Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

wassen

Discussie in 'Help! Ik ga naar show!' gestart door guest, 12 aug 2004.

Tags:
  1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. #1 guest, 12 aug 2004
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 mrt 2015
    Beetje afhankelijk van welke poezel er mee gaat naar show. Maar de vrijdag voor de show is het over het algemeen wasdag.
    Met beide meiden hadden we veel mazzel.
    Geen vette vacht, dus 1x met een ontvettende shampoo is voldoende om de vacht "schoon" te maken.
    Daarna krijgt Gale een wasbeurt met een zilvershampoo.

Brandy

krijgt een wasrondje met een roodshampoo.

Beiden krijgen daarna nog een bodyfying wasje om wat meer volume in de vacht te brengen.
    Dus we hebben het met de meiden heel erg getroffen, niet ellenlange wasbeurten en uuuuuuuuren in de badkamer.

Hoe het met de mannetjes gaat, dat weet ik nog niet.
    Dat moeten we nog gaan proberen.

Roady is blauw, dus die ga ik met een blauwshampoo wassen. Eens kijken hoe dat gaat worden.
    En Viking is rood/zilver

Die ga ik dus met een zilvershampoo wassen.
    Gezien hun kittenvachtjes ga ik nog niet lopen goochelen met allerlei conditioners enzo. Alleen vachtje schoonmaken en kleurtje spoelen :lol:

Waar bestaat een wasbeurt bij jullie uit?

2. Een wasbeurt die bestaat bij mijn Coons (tenminste die naar show gaan) uit 1 keer wassen met Petsilk Moisturizing silk shampoo en op laten drogen aan de lucht. En verder doe ik niks. Ik gebruik deze shampoo voor alle kleurtjes. Heb nog wel de natte droogshampoo van Petsilk voor ongelukjes en Petsilk Liquid Silk om nog even tegen de draad in door de vacht te smeren. Gaan ze heeeeeeerlijk van ruiken en is tegen statische haren.

3. Hier heb ik voor de verschillende katten een wasprogrammatje.

De makkelijkste hier is Naomi die hoef ik een keer te wassen en ik gebruik daar voor grease magic en daarna droog ik haar met de fohn en het beste is als ik haar rond de woensdag voor de show was.

Mikey is ook niet zo moeilijk ook hem was ik op de woensdag voor de show en ook voor hem gebruik ik grease magic en doe zijn staart nog met gewoon afwasmiddel om hem goed te ontvetten want ondanks dat hij een kastraat is heeft gewoon boven aan een modder vet plekje.

Pandora die heeft echt last van een katerstaart en die was ik daar met afwasmiddel dan de grease magic en daarna een zilvershampoo. Haar was ik de vrijdag voor de show.

Balou tja das een dame die een heel uit gebreid programma heeft en pas echt zo laat mogelijk voor de show wordt gewassen dus echt zaterdagavond. Als eerste gaat ze in een mensen shampoo tegen vet haar, dit is echt voor haar kraag en buik want daar is ze vaak modder vet. Daarna was ik haar met afwasmiddel en dan de grease magic en ik sluit bij haar af met een zilvershampo en als ze droog gefohned is wat ik trouwens met alle katten doe gaat balou nog eens geheel in de talk poeder om haar zilver weer wat omhoog te trekken tegen over haar zwart.

Ook gebruik ik op de show de spray van pet silk tegen het statisch zijn van de haren, de kleuren komen ook nog eens beter er uit want ze gaan glanzen en de haren zijn gelijk niet meer statisch. Mikey en Naomi die krijgen omdat ze eerder worden gewassen wel op zaterdag avond nog wat poeder in hun kraag.

4. Nou ben ik nog nooit met een kat naar een show geweest, maar we gaan binnenkort.
    Maar ik blijf weigeren om ze te wassen of nageltjes te knippen.
    Het heet een KATTENshow en katten hebben nageltjes en horen lekker hun eigen vachtje te onderhouden....

ben benieuwd of ik commentaar ga krijgen op de show :twisted:

5. Hier komt het eerste commentaar ;)

Als er een kat op de keurtafel komt waarvan de nagels NIET geknipt zijn wordt deze terug gestuurd, met massel mag de nagels als nog knippen, doe je dat niet wordt de kat NIET gekeurd ;)

De reden is heel simpel, katten kunnen altijd flippen, en dan slaan ze hun poten vaak met nagels uit..en de keurmeester wil geen blijvende aandenken in de vorm van krassen ;)

6. sorry hoor maar dat is dus niet waar. Ik ken meerdere echte showmensen die nooit knippen!

7. Dan hebben die massel,

Ik ken genoeg verhalen van mensen die terug werden gestuurd omdat de nagels niet geknipt waren volgens de keurmeester ;)

8. ja klopt, je hoort het wel heel vaak, maar ik ga de gok dus nemen... kijken wat er gebeurt.

De fokker van onze jongste telg zei al dat er bijv. op shows als van Felikat veel hogere eisen gelden dan op bijv. onafhankelijken (waar ik heenga de eerste keer).
    Dat bij Felikat 9 van de 10 hun kat wassen en bij onafhankelijken eerder andersom....

9. Tja, ik heb het zelfs nog sterker gezien: de keurmeester die wij in Klein-Ostheim hadden (sorry, maar ik weet haar naam niet meer :oops: , ze is een Duitse ,slanke dame met kort donker haar :lol: ) die stuurde de één na de ander weg omdat de katten niet "showklaar" waren!

Die had te veel poeder op, die had niet genoeg geborsteld, die had weer een vette staart (en ze ploos de vacht echt helemaal uit tot op de huid!!!) en degene met een beetje kribbige kat en niet geknipte nagels, die kon helemaal wel inpakken!

Ik ben het met je eens dat katten (en met name dus Maine Coons) een beetje vettige vacht moeten hebben zodat deze een beetje waterafstotend is en nagels zodat ze kunnen jagen of zichzelf verdedigen, maar je neemt ze mee naar een SHOWkeuring en niet een SURVIVALkeuring! :D

Groetjes,
    Monique

10. Daarom show ik dus niet, dit hele gedoe allemaal. Het gaat er toch om of de kat goed gebouwd is en goed en verzorgd uit ziet e.d. En toch niet of de nageltjes geknipt zijn en of dit en dat wel allemaal in orde is?? Ik bergijp dat een kat met nagels een flinke haal kan uitdelen en met gekortwiekte nagels zal de schade beperkt blijven, maar ook dit vind ik risico van het vak. Een kat kan je ook bijten en dat kan ook flink aankomen, kunnen moeilijk toch ook de tanden gaan vijlen??

Ik zie het zo, showen doe je om een ervaren iemand je kat te laten bekijken/ observeren zodat je weet wat je aan je kat hebt. Met fokken e.d. Zo leer je er weer van en weet je wat de goede en minder goede kanten aan je kat zijn, zodat je weet welke planningen je kunt gaan maken en om lukraak fokken een beetje te voorkomen en hiermee dus de kwaliteit te verbeteren. Helaas kunnen dergelijke mensen niet individueel thuis keuren dus moet er een hele heisa om gemaakt worden om deze info op tafel te krijgen. Het gaat uiteindelijk toch om de verbetering van het ras en zijn/ haar kwaliteit?? Al met al is het een mooie aanvulling op alle testen die de DA uitvoert.

Misschien zie ik het verkeerd.............. dan hoor ik het graag.
    Het neemt niet weg dat het voor velen een gezellig dagje uit is en dat het ook heel leuk kan zijn maar als je verder niet fokt en dus kastraten hebt doe je het naar mijn idee voor eigen lol en misschien om trots naar huis te gaan met een vaantje of een beker.

Mijn poezels zijn zonder vaantje en beker al Internationale kampioenen voor me en daar kan geen keurmeester tegen op :lol:

11. Nou, of je het verkeerd ziet, dat is niet aan mij om daarover te oordelen.

Maar het blijft natuurlijk een schoonheidskeuring. Bij een miss verkiezing lopen de dames ook niet onopgemaakt en in hun oude kloffie... 8)

Dat staat helemaal los van wat jij van een show vindt, toch? Net zoals je zelf zegt: als je dat niet leuk vind, dan doe je er gewoon niet aan mee! En daar is helemaal niets op tegen!

Maar doe je wel mee, dan moet je ook een beetje op de maat meedansen.

Overigens vroeger had ik ook altijd zoiets van "dat doe je je kat en jezelf toch niet aan?!" Maar inmiddels zijn we vanaf januari bezig met showen en ons beertje doet het heel aardig en je leert steeds meer mensen kennen en... je krijgt toch even de kans om je te profileren naar je eventuele toekomstige kittenkopers. En nu vind ik showen zo leuk dat ik zelfs als ik Smirnoff niet ingeschreven heb, zelf toch even ga kijken!

Nogmaals, ik wil helemaal niet mijn mening opdringen. Ieder moet voor zichzelf uitmaken wat hij wel of niet wil doen. Het gaat er alleen om dat als je aan iets mee gaat doen, je het volgens mij ook volgens de geldende normen moet doen, toch?

Groetjes,
    Monique

12. Ohw ik ben het absoluut met je eens en ga zelf ook regelmatig kijken op shows omdat ik het gewoon leuk vind om zoveel kattensoorten enzo te zien en natuurlijk weer met allerleu prularia thuis te komen :lol:

Maar ik zat me gewoon eens te bedenken waarom showt men en als je terug gaat naar de basis is dat volgens mij de hoofdreden en dat je dan op de maat moet meedansen tja daarover kunnen naar mijn idee de meningen verschillen.

In ieder geval staat bij mij het belang van mijn dieren op de eerste plaats en zoals wij hebben ze voor de liefheb dus geen fokdingen o.i.d. tja dan ga ik mijn katten ook niet de hele dag in een kooitje laten zitten en alvorens een heel wasprogramma keer op keer. Denk niet dat ik onze mennekes daarmee plezier, haha die zijn hoogstbeledigd. Ook loop je op een show natuurlijk een kans van allerlei rare dingen op te lopen en thuis weer met de problemen te zitten. Dus ik ben een kijker en geen shower............ maar vroeg me gewoon af waar het nou eigenlijk helemaal om draait bij het showen............. kan iemand me dat vertellen?

13. Ik kan niet meespreken over kattenshows, maar heb wel ervaringen bij hondenshows en ik denk dat dat in grote lijnen wel te vergelijken valt.

Ook op hondenshows wordt 99% van de honden uitgebreid gewassen en gekamd ed. Ik heb één keer meegedaan met Vanna. Ze werd nog in de puppyklasse ingedeeld. Ze haalde een veelbelovend. Ik was uitermate fier, want een zwarte DH uit een werklijn presteert meestal maar zwakjes. Maar bij het fier zijn bleef het ook. Vanna had het daar hélemaal niet naar haar zin. In de erering stond ze dan ook maar een beetje te staan. Het stroomde eraf dat ze allesbehalve daar wou zijn. En dàt is wat ik het belangrijkste vind. Doet je hond/kat het niet graag, dan doe je het niet (mijn mening natuurlijk), zelf al krijg je het hoogste resultaat. Voor fokkers vind ik dit wel anders. Je moet weten welk vlees je in de kuip hebt. Wilt echter ook niet zeggen dat je elke keer op een show moet aanwezig zijn.

Ik ken ook genoeg honden die het wel prettig vinden hoor en k denk dat dit bij katten net hetzelfde is.

14. ik show meestal met valentino, kane of nenda

valentino was ik met phase 2 met condisener en voor de rest dus niet
    knip wel altijd de nagels van te voren want meneer staat graag stevig en zet dan wel eens de nagels in me schouders.

Nenda was ik eerst met deep cleaning shampoo van petsilk en daarna met phase 2 folume shampoo... als ze helemaal droog is en op gefohnt dan poeder ik haar witte gedeeltes om de vacht wat luchtiger en losjes te maken en dat was het dan wel.

Kane heeft echt een heel was programma nodig die heeft een wat moeilijkere vacht.
    een week voor de show dan zet ik zijn staart in de dreft (afwasmiddel).. dus op een droge vacht masseer ik dat tot op de huid... terwijl ik het weer uitspoel maak ik de rest van de vacht ook nat en was ik met het schuim dat op de staart sta de rest van de vacht ook en spoel daarna alles helemaal uit.
    dan droog ik hem dus weer af en dan is ie ff klaar voor die dag...
    dinsdag's krijgt ie alleen de staart weer in de dreft... daarna was ik hem met de black in shampoo en daarna met de black rise condisener... als dat alles allemaal is goed uitgespoelt droog ik hem weer zodat ie weer helemaal droog is en dan is ie dus weer klaar...
    vrijdag krijgt ie alleen nog een keer de black in en de black rise behandeling en droog hem dan weer helemaal af ... daarna voed ik het haar met de liquit silk dat ik dan goed door boorstel...en fohn hem mooi op..
    en dan ziet ie er piekobello uit...
    tis echt een hele klus maar meneer heeft echt een mega wollige en dikke vacht en dat klint onwijs en is anders super vet....

en om nog terug te komen op dat je kat niet wassen omdat een kat zich zelf goed kan schoon houden... een kortharige vacht ja daar geef ik gelijk in maar je moet eens bij mij kijken als ik hier de katten was je denkt dat ze door de modder hebben lopen rollen terwijl ze niet eens buiten kunnen... ze worden wel vies hoor... wij mensen toch ook , zelfs als we niks doen....

groetjes renate

15. Je weet dat ik jouw katten supermooi vind, maar ik ben het hier gewoon totaal niet mee eens.
    Ik borstel mijn Coons 1x per week netjes uit en verder doe ik er NOOIT wat aan, terwijl ze wel buiten in de kattenren in de modder kunnen.
    Gezonde katten kunnen zichzelf onderhouden.

16. Beste gast,

het is prettig voor de discussie als je of aanmeld of je naam onder je berichten plaatst. Dan weten de mensen met wie ze te maken hebben.

Dank,
    Sjoukje

17. je mag het met mij niet eens zijn ik dacht er vroeger ook zo over
    maar ben er toch wel van terug gekomen..... ik borstel mijn coons ook 1 keer in de week en kane wel vaker want als je hem al weer neer zet dan is ie weer 1 klittebaal (zucht) maar ja hij kan het ook niet helpen dat hij een wollige ondervacht heeft :rolleyes:
    het is niet zo dat ik ze allemaal zoals ik dan sommige mensen om mij heen hoor iedere 8 weken was maar af en toe is de vacht er gewoon aan toe
    en ze zijn super gezond want dat hebben de testen wel laten blijken
    maar soms hebben ze gewoon een helpende hand nodig.
    ze raken er ook super goed de oude haren uit de vacht mee kwijd
    en zeker met de waterblazer.... heb dit soort kneepjes geleerd van een vriendin van mij die katten en honden trimster is.
    niet ieder coon heeft deze intensieve behandeling nodig want niet al mijn katten was ik ... maar valentino, kane en nenda hebben het echt wel nodig... ze zijn continu achter elkaar aan te rennen, rollen door de net schoon gemaakte katten bak heen alle steentjes de kamer door stof wolken alle kanten op(hoezo hun gekke uurtjes :? ) ga mij vertellen dat ze dat allemaal uit hun vacht likken.... dat kan gewoon niet want dat trekt gewoon de huid in.... en dat merk je dan ook wel als je ze na 3 a 4 maanden ff een bad geeft
    water is erg groezelig grijs en zelfs soms zwart.
    en dat komt dan echt niet omdat ik mijn katten niet goed verzorg hoor.
    maar goed deze discussie heb ik al eerder gehad en geloof ook met jou
    maar ieder zo zijn eigen mening

het gaat er gewoon om dat iedereen gewoon het beste voor zijn eigen kat wil... tuurlijk ik hoef geen ontploft perzen kapsel te hebben want dat vind ik echt verschrikkelijk maar vacht en huid verzorging staat bij mij ook erg hoog in het vaandel.

maar goed het gaat er gewoon om we houden allemaal van onze schatten en we willen gewoon allemaal het beste en meer voor onze zijne/hare majesteiten.... en wij sloven daar gewoon achter aan :D en ze me dat vinden we wel leuk want anders hadden we geen katten genomen maar een hond of een schildpad ofzo :p

groetjes renate

18. Daar ben ik het volkomen mee eens!

Trouwens, hoe pakken jullie het aan om een kat te wassen? Vinden ze dat niet verschrikkelijk? Leer je het van kitten af aan of zo?

19. O, dan was ik niet ingelogd, ik schreef dat stukje over 'niet mee eens'.
    Highlander dus (voor het geval ik nu ook weer niet ben ingelogd).

Maar het ging hier vooral om het wassen voor de show he!?
    Kijk, als jij Kane wast, omdat hij anders 1 grote klittenbaal wordt en het borstelen nog ellendiger wordt dan het wassen, tja, dan is de keus snel gemaakt.
    Ik zou mijn katten ook wassen als dat nodig was.
    Maar ik vind het niet nodig om ze te wassen omdat ze naar een show gaan! Dat bedoelde ik. Als de vacht gewoon gezond en klitvrij is en goed geborsteld, dan vind ik dat goed genoeg voor een show.

Maar mocht het ooit nodig zijn omdat ze ziek worden of wat voor reden dan ook, tuurlijk zou ik ze dan ook wassen!
    Alles in het belang van mijn katten! :wink:

20. Ik was alleen de katten die naar show gaan. Ik was ze in principe alleen met een ontvettende shampoo. In mijn geval die van petsilk. Verder hebben ze het niet nodig. Alleen als de witte plekken erg vies zijn dan was ik die nog met een zilvershampoo.

Het wassen op zichzelf is geen probleem hier. Alle katten zijn eraan gewend. Face werd zelfs vanaf dat hij 6 weken was gewassen. De rest allemaal vanaf 13 weken. Ze blijven meetsal rustig staan tot ik klaar ben. Nagels knippen doe ik aleen voor een show. Wel zo veilig voor iedereen.

Groetjes, Janneke.

21. Hi Emmy,
    Ik heb mijn katten als kitten nooit gewassen (tenzij er één zijn broek volgepoept had :? ). Ik heb ook wel eens gehoord/gelezen dat het wassen van kittens niet goed is voor de structuur van hun volwassen vacht. Ik weet niet of dat een broodje aap verhaal is, maar als je kijkt naar babies: die mogen ook niet in de gewone badschuim gezet worden, dus het is op zich een best plausibel verhaal...

Ik hoorde laatst wel de tip om vroeg te beginnen met het wennen van jonge katten aan het "nat gemaakt worden". Dus eigenlijk: wassen zonder shampoo. Daar ik het zelf niet eerder gedaan heb, weet ik dus niet of het werkt, maar het klinkt wel logisch.

En voor wat betreft de volwassen katten: ik was alleen de katten die naar een show gaan en dan gebruik ik shampoo's en conditioners van Pet Silk. Mijn ervaring daarmee is erg goed. Katerstaarten behandel ik met Goop, die ik op de droge vacht inmasseer, tien minuten laat intrekken en vervolgens goed uitspoel.

En het klopt ook wat eerder al geschreven is: je haalt echt heel veel losse haren weg, meer nog dan met borstelen. Ik heb gemerkt dat het haarballen spuugen daardoor ook sterk verminderd... Maar ik geloof niet dat de gezondheid van de huid beter of slechter is geworden, met uitzondering van de katerstaart natuurlijk! Als je een katerstaart niet goed schoonmaakt, dan kunnen er ernstige ontstekingen ontstaan. Ik heb zelfs verhalen gehoord (uit de eerste hand) van een zo ernstige ontsteking dat zelfs amputatie werd overwogen. Gelukkig is dat toen op het nippertje voorkomen. Van de betreffende (gecastreerde!!) kater moet nu dus wel iedere drie à vier weken de staart grondig gewassen worden, ook al gaat hij niet naar de show!

Groetjes,
    Monique

22. Aloha,
    Ik ben pas naar een show geweest en heb voor die tijd mijn katten niet gewassen omdat ik het er inderdaad mee ens ben dat een maine coon net als een noorse boskat een vettige vacht horen te hebben, maar wat betreft de nagels knippen....................ik wou dat ik dat wel had gedaan :cry: ........Mijn poes vond het niet fijn oop de show en heeft mij dat ook duidelijk laten voelen/horen. :oops:
    Alle jaren dat ik met mijn honden op de show was heb ik werkelijk nog nooit een gewassen en altijd eerste met mijn knappe meiden(honden) :)

23. k Denk dat dat veel afhangt van het ras ook...

24. Daar heb jij helemaal gelijk in...................
    er zijn inderdaad rassen die een wasbeurt niet misstaat, net zoals bij de katten.

------------------------------

*mariska*

25. Hoi

Als iemand niet wil wassen is dat zijn eigen keus. Ik was hier ook de katten die niet mee gaan naar de show en dit omdat er een kammen echt niet fijn vind en dit meer stress geeft dan een badder beurt en hij dit ook gewoon toelaat. Ook heb ik ze van af kleins af aan aan het bad laten wennen en ik gebruik een babybadje wat op zo een standaart staat die op je ligbad wordt gemonteerd. Niet te groot voor de katten en het is een fijne werk hoogte voor je zelf, ik heb wel extra gaten door het badje en de plaat geboord om het water sneller af te laten voeren. Ook in de tijd dat ik nog nooit op een show was geweest gingen de katten bij mij elke 3 maanden in bad het is hier dus echt gewoon een gebruik. Het nagels knippen vinden ze echt geen ramp en je bent er zo mee klaar, ik gebruik een schaartje voor dieren en die knipt super, en ook weer de katten die niet showen krijgen gewoon net als de rest een knip beurtje als de show katten ook gedaan worden, hier mee geef je ook gelijke aandacht.

Ik zeg altijd vind je kat het niet leuk op show laat ze lekker thuis, het moet voor hun ook leuk blijven.

26. Amaai, ben helemaal onder de indruk van Brandy, wat een schone dame met klasse is dat zeg :p :p :p :p :p

27. hallo,
    ik ben helemaal nieuw in de showwereld en ik wil me daar een beetje in gaan verdiepen omdat ik ook met ijn katten wil gaan showen.

wassen en nagels knippen lijken mij heel normaal voor een show maar er kwam hier een term voorbij wat ik niet ken...Poederen???? wat houd dat in hemelsnaam in?

ik heb een rode tabby je-weet-wel kater en een open zilver tabby met wit poes.

kunnen jullie mij adviseren wat nou de beste shampoo is. Petsilk klinkt wel goed...

28. Hoi

Mooie coontjes heb je hoor. Je vroeg advies over welke shampoo je het beste kan gebruiken, nou dit kan dus eigenlijk van alles zijn omdat katten net als mensen ieder anders reargeren op de shampoo. Het handigste is voor de zilver een specialen zilver shampoo te gebruiken om zo het zilver mooier uit te laten komen. Je zou een gewone shampoo voor katten kunnen gebruiken bv grease magic of pet silk of jp als het maar een goede shampoo is voor katten. Het beste kan je een keertje voor de show al uitproberen van hoe reargeren ze op shampoo en hoe voelen ze aan en na hoeveel dagen na het wassen vind ik het het beste. De term poederen is niks meer dan op de delen waar nog wat vet achter is gebleven bv in de kraag of achter de oren om daar talkpoeder te gebruiken en in te wrijven en weer uit te kammen om het laaste beetje vettigheid weg te nemen.

Ik hoop da tje wat aan mijn tips heb en het aller belangrijkste is heel goed spoelen zodat er echt geen shampoo resten achter blijven.

29. Onze wasstraat

Hoi
    Hier is wat wij in onze wasstraat doen...
    Verder na het wassen, heeeel veeel spoelen.....
    Ik spoel ze ook na met een heel klein beetje natuurazijn vermengd met water......

30. De RMC (http://www.rasclubmainecoon.nl) heeft bij de 'artikelen' ook een artikel van Tonja uit 1998: "Badkamergeheimen". En Tonja geldt -dacht ik :)- toch nog steeds wel als de guru van het Maine Coon wassen :D.
    Onder 'Laatste nieuws' kun je daar ook de mededelingen over activiteiten van de Rasclub vinden, waaronder zo af en toe een (mid)dag over wassen en show-klaar maken ....

31. Yep Tonja heeft mij ook was les gegeven...
    Alle coonies van ons komen onder haar vleugels vandaan :D

32. nou ik moet zeker wel wassen want ze hebben allebei wel een beetje een vettige vacht...
    wassen jullie gewoon in het bad onder de douche of in de wastafel???

33. Hoi

Ik was ze in een babybadje wat bevestigd is met zo een standaard die je op je ligbad kan zetten, ik heb wel door het badje en de plaat waar hij opstaat extra gaten geboort om het water en shampoo sneller weg te laten lopen. Ik vind dit voor me zelf een prettige werk hoogte en voor de katten is het geen grote ruimte waar ze makkelijk in uit glijden.

Even een tipje heb je nog nooit je katten gewassen zorg dan zeker dat hun nagels voor het wassen zijn geknipt ze kunnen schrikken van het aanzetten van de douchekop en zonder dat ze het bewust doen hun nagels in je zetten en dan kunnen ze je aardig open halen. Ook als het de eerste keer mocht zijn was zeker niet de dag voor de show maar probeer het eerst eens uit om te kijken hoe ze er uit komen met wat je voor wasprogramma voor ze heb bedacht.

Heel veel succes van de week begint hier ook weer het was gebeuren. Eentje een paar dagen voor de show en eentje letterlijk de avond voor de show.

34. bedankt voor de tips allemaal, ik laat jullie weten hoe het gegaan is met wassen.

35. Ik was ze gewoon in de douche, ik zou het graag in een bad doen dat lijkt me stukken makkelijker, maar ja dat hebben we niet.. :evil:
    Maar het gelukkig goed, ze laten het toe zeg maar :wink:
    Ik ben dan altijd gelijk ook zelf wel gewassen hoor :twisted:

36. Ook ik heb instructies gehad van Tonja, en daarnaast ben ik zelf ook gaan experimenteren.

Vanavond heb ik toevallig Andor al gewassen omdat hij bagger vet was.

Ik heb hem eerst ontvet met Goop. Niet altijd te verkrijgen en niet iedereen wil dit voor z'n kat gebruiken, maar het werkt ontzettend goed als ontvetter. Je zou ook ipv Goop, dreft kunnen gebruiken.
    Daarna ben ik met de kattenshampoo's aan de slag gegaan. Ik zelf gebruik voor al m'n katten Petsilk. Eerst heb ik de kleurshampoo (zilvershampoo) gedaan en daarna de gewone shampoo.

hihih :lol: ik zie nu al de vragende gezichten achter de PC van de ervarener showers, "Eerst kleurshampoo en dan textuurshampoo???"

Die tip heb ik gekregen van degene die de Petsilk verkoopt op shows. Ik had vaak last van een te pluizige vacht. Zij vertelde mij dat dit kwam door de kleurshampoo. En aangezien de coon vacht iets aanliggend mag zijn was dat niet goed.
    Toen gaf ze mij de tip om eerst kleurshampoo en dan de textuurshampoo te doen.
    Ik kan wel zeggen dat het werkt. Het zilver blijft mooi uitkomen en de vacht is mooi aanliggend zonder vet te zijn.

Ik zal proberen om morgenavond een foto van Andor te maken en te plaatsen.

Groetjes,

37. Zo wordt Blixie ook bij ons gewassen, hij en Andor hebben dezelfde papa, dus vandaar een beetje de gelijkte aan vacht zeg maar :D

Laden...

Deel Deze Pagina