelen)

heb nl ook het idee van hoe vaker je ergens geneesmiddelen preventief voor gebruikt, ze er gevoeliger voor worden.

16. Ik weet ff het merk niet meer van het ontwormingsmiddel dat Jagger heeft gekregen. Het was een pilletje. Dat zegt natuurlijk weinig. Hij wilde het eerst niet maar toen ik er een likje haarbalpasta opdeed was het zo weg :) Vindt ie lekker haha. Ik moest trouwens van de fokker met 4 maanden ontwormen en daarna nog een keer met 8 maanden en een jaar.

17. Murphey en Dikkie zijn 2 jaar niet ontwormd (hebben toen ook geen inentingen gekregen) maar ze komen nooit buiten, eten geen rauw vlees en ik heb eigenlijk ook geen idee hoe ik kan zien of ze wormen hebben.
    Toen Duscha kwam zijn ze allemaal ontwormd en nu zal het 1x per jaar zijn denk ik.

Laden...
Vergelijkbare Onderwerpen - Welk middel vaak
  1. coontopia
    Reacties:
    15
    Weergaven:
    2.084
  2. Marjon G
    Reacties:
    15
    Weergaven:
    1.465