Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

Vacht Kittens

Discussie in 'Informatie' gestart door Mirjam, 19 apr 2005.

Tags:
  1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. Wat mij weleens opvalt is dat bij sommige kittens die aangeboden worden de vacht helemaal niet zo mooi is, sommige kittens zien er echt uit als een bolletje wol, een en al haar, vind ik supermooi, maar je ziet ook kittens met veel minder (lang) haar.
    Zegt dit iets over de kittens of over de fokker? Of moet ik daar helemaal niet naar kijken?

Want ik vind katten met een mooie volle kraag en een mooie volle staart toch wel heel erg mooi, en volgens mij hoort dit ook? Of denk ik nou verkeerd?

Dus hoe moet een kitten eruit zien qua vacht als ik ga kijken voor een kitten.

2. Het meeste kan je opmaken als je naar de ouders van het kitten kijkt...

Laatst hoorde ik een (Engelse) keurmeester over mijn Taro zeggen dat hij zo'n prachtige "gloria" had. Ik zat haar een beetje uilig aan te kijken en toen zei zij dat een gloria de uitstekende haartjes zijn (die boven het "normale" kittenvachtje omhoog steken) en dat dat een teken zou zijn voor een lange volwassen vacht...

Ik had nog nooit van een gloria gehoord en ik weet niet of het echt zo is.
    Maar als beide ouders een mooie lange vacht hebben, is de kans erg groot dat het kitten deze vacht erft.

Groetjes,
    Monique

3. Hmmm Milla baby heeft ook best een lange gloria (hiep hiep hoeeraaaa in de gloria : :)
    Maar ze heeft wel een hele dikke ondervacht
    Ben benieuwd of ze van die lange haren krijgt , ik denk ut wel

4. Haha Gloria! Aparte benoeming voor zoiets, klinkt wel leuk!
    Maar dan weet ik in ieder geval waar ik op moet letten.

Ik ben 1 keer eerder naar een show geweest en daar werden ook een aantal kittens verkocht. Is het wel verstandig om op een show een kitten te kopen?
    En ik kwam 1 fokker tegen die ze direct mee wilde geven... vond dat best wel raar!!?!?!?

5. Dat zegt helemaal niets!! Onze Kaz was 1 pluizebolletje als kitten en Jingles was zeg maar glad harig en leek nauwelijks op een Coontje en als je nu kijkt dan weet je niet wat je ziet. Dan is onze Jingles qua vacht toch wel een beetje ons paradepaardje hoor!! Zal eens kijken als ik thuis ben (zit nu op het werk) of ik je foto's van toen en nu kan laten zien, dan kun je het met eigen ogen aanschouwen.

6. Mijn advies:

wegblijven van een fokker die kitten op show verkoopt dat men deze meteen mee mag nemen.
    Een serieuze fokker wilt graag dat je op de show een afspraak maakt om langs te komen, zodat jij als koper de kittens in hun eigen omgeving meemaakt, en dat de fokker meer informatie over de mogelijke nieuwe kitteneigenaren kan krijgen.

Tja, haar..
    hoe moet ik het zeggen..
    De een heeft veel meer haar dan de ander..
    Als ik kijk naar de kittens van Miranda, Spirit en Kimba, die hebben een wereld van verschil qua "jasje" ;)
    Spirit heeft een giga kraag en bontjasje met zijn 5,5 maand. Terwijl Kimba (1 week ouder ;) ) alleen een hele volle staart heeft, zijn kraag begint nu te komen, maar heeft een kortere vacht dat Spirit.
    Kijk ik naar het zusje van Spirit, Sera, Tja, mooie volle kraag, prachtige dikke staart, maar de rest van de vacht vind ik kort..Komt wel hoor, geen enkel probleem..haar moeder en vader hebben een mega vacht, maar zij ontwikkelt waarschijnlijk wat langzamer in haar vacht ;)

7. Ik zag later ook dat diegene haar kittens verkocht op marktplaats. Ik vond het op de kattenshow al niet zo'n goed teken, en na marktplaats al helemaal niet meer.
    De kittens zagen er wel heel goed uit en waren erg mooi, maarja dat zegt niet alles natuurlijk.

Ik vind het wel moeilijk om een goede fokker te zoeken. Want je weet het nooit zeker... maar ik blijf toch wel zoeken naar een goede fokker zodat ik weet dat het goed zit en daar altijd met mijn vragen terecht kan. Dat vind ik gewoon belangrijk.

Ik hoop wel goede fokkers te mogen ontmoeten op de show in Zoetermeer.

En wat betreft de vacht is het dus moeilijk bepalen hoe het kitten gaat worden qua vacht. Daar hoef ik dus niet naar te kijken, wel naar de ouders...

En Djinkie ik ben erg benieuwd naar de foto's!

8. Hi Mirjam,

Gewoon een paar fokkers uitzoeken, op de show of van het internet af, en deze bezoeken. Ongeacht of ze op dat moment kittens beschikbaar hebben!

Veel kijken, veel vragen en veel praten! Dan kom je op een gegeven moment de cattery tegen waar jij een "klik" mee hebt! De juiste mensen, de juiste katten, de juiste opvattingen/ethiek en het kitten van je dromen!

En wat het "gloria" betreft: hé, ik herhaalde alleen wat mij gezegd is en wat er op het keurrapport geschreven is! Ik zeg niet dat het DE manier is om vachten te beoordelen :lol:

Bovendien: behalve dat de vacht een "cadeautje" van pappa en mama is, bepaald de voeding en heel belangrijk: de psychische toestand van de kat hoe de vacht er uit ziet! Kijk maar naar de foto's van het poezelje van Diana, dat zich doodongelukkig voelde...

Groetjes,
    Monique

9. voor ik begon met fokken hoorde ik al zulke enge verhalen over fokkers op marktplaats dat ik al zo iets had van als ik ooit mag gaan fokken dan zet ik ze zeker niet hier neer.
    nu heb ik 2 nestjes gehad en voor het eerste nest heb ik geadverteerd bij kitten te koop , kitten bemiddeling en kattenplaza maar het nest erop was al niet eens meer nodig en nu heb ik voor het aankomende nestje van borizia ook al een aantal potenciele kopers, dus laat ik zeggen men vind mij wel :lol:

groetjes renate

10.  
  11. Ik heb laatst 3 catteries bij mij in de buurt gemaild met verschillende vragen, en daar kreeg ik normaal antwoord op, daarna mailde ik terug met de vraag of ik eens een keertje langs mocht komen met mijn vriend om te kijken naar hun katten. Ik kreeg van 1 antwoord terug dat dat mocht en dat we maar een afspraak moesten maken, dus ik mail terug dat hun konden zeggen wanneer het hun het beste uitkwam... geen reactie meer terug!

Vind ik maar vreemd! Dus daar ga ik dus niet heen! Haha.

En ik heb ook geen haast ik hoef niet direct een kitten erbij te hebben, ik wil een goed gezond katertje krijgen in de kleuren wat ik in mijn hoofd heb en een catterie waar ik vertrouwen in heb, ik moet er wel op kunnen terugvallen als ik vragen heb, of als ik denk dat er iets niet goed is. Hoop wel dat er binnen een jaar een katertje bij is, ook vanwege de leeftijd van mijn katten.

12. #12 guest, 19 apr 2005
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 mrt 2015
    Het is altijd goed om eerst bij een fokker te gaan kijken. En eigenlijk moet je dat doen als er GEEN kittens zijn. Dan pas zie je werkelijk hoe de katten in huis zijn.
    Als er kittens zijn, dan is de sfeer in de groep toch vaak wat anders.

Daarnaast zijn kittens altijd "gevaarlijk" :wink: Elk kitten is leuk en aandoenlijk.
    Dus je valt al heel snel voor een kitten. Daarom, ga eerst eens kennismaken zonder kittens.
    Tenzij je natuurlijk een kitten tegenkomt waarmee je op foto's al een klik had :D
    Maar anders, probeer te gaan kijken als er geen babies zijn.

Het is natuurlijk ook erg leuk om alles vanaf het begin "mee te maken".
    Het moment dat de poes naar de kater gaat, de spanning of ze wel of niet zwanger zal zijn. De zwangerschap, het bericht dat de babies zijn geboren. De eerste bezoekjes....

en vachten... Ze zeggen niet zoveel.
    Wij hebben bijvoorbeeld twee dames in huis die niet zo veel vacht hebben.
    Dit zijn open dametjes en over het algemeen hebben die gewoon wat minder vacht. Dat is met katers hetzelfde.
    Als ik kijk naar Mien, zij had als open poes haast geen vacht,

maar nu als ze vol in vacht is.... :shock: :?

13. Succes ermee Mirjam!!!!!

14. Je kan beter wat langer zoeken en terecht komen bij een fokker waar je je prettig bij voelt en vertrouwd. Misschien zit ie wel aan de andere kant van het land? Bij mij in de buurt, vlakbij zelfs zijn er ook Maine Coon Cattery's maarja, kende de fokkers van mijn dieren reeds en had er een goed gevoel bij daarnaast was ik gewoon verliefd op de kleintjes. De klik met een kitten is ook erg belangrijk vind ik altijd.

Met mijn kittenopvang en de cattery krijg ik ook altijd erg veel mail en beantwoord ook niet altijd meteen alles...Al probeer ik het wel, maar soms moet je er ff voor gaan zitten.

gr,kim

15. Ook ik probeer altijd zo snel mogelijk de mail te beantwoorden, maar dat lukt ook niet altijd. Zeker niet nu we kittens hebben :wink:
    Het is veel te leuk om voor die kittenkooi te hangen en om met ze op een groot kleed in de woonkamer te liggen :D
    Maar toch probeer ik elke dag mijn mail door te lopen en te beantwoorden.

Geduld is een schone zaak. Goed zoeken en weten wat je wilt. Een goed gevoel hebben is zo belangrijk. Niet overhaast je beslissing nemen, maar goed rondkijken. Ga ook gewoon eens langs bij catteries die geen kittens hebben, gewoon lekker poezels kijken en voelen hoe het daar voelt. Zou je daar in de toekomst een kitten willen kopen.
    Of probeer inderdaad te kijken, als er kittens zijn hoe het er voelt, hoe men met de katten omgaat, hoe de andere katten zijn.
    Geduld is een goede zaak!!
    Je gaat toch tenslotte een huisgenootje uitzoeken die langere tijd deel uit zal maken van je huiselijke leven en dat moet je niet maar zo even tussen neus en lippen door doen. Goed en wel overwogen, want hopelijk is het kitten zo'n 15 jaar bij je.

Heel veel succes met je zoektocht!!

16. He mama Mien...das lang geleden zeg :wink:

17. Om maar weer even on topic te komen . . . . . :wink:
    Hoelang duurt het voordat een kitten zijn echte vacht krijgt?

18. Bij deze..............

19. Gloria :lol: , wat een mooie kat zeg.

20. Jeetje wat een verschil he! Super mooie kat heb je! Ik hoop dat mijn toekomstige Coon ook zo'n mooie vacht krijgt.

21. he, dat is Daron van het Mensinghe. Heb hem al een aantal keren op hun site gezien en vind het echt een prachtige kater 8)

22. Ja dat klopt en die woont dus bij ons :lol:

en dank voor al jullie complimenten, ik ben zelf ook erg weg van hem als ik dat mag zeggen :oops: ben helemaal een trotse kattenmoeder :lol:

Laden...
Vergelijkbare Onderwerpen - Vacht Kittens
  1. basblom25
    Reacties:
    4
    Weergaven:
    683
  2. Moony
    Reacties:
    13
    Weergaven:
    455