Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

Waaks???

Discussie in 'Gedrag & Karakter' gestart door coonlover, 16 mei 2005.

1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. Bemerken jullie aan jullie Coons dat ze toch aardig alert, ofwel waaks zijn?

Ik woon in een flat op 1 hoog, soms staan er midden in de nacht mensen op straat onder het balkon, Cherokee merkt het dan als eerste op, en gaat dan grommen :?

Bovendien heeft hij ook een goed zintuig voor gevaar.

Oudejaarsavond dit jaar (het was al twaalf uur geweest) zaten we nog gezellig na te borrelen, nadat we het siervuurwerk de lucht in hadden geschoten. Op een gegeven moment zat Cherokee weer te grommen, dus wij al van "Cherry het is oudejaarsavond, dus die mensen buiten is normaal!, m.a.w. Kappen!"
    Maar toen zag ik dat hij ruikend naar de kerstboom stond te "wijzen" en zijn kopje draaide. Bij de boom aangekomen, kwam er dus gewoon rook vanaf.
    Bleek dat de kerstverlichtingsnoeren aan het smelten waren, zo'n oude uit de oorlogsjaren snoertje van mijn wijlen opa.
    De verlichting gelijk uitgedaan natuurlijk. En uiteraard Cherokee uitgeroepen tot held van het nieuwe jaar :D

Wij zijn natuurlijk blij met onze waakse Cherokee, maar het kan soms ook niet leuk zijn. Als ik bijvoorbeeld een weekend alleen zit, krijg ik echt de zenuwen van hem. Dan zit ie op een gegeven moment bij de deur te grommen, waarop ik de deur natuurlijk op nachtslot draait voor het geval er toch een enge griezel naar binnen durft te komen :twisted:

2. Hoplijk gaat zijn neefje Takoda dat niet doen. :p

3. Ik geloof dat ik in het bezit ben van diverse exemplaren van het soort "lulletje lampekatoen" zoals Sjoukje dat zo charmant kan zeggen...
    Woon zelf ook op een flat maar ik vrees dat ik niet bepaald 'waakse' gevallen heb, ze staan je eerder op te wachten: "Gezellig, bezoek!!!" :mrgreen:

Geloof best dat zo'n waaks geval je de stuipen op het lijf kan jagen als je alleen thuis bent, zeg!!!! Maf beest!! :lol:

Groetjes, Jolanda

4. Waaks zou ik niet zeggen, maar ze horen wel alles voor dat ik het hoor..
    Bijvoorbeeld de deurbel...Chappy hoort hem al voor dat hij gaat zeg maar :shock:
    Is soms best makkelijk :wink:

5. Ok, dus dat familietrekje komt bij jou vandaan, Miranda en ik vroegen ons al af hoe het kwam dat Settore en Spirit niet echt vooraan hebben gestaan bij het uitdelen van intelligentie. Maar bij ons zijn de Coons ook niet waaks, hoor. En de rest van de katten rent meestal hard weg bij vreemde mensen, dus daar hebben we ook niet veel aan.

6. JAAAAREN terug woonde ik in een bovenhuis van twee verdiepingen: ik had de onderste, een vriendin de bovenste verdieping. Mijn vriendin was altijd eerder thuis, dus die liet mijn katten dan altijd uit de slaapkamer, en Katja ging dan met haar naar boven, om op haar bank verder te slapen. Tot ze op een gegeven moment wakker schoot, zich uitrekte, en naar beneden ging, om ergens heel ongeïnteresseerd rond te lopen als ik 3 minuten later de voordeur open deed en de trap opkwam ..... Elke dag weer. En op het moment dat ze wakker werd? Moet ik ongeveer mijn fiets tegen de boom hebben gezet om op slot te doen en zo .....

Gekke beesten die katten :D

Katja was HTK - maar kwam wel van een heuse boerderij af, dus toch *ietsje* Maine Coon :lol: :lol:

7. Ja maf hè dat ze altijd precies weten dat het bewoners zijn die naar de deur toekomen.

Wat ik overigens wel erg vind is dat Nazca de voordeur open kan krijgen, echt bijna moeiteloos vandaar dat ie 's nachts op nachtslot gaat.

Maar die .......... doet hem niet open als ik mijn sleutels vergeten ben en ik voor de deur staat :twisted:

8. :lol:

Als ik niet thuis ben kom je niet binnen, dan heb je een kat in je nek

9. Mijn MC's zijn nu 8 maanden,maar af en toe heb ik ook het idee dat ze best waaks zijn. vanmorgen ook, toen viel er iets binnen of buiten (weet zelf niet eens waar het vandaan kwam) en Timba die keek op, sprong van z'n stoel af en ging heel stoer kijken waar het vandaan kwam.
    En ja, als ik thuis kom, dan staan ze al in de gang te wachten. Ze horen het ook eerder als je thuis komt, want als ik bijv. thuis kom en mijn vriend is er al, dan ziet hij ze al opkijken voor ik ook maar binnen ben. En dan heeft hij het zelf nog niet eens gehoord!

10. Nee waaks zijn onze coons niet. Dat neemt niet weg dat de visite zich niet eerst een hoedje schrikt, die zijn namelijk altijd onze htk's gewend, dus............. hahahahaha :mrgreen:

11. Ik heb me weer helemaal het kriek gelachen om Cherokee. We hebben een nieuwe bewoner in de portiek en die kwam dus aan de deur.
    Cherokee stond vanuit zijn tenen te brommen en te grommen totdat ik de deur opendeed. Hij snelde vlug naar de andere kant van de gang om vandaar af de boel gade te slaan.
    Hij bromde nog een keer en toen ie zag dat het okee was kwam hij er ook bij staan :rolleyes:

Onze waakse held op sokken :lol:

12. Onze Amber doet dat vaak ook zo: zit ze opeens langs je heen te staren alsof er een spook achter/ naast je staat..... Soms vind ik het wel grappig, maar niet als ik alleen thuis ben, het donker is en ze overtuigt vol angst naar iets kijkt wat ik niet zie..... :evil:

13. Nou, ik hem één Coon die zowat in zijn broek piest als de bel gaat. Van één Coontje (Ginger) weet ik nog niet precies hoe ze reageert op de bel, ik probeer haar als de bel gaat op te tillen en mee naar de deur te nemen, zodat ze er niet bang van wordt. Een ander gaat zich altijd heel demonstratief zitten wassen als de bel gaat. De laatste gaat als welkomstcomité klaar zitten, die is echt voor niemand bang. Dus nee, een waakkat heb ik (nog) niet.

Vroeger bij mijn ouders thuis hadden we een htk die qua tijd wist wanneer mijn vader thuis zou komen. Hij ging altijd al om 16:30 uur klaar zitten en tussen 16:45 en 17:00 uur kwam mijn vader dan thuis. Ook met de zomer- en wintertijd hield hij rekening. Het was dan even een paar weken wennen, maar dan zat dat wel weer in zijn systeem.

14. Maffe trekjes hebben de coons toch. Ook hier een vorm van waaksheid of bescherming. Zodra het baasje met de auto de straat in komt dan zie je er eentje al met de oren recht op klaar staan en deze gek beschermt dus de dames in huis als er visite is, wordt deze zeer goed in de gaten gehouden als ze richting de dames gaan om ze te bewonderen of te aaien. Ook bij vertrek kijkt hij de vertrekkende personen nog eens flink gemeen aan van haal niks uit want ik ben de baas. Verder zijn het helde op sokken hier hoor ze verstoppen zich eerder dan dat ze voor aan staan.

Ik vind het wel lachen dat Cherokee van Coonlover zich echt als waakhond gedraagt.

15. hmmmmm Nenda is hier de baas en regelt het hele zootje
    ze zit dan ook altijd voor het raam om te kijken wat er allemaal buiten gebeurd
    zodra ik thuis kom neemt ze een duik onder het gordijn door en rent naar de deur van de hal om me daar op te wachten

als ik nacht dienst heb en dan net een beetje wakker begin te worden hoor ik vaak mensen die langs me huis lopen ohhhh wat een mooie kat
    en moet je die pluimen op die oren zien
    ja trees erg mooi
    vaak zijn het wat oudere dames
    en dan moet ik stiekem een beetje lachen want ze staan soms wel eens 10 min voor mijn raam naar nenda te staren :lol:

16. Ik ben blij dat ik in een flat woon, Cherokee zou een beroerte krijgen. Vreemden voor het raam NO WAY!!!!

17. mijn ene htk kat , als ie binnen is, altijd me op te wachten voor het raam als ik thuis kom ..Ze horen de auto al. En mijn coontje is dat over gaan nemen..Dan parkeer je de auto en zie je die koppies al voorhet raam . Vorige keer was mijn vader binnen en ik kwam aan met de auto en hij zei dat ze al zaten te miauwen voor de deur terwijl ik mijn motor nog niet eens uit had gezet.... :D

Maar waaks zijn ze niet echt..Tyana gaat wel gelijk voor het raam zitten als ze wat hoort....

18. Nou, Cabot is niet echt waaks dus ik weet het niet. heb er geen ervaring mee. Wel hoort hij wel wat er met de andere katten gebeurt enzo en dan gaat hij net als een eekhoorn recht op zijn poten staan en dat kan hij best lang volhouden. Hij staat dan echt zijn evenwicht te houden op zijn achterpoten en maakt zijn lichaam erg lang. Zijn oren gaan platter staan en zijn ogen worden groter. Hij wilt wel alles in de gaten houden wat er gebeurd in huis!! Lijkt mij wel handig hoor, een Coon die waaks is!! Lijkt me best stoer haha...

19. Ja erg herkenbaar onze bliksem gromt ook ik wordt er soms ook helemaal eng van als hij dat weer eens doet.
    wel heeeeeeeeeeeel stoer en hij rent er ook op af dan gaat ie voor het raam kijken wat hij nou hoorde.leuk he.

Groetjes Nathalie

20. hailey is absoluut niet waaks niet krijst alleen als ze wat wil. Bv spelen = krijsen, eten= krijsen, etc

Laden...
Vergelijkbare Onderwerpen - Waaks
  1. Symbas Story
    Reacties:
    10
    Weergaven:
    1.148

Deel Deze Pagina