Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

twee coons aanelkaar laten wennen

Discussie in 'Gedrag & Karakter' gestart door Sonja, 14 mrt 2005.

Tags:
  1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. Hallo mede coonlovers, ik ben nu voor het eerst op dit forum en had even een vraagje. Hoe lang duurt het gemiddeld voordat twee coons aan elkaar gewend raken. Mijn situatie is de volgende. Ik heb sinds 30 januari een leuke kater, hij is dus nu bijna 19 weken en sinds gister heb ik een poes van bijna 18 weken. Zij is echt een prater en heeft ons vannacht echt de hele nacht wakker gehouden met huilen. :(
    Beide grommen niet meer naar elkaar maar ze zijn echt compleet anders. Mijn kater slaapt veel maar zij lijkt dat niet nodig te hebben. Mijn man heeft helaas een lagere tolerantiegrens dan ikzelf. Dus weet iemand hoe lang dit kan duren. Of blijven deze twee een vreedzame coëxistentie houden want dat was eerlijk gezegd niet helemaal mijn bedoeling.

Groetjes Sonja

2. Wacht het nog even af.
    Toen wij een nieuw kitten er bij kregen heeft
    het zo'n beetje een week geduurt tot dat de anderen 3
    haar accepteerde. :D

3. Binnen een dag moet je zeker geen wonderen verwachten.
    Dat zal zeker een paar dagen duren.
    Ze moeten niet alleen aan elkaar wennen, maar ook moet het dametje ook nog eens aan haar nieuwe omgeving wennen.
    Dus daar zal even een paar dagen, misschien wel een week over heen gaan.

Geduld dus!!

4. Wij hebben sinds Januari een kitten erbij, hij is nu dus ruim 5 maanden.
    Het ging met de anderen vrij snel ok, af en toe een grom, maar daar bleef het bij.
    Na een goeie week sliepen ze al bij elkaar, geef het even de tijd, komt best goed :wink:

5. katten

Waar slapen jouw katten 's-nachts. Bij mij gaan ze allemaal de bijkeuken in. Toen mijn poes nu 18 weken er net was, heb ik ze de eerste nacht boven op een kamer gedaan. Ze heeft zo stil daar gezeten (dat is ook niks hoor) dat ik dacht gaat het wel goed. Maar nu is ze '-nachts en overdag gewoon bij de rest, en het gaat best wel goed, soms gromt er wel een oudere, als zij loopt te rennen. Want kittens kunnen lekker druk doen hoor. 1 Oudere poes van mij moet daar ook niks van hebben, maar vaak went het wel weer.

Groeten, Marjan :wink:

6. Het duurt altijd wel een paar dagen voordat ze aan elkaar gewend zijn.

En dat die meid jullie wakker heeft gehouden met gehuil kan ook komen doordat ze moet wennen. Het gebeurt namelijk wel eens dat kittens het nest missen en roept om de moeder. Dit is meestal de volgende dag wel over.

Dus eventjes volhouden :D

7. Bij ons slapen ze overal en nergens... :?
    Soms liggen ze met zijn allen bij ons, maar dan zijn er dagen dan zie je niks of niemand :rolleyes:
    Ik heb wel overal mandjes en kussentjes liggen, daar liggen ze dan ook meestal, er zijn er altijd wel die toch graag bij je komen liggen..
    Zoals Ray, die ligt graag tussen ons in, op mijn schouder, 8 kilo, lekker knus :shock: ( vind het baasje minder leuk, maar ja) :twisted:
    Maar we hebben dan ook een groot bed :D ...speciaal voor de coons gekocht... :eek:
    Nee hoor das maar gekheid :mrgreen:
    We hebben ze eigenlijk nooit apart gezet zeg maar, maar dat is voor ieder wat je wilt toch? :wink:
    Dit is onze keus en het gaat prima :D

8. Bij ons laatste kitten duurde het bij 2 van de 3 coons 1 uur voordat ze haar accepteerde, bij de 3de coon een week .
    Nu kunnen ze niet meer zonder elkaar .
    Wat mij opvalt bij coons is dat ze heel makkelijk een andere kat accepteren, mijn rode HTK kat heeft er na 6 maanden nog moeite mee.

Ook lijkt het me normaal dat ze een beetje onwennig is , zo´n eerste nacht.
    Gaat weer over, maak je maar geen zorgen.

9. Hier ook ongeveer een week wennen. Nu is er nog steeds 1 die het niet leuk vindt, maar het is niet meer grommen. Meer af en toe een beetje blazen, wanneer de 30 cm grens wordt overschreden.

En ik ben het met Marja eens, dat Coons makkelijker een andere kat accepteren.

10. Ja dat bedoel ik ,hier is oma Ray die het nog steeds niet wil dat kleinzoon Lucca te dicht bij haar komt...dus hij houdt gepaste afstand zeg maar :wink:

11. Ff een domme vraag...maar kan het gebruik van Feliway helpen?

12. Misschien wel, het goedje verspreidt gezichtsferomonen, misschien dat ze zich er prettiger door voelen.

Ik zou het zeker proberen.

13. Met Milla heeft het hier een paar weken geduurd
    En waar ze de grootste heibel mee had, die is nu haar beste vriendin (op de jack russel na :))

Ik heb wel mijn oude kater van 15 een paar dagen op de rescue remedie gezet
    De junk vond het nog lekker ook :)

14. Hoorde net op tv dat als het tussen katten na 4 maanden nog niet klikt het ook niet meer gaat gebeuren.
    Hoop maar dat hier alles straks ok gaat. :?

15. Sonja, het is nu ruim een maand later, zijn ze inmiddels aan elkaar gewend?

Groetjes,
    Monique

Laden...
Vergelijkbare Onderwerpen - coons aanelkaar laten
  1. CoonMaurice
    Reacties:
    9
    Weergaven:
    555
  2. Mo83
    Reacties:
    22