Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

Tot welke leeftijd veranderd de vachtkleur??

Discussie in 'Uiterlijk' gestart door Lissie, 1 apr 2005.

1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. Ik vroeg me af tot welke leeftijd de vachtkleur kan veranderen.. Ihme krijgt namelijk steeds meer rode kleurplekken op haar ruggetje.. ik heb een toverbal :D :D :D

2. Tja, Smirnoff is nu bijna 2,5 jaar en hij wordt steeds "blonder"... :lol:
    Jay is vanaf het moment dat wij haar kregen niet van kleur veranderd evenmin als MayDay (tot nu toe)
    Fébé is tot haar 1e verjaardag aan het verkleuren geweest (ook lichter) en Taro wordt nu langzamerhand wat donkerder...

Dus uiteindelijk tot welke leeftijd? Geen idee, maar tot 2,5 jaar kan het in ieder geval zeker!

Groetjes,
    Monique

3. Arrow is bij mij zwart smoke met wit maar als hij in de zomer
    buiten in de zon heeft gelegen wordt zijn zwart bruin.

Kan het misschien niet daar aan liggen.

4. Nee dat denk ik niet, ik heb Ihme pas drie en halve week en de buitenren staat er nog niet dus ze is nog niet buiten in de zon. Wie weet wat voor kleur ze dan ontwikkelt :D

5. kleur

Ik weet het eigenlijk niet, maar mijn blauwe kat was in het begin veel lichter van kleur.

Groeten, Marjan :wink:

6. Hmmm weet ik eigenlijk ook niet tot welke leeftijd de kleur kan veranderen... eigenlijk denk ik het hele leven... voer, gezondheid, temperatuur, zonlicht, psychische gesteldheid (om het zo maar te zeggen :wink: ), het speelt allemaal mee. Bij mensen verandert de kleur haar ook gedurende het leven.... hahaha en dan bedoel ik niet dat uit een flesje of een potje :lol:
    Je hebt wel van Petsilk bijv. verschillende shampoo's die bepaalde vachtkleuren extra naar boven halen, benadrukken.

Groetjes,
    Marleen

7. Hoi,

Ik geloof dat verschillende soorten kleur hier door elkaar gebruikt worden :) Ihme is zwart-zilver tortie, zonder wit (en blotched): fs 22. Zij heeft dus rode vachtcellen, en zwarte vachtcellen. En ze is in de groei, dus als een rood vlekje een groeistuipje krijgt, wordt dat vlekje opeens veel groter. Straks krijgen de zwarte vlekjes een groeistuip, en dan moeten ze maar zien hoeveel 'land' ze terug kunnen veroveren op het rood :). Natuurlijk, als er meer zwart is dan verwacht je dat de groeistuipjes ook voor het grootste deel in het zwart zullen zijn ..... en dat lijkt wat minder het geval te zijn .....

Bij een tortie zonder wit zijn de rode vlekken vaak heel klein - en dan kan het natuurlijk zijn als ze groter worden, je ze opeens gaat *zien*: eerst was het zo weinig dat je het zag als wat rode haren, en nu opeens is het een vlek ....

En dan heb je de tint van de kleur nog: en dat wordt vaak donkerder als een individu ouder wordt. Al die vlasblonde kinderkoppies die donkerblonde tieners worden .... Nu zal Ihme niet meer *sexueel* 'volwassen worden', maar he, hoe oversexed onze maatschappij ook is :), niet alle ouder worden en volwassen worden is sexueel - dus dat kan ook aan de hand zijn! En 3 weken terug was Ihme zo ontzettend zilver, dat haar rood eigenlijk meer een andere tint zilver leek :D. Als dat nu weer *rood* aan het worden is, valt het natuurlijk ook meer op!

En het zwart kan ook bruinig worden (rufus, geloof ik :) ). Eigenlijk niet gewenst, en wat minder vaak voorkomend bij zilver ....

In ieder geval: ik ben benieuwd, waar zijn de foto's :D :D :D????? Maar ik kom sowieso wel kijken, hoor!!!

Laden...
Vergelijkbare Onderwerpen - Tot welke leeftijd
  1. Gunter
    Reacties:
    18
    Weergaven:
    302
  2. Kirsty
    Reacties:
    9
    Weergaven:
    547