Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

vraag over castratie

Discussie in 'De ballenbak' gestart door faya, 27 aug 2005.

Tags:
  1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. Waarom is het eigenlijk beter de poes te laten steriliseren, terwijl ik geen open katers heb vraag ik me af?

Groeten, Marjan :wink:

2. Hoi Marjan,

Een open poes die steeds krols wordt zonder dat ze zwanger wordt loopt een redelijk groot risico om een baarmoeder ontsteking te ontwikkelen. En poezen die ooit krols zijn geweest (al is het maar 1 keer!) hebben een grotere kans om mamatumoren te krijgen ten opzichte van poezen die nooit krols zijn geweest. Dus als je niet met je poezen gaat fokken, laat ze dan aub steraliseren voordat ze de eerste keer krols worden. En dat doen sommige hele snelle meiden al vanaf een leeftijd van 4 of 5 maanden :-(

Groetjes, Lies.

3. Maar hoe doen fokkers dat dan. Wordt de poes dan bij elke krolsheid gedekt. Misschien rare vraag van mij. Maar heb daar geen verstand van hoor.

Groeten, Marjan :wink:

4. Ik zet ze tussendoor op de pil.
    Het scheelt ook per poes hoelang dat pil geven duurt.
    Ik heb 1 poes Nikita die blijft echt moederen tot de kitten een maand of 4 a 5 zijn.
    En al die tijd word ze niet krols.
    Dus die staat niet zo lang aan de pil.
    Andere worden al weer krols als de kittens een week of 6 zijn .....die gaan ook op de pil met soms een pil pauze tot ze weer krols word en daarna weer op de pil.
    Zo deed ik het vroeger ( toen de pil nog slechter was als nu ) en zo doe ik het nu weer.
    Maar de pil is ook niet zonder risico's ook hiervan kunnen ze tumoren etc krijgen.
    Ik heb zoiets als je toch niets met de poes doet is castreren/steriliseren het beste.

Conny

5. Nee, natuurlijk niet. Maar fokkers laten poezen ook niet jaar in jaar uit om de 2 a 3 weken krols worden. En dat is wat er gebeurd als je niet fokt en de poes toch niet laat helpen. Meestal zie je dat een fokker een poes die erg vaak krols wordt niet heel lang open laat. En als een fokker niet meer met een poes wil fokken wordt ze ook geholpen. Althans, bij de meeste fokkers.

Groetjes, Lies.

6. Op wat voor leeftijd is het ongeveer het beste om je poes te laten helpen?
    Iemand enig idee? Rosa is nu 8 Maanden, is het verstandig om het nu al te laten doen?
    Of beter even wachten?

7. 8 maanden een is een goede leeftijd om het te laten doen hoor
    mijn da doet het al vanaf 6 maanden en katers vanaf 4

groetjes renate

8. maar hier gaan de poezen dus ook op de pil na dat ze kittens hebben gehad
    maar dit is ook niet volledig zonder risico's
    als je met je poes of kater niks doet is hetgewoon het beste om haar of hem te laten helpen.
    groeien ze vaker ook mooier uit :wink:

groetjes renate

9. Heb een contract getekent waar in staat dat ik niet met haar mag fokken. Heb hier ook niet echt behoefte aan, dus ik hou me daaraan.
    Alhoewel het me wel erg leuk lijkt al die kleine opdondertjes :D :D :D

10. ach als je eens wil kittens komen knuffel gewoon eens langs komen :wink:

11. yep, deze mening deel ik ook.
    Waarom deze vraag nog als je er toch niets mee gaat doen. Al die hormonen houden ook de ontwikkeling tegen.
    Als je ze laat helpen moet je eens zien hoe mooi ze gaat worden en hoe ze van karakter kan gaan veranderen. In pos. zin dan he.....
    Wil je het verschil zien van hoe een poes kan uitgroeien na een castratie:
    Voor en Na
    bonnie1.jpgbonnie2.jpg
    myla1.jpgmyla2.jpg

Waanzinnig toch om te zien.....!!!
    Suc6 met je beslissing :wink:

12. :love5: :love5: :love5: :love5: :love5:

Wauw leuke voorbeelden super!!!

13. WOW wat een verschil :D

Dan moet ik toch maar eens een afspraak gaan maken voor Rosa. Wie weet wil ze dan wel op de schoot :D

Mooi is ze al :love4:

14. dat zou best kunnen hoor michiel
    misschien zit wat wat met haar hormoontjes in de knoei en als dat stabiel is dat ze zicht weer lekkerder in haar vel gaat voelen
    maar helemaal zeker weet je het nooit
    niet iedere kat is een schoot kat :wink:

15. das ook helemaal waar maar dat de hormoontje een "stukje" ontwikkeling tegen houden is wel zeker.
    Maar net als bij mensen, gaat het bij de een wel op en bij de ander niet.
    Tot nu toe gaat het hier wel op...... :lol: :lol: :lol:

Laden...
Vergelijkbare Onderwerpen - vraag castratie
  1. JoséVdV
    Reacties:
    11
    Weergaven:
    145
  2. GizRok022016
    Reacties:
    53
    Weergaven: