Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

weinig miauw veel ge- mmpf

Discussie in 'Gedrag & Karakter' gestart door Sjoukje, 7 apr 2005.

1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. Hallo,

Doen jullie coons het ook, dat ze weinig miauwen, alleen als ze bijv. eten willen of voor een dichte deur ofzo staan.
    En voor de rest van de tijd als je ze bijv. aankijkt of je met ze meeloopt dat ze dan af en toe mmpf-en (of hoe je het ook schrijft ;))

2. Roos zegt heeeeel af en toe mauw (zonder i) alleen toen ik van de week uit het ziekenhuis kwam, sprong ze wel al kletsend op mijn schoot om alle ellende te bespreken met me.
    Milla die doet alleen prrrttttt, met ene heel hoog stemmetje, das echt een mislukte muis :D

Ik hoop dat ze het voorgaande vasthouden als ze krols zijn :D en niet zo luidkeels gaan miauwen zoals mijn HTK dame doet op het moment

groetjes Suzanne

3. Oh ik heb vooral "prrrr wie-wieieieie!" of zo :lol:
    Heel melodieus en zangerig!

Groetjes,
    Monique

4. Mijn coons maken ook dat 'prrrrrr wie-wieieiei' geluid, alleen de kleinste - die doof is - kan nog wel eens een echte '' miauw " produceren.

Ik heb er één die heel stil krols is , héél lastig als je een open kater hebt rondlopen. :(

5. [/quote]
    Ik heb er één die heel stil krols is , héél lastig als je een open kater hebt rondlopen. :([/quote]

Daarom wil ik vooralsnog ook geen open katers :)
    Volgend jaar wil ik wel een kereltje aanhouden en die mag mooi chop chop gaan doen :D

groetjes Suzanne

6. Hmm ja! Tommy (onze al zes jaar gekastreerde britje) is vanaf het moment dat Fébé kwam binnendribbelen, tot over zijn oren verliefd op haar! Hij merkt als eerst dat ze begint krols te worden!

Erg leuk is als hij dan stoer gaat doen (is ie helemaal niet!!!) en haar probeert te dekken: meestal achterstevoren of anders liggend op zijn rug met Feebs boven op hem! :lol: :lol: :lol: Je lacht je helemaal wezenloos (niet te hard, want anders is hij beledigd...)

Groetjes,
    Monique

7. Onze Samhain heeft ook een heel hoog en hees stemmetje, gewoon een genot om naar te luisteren. Behalve wanneer ze krols is..........!! Drie blokken verderop hoorden we haar nog nog gillen om een kerel...Niks geen lieflijk stemgeluid die periode:)

Nolan heeft drammerig kittenstem geluid wanneer hij wat wil, beetje verwend knaapje zeg maar:)) Wel erg leuk zijn de speel geluidjes, heel hoor en vrolijk!

gr,kim

8. Macho heeft een niet zo leuke mauiw beetje irri klinkt ie :mrgreen:

Noa prrrt de hele tijd en met eten een miauw!!

Senna mauiwt heel lief en zacht als ik haar niet kriebel :lol:

9. Nou ik denk dat wij de uit zondering hier in huis hebben :?

Onze Chappy miauwd zo hard dat je er soms van schrikt :shock:,
    die laat dus heel duidelijk horen dat hij er is :D

Ray zeg mmmieuww ..en dan met de klemtoon op de m :mrgreen:, zo van "ik wil nu je aandacht hoor"

Lucca is soms net een cavia, die doet pir pir :D

Blixie en Snotje zijn de zachte stemmetjes hier in huis :D

10. Onze Storm maakt werkelijk de hele dag geluid, maar als hij binnen komt vanuit de kattenren, dan zegt hij met een piepstemmetje 'maumau' en dat klinkt net als 'mama'

Amber mauwt alleen als je hallo tegen haar zegt. Davi blert alleen als hij wil dat je de kraan voor'm openzet.

11. hier heel verschillend:

Seagal snuift veel...hij wordt een echte oude brompot..snuift wanneer hij vind dat het "jonge"volk te druk is naar zijn zin..Als ze zijn plek op schoot hebben ingepikt..

Oscar, das net een kraai..die kan niet normaal mauwen, Een hoop gekras komt er uit wat als een mauw moet doorgaan :rolleyes:

Isa daar en tegen heeft een aardig stem geluid..en geeft dus ook heel duidelijk wanneer ZIJ wilt ETEN..en spoort je zo aan om op te schieten :wink:

Sera heeft de stembanden van haar moeder geerft :rolleyes: , Maar die mauwt om ALLES..verteld de hele dag door wat ze heeft meegemaakt.. :rolleyes:

12. Met dank van Sera poste ik het zelfde bericht 2 maal :rolleyes: :wink:

13. 's Avonds om een uur of 10 wil Murphey nog wel eens voor het raam gaan staan (op zijn achterpoten) en dan kan er wel eens flink gemiauwd worden, maar meestal is het prrrt

14. Jaa, dat ken ik!! mijn Tommy werd in 1e instantie helemaal aangerand door mevrouw en moest niks van haar weten, ze was veel te opdringerig. Maar ze heeft het hem toch maar geleerd! (alhowel hij het ook nog niet helemaal door heeft)
    Bijten in de nek en dan.....boven op haar rug zitten?? :rolleyes:

15. Mijn beide coontjes maken dat prrr geluidje. Miauwen bij hun is echt zeldzaam ik hoor ze dat haast niet doen alleen als ik vis aan het koken ben dan hebben ze allerbij weinig geduld. En dan kan het ook eht zeurderig over komen. Onze twist, wil iedereen om zich heen hebben mist hij iemand dan gaat hij ons echt zoeken en prrrr-tsen.

16. Ihme keft!! echt waar... als ze 's morgens ons ziet na de hele nacht is het net een chiwawa geluid of zo .... wist niet wat ik hoorde. :lol: :lol: :lol:

17. Onze oudste HTK Robin die kan niet echt miauwen, die zegt AU! op een hese stem.
    Onze 2e HTK zegt ook AU, maar dan schel en onze HTK poes die lult de hele dag. Ze is onzettend krols en als je tegen haar mauw of prrr of ieuw zegt, dan geeft ze antwoord. Dat is erg lollig, want ze blijft dan bezig en stopt pas als jijzelf stopt.
    En spinnen dat ze doet! Een levendige boel bij ons.

Ben benieuwd wat Takoda voor geluid gaat produceren....... :angel13:

18. Ik heb thuis een super babbelaar lopen !!! Norton... die was zeker en vast een siamees in een vorig leven :shock: miauwen, prr geluidjes, en dan een geluidje die lijkt op "warwarwarawarwaaaer" je kan het gewoon niet achterdoen. En als ik ergens bezig ben dan komt hij naast me staan en begint te babbelen. En dan zeg ik "wat is er ventje, wat wil je zeggen tegen je vrouwtje" en dan wordt hij heel zenuwachtig en begint nog meer te babbelen. 't Is echt leuk hoor zo een coontje. Redkin die maakt een belachelijk geluidje die helemaal niet past bij zijn postuur ! 't is zeker een homo :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

19. Idd, als je dan tegen ze gaat praten dan is het net of ze echt wat proberen duidelijk te maken en beginnen ze nog meer te praten.
    Onzer HTK maakt ook altijd bepaalde gebaren als hij iets duidelijk wilt maken (hij kletst niet zo want dat kan hij niet echt).
    Hij gaat bij de servieskast op de mat zitten = ik wil blikkie.
    Hij staat met zijn poten bij het aanrecht = ik wil een plakje worst of wat lekkers.
    Hij zit bij de deur en kijkt de klink er bijna uit = ik wil naar boven / buiten.
    Als je op de bank zit en hij geeft alleen maar kopjes = ik wil aandacht.
    Robintaal dus.... :lol:

20. Ow hier hebben ze ook allemaal hun eigen taal. Lilo kan echt maaaaaauuuuwwwen en niet zo zachtjes ook en als ze dna ook nog krols is dan is het helemala niet aan te horen. Ze mompert ook als je haar bestraffend toespreekt, moppert ze echt... das een heel grappig gehoor. Frutsel maauwt alleen als ie naar buiten wilt. Dan gaat ie aan de deurpsot hangen en maakt ie een heeeelllll zielug geluid.... echt zo heel hol... mooooeeewwww.... heel irritant dus :D en Jackie tja, die praat wel een btje, maar niet echt en ook heel schatjes. T is meer. ieewwww. :lol: Maar ze weten allemaal heel goed duidleijk te maken wat ze willen ja.... :D

21. Nazca doet echt luid Wrrrrrauwh!!!, echt zo luid dat je het buiten hoort :D

De buurvrouw klaagt er soms over, maar die haat katten :twisted:

Ze is er gelukkig ook bang voor, dus als ze komt zeuren dan roep ik Nazca erbij en dan is ze zo weg :D

Cherokee doet meer van brah brah brah en als we eten voor ze klaar maken dat wordt het wraah wraah wrauwh!!!

Echt grappig die Coons :D

22. Hi hi hi dat doet Blixie ook als ik hem op zijn buik moet kammen, hij stampt dan ook met zijn achterpoten erbij :lol:

23. Nooouuuuuuuuuuuuuuuuuu......homo....ech nie..... :wink:

24. Hier 3 katten 3 stemmen.
    Alhoewel Wizzy zich alleen laat horen als ze eten krijgt of op de bank mag...Wizzy kwekt (whek whek whek whek)

Ons GayTeam is een geval apart.
    Figgy is bijna 6 en miewt vaak nog als een kitten...heel zacht hoog en zielig...een echte kleine aansteller en hij prrrrrrrrr-t veel, dit gaat meestal samen met een omhoog gestoken trillende staart.
    Dat prrrrrrrrrrr-ten doet ie meestal als ie een beetje zit te schooien.

Tijgje praat niet zo veel en klinkt als een echte gezonde kater zou moeten in mijn ogen.

Hier nog wat fotos van mijn GayTeam.
    De heren slapen, knuffelen en likken wat af met z'n 2

25. Jagger miauwt af en toe. Vooral als hij in de gang is, of als hij vindt dat hij eten moet krijgen ;) Als hij slaapt en ik aai hem dan gaat ie "prrrii". Moeilijk te beschrijven maar erg schattig geluidje :)

26. Grappig dat zo te lezen de meeste coontjes iets van '' prrrriiiieeeeuuuuwww' produceren....mmmmm...dat doet Bandit ook, of iets van mrrrAUW en dat dan met een heel hoog stemmetje...alsof er ik weet niet wat aan de hand is....
    Snorro 'mèht' vooral als hij aandacht wil of om te zeggen dat ie mij gemist heeft.......zoooo liefffffff.......

27. Hihi! Smirnoff snuift ook! Maar voornamelijk als hij ergens beledigd over is of als hij heel stoer aan het doen is! :lol: :lol: :lol:

Groetjes,
    Monique

28. Nou Duscha heeft gelukkig de volume knop nog niet ontdekt en veel meer dan een heel zacht miauw komt er niet uit :D

29. Nou, Lizzie is ontzettend krols en kletst de hele dag.
    Steeds Iiieeewwww en Aaaauuuuwww.
    Als je dat terugdoet, gaat ze het nog harder doen en word je er helemaal melig van. :lol:

30. Hier heb ik dus enkele Coons die mauwen.
    Bv Delphi als ze denkt dat ik naar boven ga naar de kamer waar het nest verblijft dan mauwt ze aan een stuk door ze wil mee en NU de kamer in of ik erin ga zal haar een zorg zijn!
    Ninti mauwt als ze 's nachts bij me komt liggen of als ze appoteert dan vraagt ze netjes of ik haar speeltje wil gooien.
    Robin mauwt altijd als ze een andere kat passeerd of ze wil zeggen: ga op zijn ik kom er langs of zou het snauwen zijn :rolleyes:
    Want als ze langs loopt wil ze nog wel eens even een pootje uithalen naar diegene die ze passeerd.

31. die van mij praten je juist de oren van je kop, die gaan naast je zitten en beginnen hele verhalen te vertellen...

32. Hier wordt heel wat ge-prrrriiiit en geprrrrrrt. het miauwen is meer een gemehhh en dat doen ze meestal als ik met het eten bezig ben of als ik de ijskast openmaak. (hoezo bedelen?)
    Ook heel vaak lijken het 2 cavia's met dat geluid wat ze produceren. En het klinkt ontzettend grappig als ze prrrrt-end van de trap rennen, dan zit er steeds een 'overslag' in het geluid. :D

33. Mauwen doen ze hier zelden.....Mijn coons kunen niet eens normaal mauwen, het is meer in de vorm van een miezerig miepje. Wat ze wel vaak doen is het geluidje FFFFRRRRR maken. Dat schijnt een geruststellende begroeting te zijn. Erg leuk om eens uit te proberen. Hier reageren ze er echt op.

34. Calvin is een echte kletskous. Als hij wil drinken doet ie altijd prrrt. De aankondiging van een dolle speelbui is een harde prrrrrrrrrrrt. Als ik vervolgens kom spelen doet ie net alsof hij zielig is en miauwt hij heel hard. Als ik met vis bezig ben is het net een brandweer alarm en als hij zijn zweepje graag wil en hij krijgt hem niet van mij gaat hij ook heel schooierig miauwen. Als ik raar ga lopen zingen gaat ie ook altijd mee lopen miauwen.

35. Als ik thuis kom en ik roep naar Takoda: hee lekker ding of hee lekker scheetje / poepie, dan krijg ik altijd antwoord. Maar als mijn man dat doet, dan kijkt ie hem aan, zo van, moet ik antwoord geven of zo? Wij kletsen saampies wat af. :lol:

36. Ik begreep je FFFFFFFFFRRRR wel maar niet hoe ik dat moest doen maar na een tijdje had ik het onder de knie. Dus ik ga de komende dagen maar eens al FFFFFFFFFFFFRRRRRRRRRRR door het huis lopen en kijken hoe ze reageren!

groetjes Sandra

37. .......ik zie je al helemaal lopen.... :lol: :lol: :lol: en al je poezels naar hun voorhoofdje wijzen....ha ha ha ha....Nee hoor, hier werkt het echt!!!

38. Ik vind het wel leuk als de poezen tegen je kletsen.

Als Senna ligt op de grond en ik kijk haar aan dan heel raar schapen geluidje ofzo.

Ze zegt echt van hier op aan kriebelen :mrgreen:

39. Jip begint weleens te klappertanden als ze een vliegje achter het raam ziet ofzo. Dat is zo'n schattig geluid. En daarbij kan Jip niet normaal miauwen, het is nog echt piepen bij haar, ze heeft de baard nog steeds niet in haar keel! Haha.
    Je heeft ook heel vaak dat brrrrrrt brrrrrt, dat klinkt ook zo schattig!

Bob is een echte prater, soms heel gezellig, maar vanmorgen vond ik het niet leuk. Toen wilde hij zo graag bij ons in de slaapkamer terwijl wij sliepen dat hij de hele tijd aan het zeuren was, en Bob heeft helaas een flinke baard in zijn keel! Die kan een hoop herrie maken.
    Bob kan altijd heel leuk en lief kreunen als hij bij je ligt, lijkt dan net een mens qua geluiden.

40. Dat klappertanden klinkt bekend!! whahaha ook als er een vogeltje voor in de boom zit :mrgreen:

Laden...
Vergelijkbare Onderwerpen - weinig miauw veel
  1. ArPaS elftal plus
    Reacties:
    46
    Weergaven:
    3.868
  2. ChantalS
    Reacties:
    6
    Weergaven:
    116