Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

Verzot op zoetigheid

Discussie in 'Voeding' gestart door coonlover, 11 feb 2005.

Tags:
  1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. Zoetigheid....

Nazca, mijn bijna 2 jaar oude gecastreerde kater is gek op zoetigheid.

Ik heb het hem nog nooit gegeven maar vanaf juni vorig jaar viel het me ineens op. Mijn ouders hadden voor mij uit Istanbul Turks Fruit meegenomen. Ik had de rollen (die met nootjes en kokos) op een schaal gelegd en in stukjes gesneden en op tafel neergezet.

Meneer stond al te ruiken waar die geur vandaan kwam en sprong op de tafel en stal een stuk mee. Dit had ik nog nooit meegemaakt! Natuurlijk probeerde ik het af te pakken maar het slimmerdje ging op het hoogste keukenkastje liggen waar ik met het keukentrapje nog niet bij kon komen.
    En daar zat ie het smakelijk op te eten.

Tegenwoordig kan er geen schaaltje met winegums etc. op tafel staan want hij gaat er gewoon mee vandoor. Zelfs dichte zakken maakt ie open om er met de zoetigheid vandoor te gaan.

Hebben jullie ook zulke ervaringen? Wij hebben nog 2 coons, een pers en een sibeer maar die geven er niet om.

Hij heeft in het verleden nog meer rare hobby's gehad zoals vuilnisbakken leegklauwen e.d. maar dit slaat echt alles!!!

2. O zo een heb ik er hier ook hoor...
    Snotje is gek op drop, als ik dat dus op tafel laat liggen staat hij ze helemaal af te lebberen, hij pikt ze weg om ze vervolgens te verstoppen :x
    En Lucca daar zijn we pas achter gekomen...is helemaal gek van negerzoenen, hij is nog jong dus wie weet waar hij nog meer mee aan de haal gaat :wink:

3. Nazca hapt ook graag dropjes en negerzoenen.

Ik heb het ook maar aan de dierenarts gevraagd vanavond en die zei gelukkig ook dat het gewoon weer één of andere tic is. Het is niet schadelijk of zo, alleen natuurlijk niet te vaak. Anders worden ze net als de mens te dik.

Die Maine Coons toch :D

4. Tipsy woont helaas niet meer bij ons, maar bij haar kon ik absoluut geen fruitella drop eten, die waren van haar :rolleyes:

verder moet ik mais hoog wegbergen voor Seagal, want die is er verzot op..maffe beesten hoor, die katten :rolleyes: :wink:

5. oh jaaaaaaaaaaaaaa. Ik heb vorig jaar ontdekt dat mijn Ary gek is op de eierkoeken van mijnheer Appie. Alleen die hoor. Ik had mijn tas met boodschappen op het aanrecht gezet. De vleeswaren en melk eruit gehaald en weer voor een uurtje weggegaan. Toen ik thuis kwam kwam Ary mij tegemoet, zoals als altijd, met een snuit helemaal vol met koekkruimels. Moest erg lachen. En sinds die tijd haal ik bijna iedere zaterdag eierkoeken bij AH. Hoezo helemaal gek??? :lol: Niet dat hij nou hele eierkoeken krijgt hoor, 1 of 2 kleine stukjes is hij helemaal tevreden mee. Maar zou ik hem een hele geven, heeft hij er waarschijnlijk helemaal geen probleem mee :lol: :lol: :lol:

6. Mijn vorige Maine Coon was helemaal verzot op spekkies, daar kwamen we achter toen we zo'n grote zak hadden gekocht i.v.m. een verjaardag. Hij verscheurde de zak zowat om een spekkie te eten! :D

7. hmmmm ff denken
    ik weet wel dat ik er 1 heb die dol is op banaan
    maar voor de rest zijn ze allemaal gek op hartige dingen zoals worst en kaas etc...
    heb ik nu geen echte coons ? :D :D :D

groetjes renate

8. Tiff is gek op chocolademelk. Ik moet echt uitkijken waar ik mijn mok neerzet, want ze duikt er helemaal in. Ik hoorde laatst dat chocolade erg slecht is voor haar, dus ik probeer zoveel mogelijk mijn mok te bewaken, maar soms......betrap ik haar toch met een bruin snorretje als ik me even heb omgedraaid.

Groetjes,

Jessica.

ps Alle katten hier (HTK, Coons en perzen) zijn trouwens gek op slagroom. Ze hoeven de bus maar te horen en ze krijgen een vreemde blik in hun ogen en je bent nergens meer veilig voor hebberige kattepootjes.

9. chocolade is inderdaad giftig voor katten (en honden) en ze kunnen er zeker aan doodgaan.

Zorro, mn kater van net een jaar, vreet alles,maar dan ook echt alles.

Tera, mn kitten van 5 maanden, is helemaal gek van tomatensoep

Morgan, mnn poes van 1 jaar en 3 maanden, lust alleen maar Gourmet en kaas, meer wilt ze niet.

10. Ik heb wel een hond die verzot is op wine gums

En Milla vliegt ze naar de keel voor zacht en luchtig framboos

Deel Deze Pagina