Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

Twee broers...tegelijk castreren??

Discussie in 'De ballenbak' gestart door Annet, 4 mei 2005.

Tags:
  1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. Hoi, allen.
    Mijn katers hebben nu de respectievelijke leeftijd van 9 maand en de ene(Bandit) is zijn pubergedrag al een beetje aan het 'botvieren' op de hond.
    Nu was ik al van plan om ze te 'helpen', en ik dacht dat ik ergens gelezen had dat ze elkaar kunnen gaan klieren na een operatie(tje).
    Is het misschien verstandig om ze allebei tegelijk te laten helpen???
    Echt heel vervelend zijn ze nog niet en sproeien doen ze ook (nog) niet....

2. Ik zou ze gewoon allebei tegelijk laten helpen. Heb nog nooit gehoord dat zoiest problemen oplevert!!!

Groetjes, Janneke.

3. Ik zou zeer zeker de beide heren tegelijk laten helpen ;)

Ten eerste kunnen ze dan beide tegelijkertijd de roes uitslapen zonder gestoord te worden door een "wakkere" jongen ;)

En jij bent in 1 klap van de zenuwen af ;)

4. Ik zou ook gaan voor allebei in ene, zelfde argumenten als Sjoukje.

5. Alletwee tegelijk. Is veel minder stress voor de jongens

6. Eens met de voorgaande antwoorden!

Bovendien: een gecastreerde kat heeft een andere status als een open kat (althans: meestal!). Dus als je eerst de ene doet en dan de andere, dan loop je kans dat er inderdaad iets verandert in hun onderlinge omgang...

Groetjes,
    Monique

7. klopt ;)

Gewoon samen doen!! :lol:

8. Geen extra stress achteraf omdat broer ineens anders ruikt en doet onder invloed van de narcose. Ideaal! Beide tegelijk doen, sluit ik me geheel bij aan.

gr,kim

9. Ik heb Kees en Freddy tegelijk laten doen en het gaf geen problemen hoor! Gewoon doen dus.

10. Dat is echt de ideale situatie. Ik wilde mijn kleintjes ook tegelijk laten helpen maar helaas begon het mannetje redelijk vroeg al te sproeien en de DA en ikzelf ook wilde nog wachten op het vrouwtje omdat zij nog zo klein en jong was. Dus ze zijn apart geholpen. Maar echt in dank ging dat niet. Vooral het mannetje vond het vreemd dat het vrouwtje zo raar rook toen ze terugkwam. Hij heeft anderhalve dag boos in een hoekje gezeten en als ze toenadering zocht kreeg ze alleen maar geblaas van hem.

Gelukkig is dat helemaal over, maar ik wilde dat ontwijken, bij mij is dat dus niet gelukt. Maar als jij ze tegelijk kan laten helpen zou ik dat altijd doen!!!!

11. Bedankt voor jullie wijze woorden...had iid al zoiets gelezen, dat ze 'anders'ruiken na het bezoekje aan de DA.....
    Zal dit ook zeker doen!!!!!
    Ik dacht: tioch effe checken aangezien dit mijn eerste 2 kattenbeestjes zijn!!!!

12. Ja hoor, allebei tegelijk. Dat geeft ook minder stress, want als je van de DA komt stink je altijd zo en nu stinken ze beiden :) en jij hoeft de stress ook maar een keer mee te maken. Ook heel belangrijk is....als ze eenmaal weer opgeknapt zijn, kunnen ze tegelijkertijd de boel weer onveilig maken....:) Dat moet toch ook super zijn. :lol:

13. Ik sluit mij volledig bij de rest aan hoor!!
    Tegelijk!!

Deel Deze Pagina