Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

Vraag: geel oorsmeer in oorschelp

Discussie in 'Keel, neus en oren' gestart door Koen, 26 jun 2005.

1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. Een van onze coons heeft sinds korte tijd geel spul in haar oorschelpen zitten.
    Het lijkt een beetje smeer/poeder achtig en ruikt naar....tenenkaas (vraag me niet hoe ik daarachter kwam).

Weet iemand wat dit is, of het kwaad kan, en hoe ik het kan verwijderen als dat moet?

BTW: het zit voornamelijk bovenin de oorschelp en lijkt zich uit te breiden richting de gehoorgang.

BTW2: ze is nierpatient, wellicht heeft het daar iets mee te maken.

2. Hmm, het is niet een beetje bruinig met spikkeltjes?

Ik zou of naar de DA gaan, of het voorzichtig weg halen met een licht vochtig doekje.

Het kan natuurlijk gewoon een beetje oorsmeer zijn, maar ook iets anders. Ik ben geen dierenarts en kan nu niet in de oortjes kijken.

De DA heeft ook genoeg spulletjes om het uit het oortje te halen, en die ziet meestal ook wat het is.

3. Even met Google gezocht op
    , en daar kwam 1 verwijzing uit met:
    dus het kan veroorzaakt worden door een bacteriële infectie. Het andere resultaat dat een kleur noemde, had het over zwart als gevolg van 'ear mites'.

Geen idee wat nog meer iets geels kan veroorzaken, maar ik denk dus dat ik persoonlijk haar zou 'verblijden' met een bezoekje aan de dierenarts :D

Overigens: Welkom! Vragen zijn ook altijd welkom :D. Verhaaltjes en foto's ook :wink: (hint, hint ..... :wink: :wink: )

4. Hoi Koen

Ik heb het nog nooit gezien, geel oorsmeer bij een kat. Wij mensen hebben het natuurlijk ook en dat is normaal voorzover ik weet.
    Ik zou toch even naar de DA gaan!

Oja en natuurlijk van harte welkom om dit gezellige en leerzame forum

groetjes Sandra

5. #5 Koen, 26 jun 2005
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 mrt 2015
    Ik zal eens kijken of ik het er met een vochtig doekje uit kan krijgen.

Even voorstellen? Ok :D

Dit is Koen, 2.5 jaar oud, blauw (praktisch gezien meer antraciet), 9.3 kilo, super lief en altijd in voor een potje 'muizen aporteren':

Hieronder Kelly en Stacy, twee hardsvriendinnen van beiden 4 jaar oud. Altijd al samen geweest en echt onafscheidelijk. (Kelly, grijs, is de gene met de vieze oortjes). Kelly is erg rustig, maar wel heel vriendelijk. Stacy is echt een kwebbeltante. Altijd wel wat te mauwen, vooral rond etenstijd. En een potje 'ping-pong-ballen is wel aan haar besteed'.

Tot slot hebben we ook nog een pers(je). Victor. Hij is 10 jaar, de baas in huis (echt waar), en kijkt op zondag graag met de baas naar de Grand Prix. Of dat vanwege de motoren is of de pop-corn weet ik nog niet helemaal zeker....:

6. Fantastische beestjes :). En Duscha heeft dus nu concurrentie in Koen: nog een effen blauw zonder wit :D :D :D!

7. Welkom hier!! Je hebt mooie coons hoor!! Vind vooral Stacy errug mooi !!!!

8. Hi!
    Welkom hier en heel veel leesplezier gewenst!
    Je hebt leuke poezebeesten waar we vaker foto's van willen zien!

Veel sterkte met het oorsmeeren laat je ons nog even weten hoe het is afgelopen?

Ik begrijp dat Koen je blauwe kater is, hoe wil je dat we jou aanspreken? Gewoon met Koen?

Groetjes,
    Monique

9. Je hebt een stel schitterende katten

10. #10 Bianca, 27 jun 2005
    Ohwww Yessss, ik is weer ff uit mijn dakkie hoor alweer een creme erbij.

Van harte welkom hier en veel plezier. En natuurlijk succes met/tegen het oorsmeer bij Kelly.

Groetjes,
    Bianca

11. #11 Koen, 27 jun 2005
    Ik wil je plezier natuurlijk niet bederven... maar Stacy is volgens haar stamboom rood/zilver... (maar wel met heeeeel weinig rood) :wink:

Verder iedereen bedankt voor het welkom en de complimenten :D

12. Hi, welkom + veel plezier gewenst... 8)

13. Hoi Koen en welkom hier! :D

Ik zou wel even naar de da gaan zoals velen al voor hebben gezegd, om naar de oortjes van kelly te laten kijken. Heeft ze er ook jeuk aan? Houdt ze haar koppie een beetje scheef, of schudt ze veel met haar koppie?

14. #14 Koen, 27 jun 2005
    Ik wilde nog ff naar haar oortjes kijken....maar dat wilde ze niet

grapje....

Maar het lijkt wel of ze hier ook al een beetje geel zijn. Hmmmm (ik krijg het er trouwens met een droog doekje niet uit, nu nog ff een natte proberen.

15. Waanzinnige foto :D. Heb je de pleisters klaar staan voor jezelf :lol: :lol: .
    Misschien de smeer juist laten zitten als je naar de dierenarts gaat .. ??

16. #16 Marjoleine, 27 jun 2005
    Toen ik Skippy net had waren haar oortjes ook wat vies. Ik heb ze schoon gemaakt met Clean ear oordruppels van Sire. Na twee keer was het weg en is tot nog toe niet terug geweest.

Als je in haar oor kijkt zie je de viezigheid.
    :sunny: Marjoleine.

17. Het blijkt toch geen smeer te zijn. Ik heb de truuk met de vochtige doek geprobeerd, maar er kwam niets vanaf.
    Kennlijk gaf het haar wel wat rust, want ze liet me even rustig met haar oor prutsen.
    Van dichtbij ziet het er meer uit als sproetjes ofzo, iig echt iets in de huid, en niet erop.
    Het zal dus wel niets zijn.
    Ik heb helaas geen echt close-up foto'van naar haar van een jaar terug ofzo, anders had ik het daar even kunnen checken.
    Misschien toch maar even alle katten op de foto in een paar standaar pozes (links, rechts, voor achter enzo). Altijd handig als er wat is.......alleen hoe krijg je dan voor elkaar??

18. AAaahh wat snoezig!!! Wat een heerlijke foto!! (behalve dat oorsmeer dan ;) )

19. Wat een leuke foto is dat!!!!!

Koen, je hebt ons nog niet verteld of ze ook last van haar oortjes heeft? Kopje schudden, pootje wrijven enzo?

Groetjes,
    Monique

20. Kelly lijkt geen last van haar oor te hebben, ze schudt/krabt niet. Vooral vanwege de lucht dacht ik dat er iets niet klopte.

21. Oh ja, dat speelde ook! Ruiken de oren nog steeds vies? Ik weet niet, ik zou voor alle zekerheid toch even naar de DA gaan, of even telefonisch met hem overleggen?

Groetjes,
    Monique

22. Welkom hier, en ik vind je coons prachtig :D :D

23. zanuck had ook oor problemen en dat kan voor een kat veel problemen op leveren als je er niks aan doet (klapoor kan het gevolg zijn of erger doof en een verschrompelde oor )ik heb zijn oren toen behandeld met prodier van vsm.
    het stinkt enorm maar het helpt tegen oorsmeer productie, mijt, oorpijn, oorjeuk en onstekingen kosten €7,50
    op googel kun je het zo vinden.
    zanuck had binnen 3 weken weer mooie rose oortjes.
    het voordeel van homeapatie is dat ze er niet resistend voor worden.
    wel 3 x daags druppelen.
    ilonka

Laden...

Deel Deze Pagina