Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

verzekering voor katten???

Discussie in 'Verzekeren?' gestart door Twistertje, 19 jan 2005.

Tags:
  1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. ik ben benieuwd of de katten bij jullie de katten ook verzekerd zijn ik hoorde via een kennis dat dit mogelijk is.
    Ik zou hier graag meer informatie over willen hebben. Mijn poes is namelijk veel ziek en heeft de chronische ziekte chlamydia nu vandaag wodt ze geopereerd aan een bultje onder haar buik. ze weten niet wat het is maar zullen daar dadelijk meer over te weten komen. ik ben bang dat er nog veel meer kosten aan zullen komen aangezien ze nog jong is en nu bijna elke maand wel bij de dierenarts komt. Waardoor het allemaal niet leuker op wordt.

2. Dier en Zorg is een verzekering speciaal voor dit soort dingen weet alleen de site niet uit mijn hoofd, ik zit er ook aan te denken om mijn dieren te verzekeren. Als je via Google zoekt dan vindt je het vast wel.

3. Ik weet niet of het net zo is als bij mensen verzekeren, als je al wat hebt of ze vermoeden dat je later veel zorg nodig hebt dat je extra premie moet betalen of nog erger ze weigeren je gewoon.
    Omdat je aangeeft dat ze al het e.e.a. gevonden hebben bij je kat....

4. Klopt helemaal. Je moet aangeven of je kat wat mankeert of gemankeerd heeft en vaak wordt verzekeren dan een stuk moeilijker.

Groetjes, Janneke.

5. Dat dacht ik al, dus ik denk dat Esther pech heeft, het is niet leuk voor haar al die kosten, maar ik denk dat een verzekeringsmaatschappij daar niet in gaat trappen.

6. Nou hier dan de expert :wink: :lol:

Ik heb me er laatst eens in verdiept en heb het zelf niet gedaan en raad het ook iedereen af!! Lees goed de kleine lettertjes, bij katten zijn o.a. geslachtsorganen (dus ook Chlamydia), ogen e.d. niet meeverzekerd. Ook dien je eerlijk te zijn naar wat een een dier ooit heeft gemankeerd en ook dit zal niet in de polis kunnen worden opgenomen.
    Ik heb hier destijds over gebeld en gevraagd waarom dit zo was en daar konden ze stomweg geen antwoord op geven. Ik heb er dus voor gekozen om het niet te doen, het lijkt mij geld over de balk smijten zonder doel. Ook heb je altijd nog te maken met een eigen risico en bij sommige maatschappijen mag je per jaar maximaal € 1500,- in rekening brengen. Er is zelfs een maatschappij die per lichaamsdeel maar 1 keer uitkeerd!!

Kortom voor mij teveel haken en ogen en niet rendabel.

Ik heb wel een andere tip: wij sparen per kat € 10,- per maand op een speciale voor hen geopende internetspaarrekening (met een hoog rentepercentage), nu lijkt dit weinig maar je bouwt best wel snel wat op. Wij doen hier de entingen e.d. van dat scheelt ook weer een rib uit je lijf als ze allemaal tegelijk moeten. We hebben voor hen dus altijd speciaal een "achterdehandje" en het blijft je eigen geld!!

7. IK zelf heb dus wel een verzekering op al mijn dieren
    bij dier en zorg
    en het bevalt mij zeer goed zelfs de casteratie werd vergoed

En ik heb vorig jaar met mijn hond ook het een en ander gehad ze had een zweer in haar hals dit zou me bij elkaar zo'n 743 euro hebben gekost als ik dus niet verzekerd was
    Nu heeft het ze zo'n 20% gekost
    Dus voor de eerste paar jaar heb ik het al uit gehaald
    Maar als je er vanuit gaat dat je dieren nooit wat mankeren ja dan is het duur

Ik zou het risico nooit meer willen lopen

8. IK zelf heb dus wel een verzekering op al mijn dieren
    bij dier en zorg
    en het bevalt mij zeer goed zelfs de casteratie werd vergoed

En ik heb vorig jaar met mijn hond ook het een en ander gehad ze had een zweer in haar hals dit zou me bij elkaar zo'n 743 euro hebben gekost als ik dus niet verzekerd was
    Nu heeft het ze zo'n 20% gekost
    Dus voor de eerste paar jaar heb ik het al uit gehaald
    Maar als je er vanuit gaat dat je dieren nooit wat mankeren ja dan is het duur

Ik zou het risico nooit meer willen lopen

9. Geen idee hoe het bij honden zit maar voor katten zijn er best wel wat haken en ogen. Sommige katten komen natuurlijk nooit vrij buiten dus is er minder risico, etc.

Het kan id. een hoop schelen als je een knuesje hebt maar dat moet je ook maar van te voren weten, want een verzekeringsmaatschappij is altijd vrij om het dossier bij de DA in te zien indien ze wantrouwend zijn.

10. Hoi Esther
    Hoe is het nu met je poesje?
    Hoe is de operatie gegaan?

11. wel jammer dat ik mijn omana niet kan laten verzekeren. Ik kwam er zondag achter dat ze best een behoorlijke bult in haar lies had wel zo groot als een stuitebal. s'maandags heb ik meteen de dierenarts gebeld ik kon er woensdag terecht daar bekeken ze haar het verbaaste hun dat het zo groot was voor zo'n klein iel katje als omana ik moest haar toen meteen achterlaten en zou ze meteen geopereerd worden, ze kreeg een lichte verdovings omdat ze nog niet zo oud, sterk, dik is. Om 16.00 kon ik haar ophalen het was geen liesbreuk, geen vetbult maar een tumor maar of het goed of kwaadaardig is konden ze niet zeggen. Ik heb de tumor meegekregen op sterk water :? stel dat als het terug zou komen dan hoeven ze haar niet meteen te opereren dan wordt de tumor die ik heb, opgestuurd naar het lab. en wordt het alsnog onderzocht.
    nu a.s maandag wil ik weer er met haar heen gaan want ze hebben haar heel erg lelijk gehecht er steekt nu een huidplooi uit echt niet mooi :x maandag word ze ook gechipt.
    ik ben benieuwd wat ze er zelf van vinden

12. Esther,

Ik hoop dat ze snel opknapt!

persoonlijk zou ik toch willen dat het onderzocht werdt als het met een van mijn katten zou overkomen..
    Helemaal omdat het een grote bult is, en voor mijn eigen gemoed rust ;)

13. nou ik verwacht dat het niks ernstigs is.ik ben toch regelmatig bij de dierenarts en die controleert haar wel regelmatig. De wond ziet er mooi uit zegt de dierenarts. Vandaag is ze gechipt en geent en zijn de hechtingen er uit gehaalt dus ze kan er weer tegenaan ze had zich keurig gedragen. wat een vreselijke naalden zijn dat zeg van de chip! van die grote holle naalden ik had het echt met haar te doen. Dat geld natuurlijk ook voor twister die heb ik ook laten enten en chippen.

Laden...
Vergelijkbare Onderwerpen - verzekering voor katten
  1. Axel
    Reacties:
    1
    Weergaven:
    170
  2. Jolanda_cp
    Reacties:
    19
    Weergaven:
    1.059