Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

Tip voor het wassen van je poes

Discussie in 'Help! Ik ga naar show!' gestart door Marion, 13 sep 2004.

Tags:
  1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. Ik had op een ander forum gelezen dat je
    je kat ook kan wassen met betadine shampoo
    en dat hij (of zij) daar een mooie glimmende vacht
    van krijgt.

Ik geloofde het eerst niet ik dacht was ik arrow,die is met wit
    heb ik straks een zwart smoke met creme kater :lol:

Maar gisteren op show hoorden ik toch van heel veel mensen
    die dit ook deden ga het dus toch een keer proberen
    alleen niet als ik naar show moet (voor de zekerheid)
    :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

2. Tip voor zilvers:

Ik was Seagal met zilvershampo van Guhl..De zilver komt er heeeeeeel erg mooi uit!
    Wel even een tip: altijd met een kattenshampo eindigen :wink:

3. wassen

Maar hoe krijg ik een kat rustig als ik ze moet wassen? Die van mij vliegen alle kanten op, terwijl we zelf heel rustig doen en zijn. Alleen tijdens het afdrogen zijn ze kalm. Vanavond is het weer zover.....zal wel weer "leuk"worden.

4. ik heb geen tip voor je. Mijn Coons blijven ook altijd erg rustig. De een blijft staan de ander loopt en nog een wil altijd op schoot. Nou dat doe ik dan. Ik haal alles uit de badkamer en heb een lang slang aan de douche en ik loop er echt achter aan. Geeft niet, zijn wij samen drijfnat.

5. wassen

Gisteren was het echt erg....Sky begon te kwijlen en was zeer onrustig. We moeten ze wel wassen i.v.m. de schimmel. Ze was nog niet eens nat! We hebben haar meegenomen naar beneden en de kraan aangezet. Daar is ze namelijk wel gek op en tijdens dat zij dronk hebben we haar gewassen met imaverol en een spons. Ook kwamen er nog al wat kattesnoepjes aan te pas. Heb de DA ook al gebeld en ze zegt dat het gewoon stress is en dat we haar moeten afleiden als we met haar bezig gaan. Pff, wat een gedoe zo. Die arme katten!

6. Ik ga niet naar shows met de coons. Is het dan nodig om ze te wassen ?

7. ik vroeg me zo af. Hoe doen jullie dat hoe krijgen jullie de katten weer droog naar een douche beurt?
    esther

8. Ik droog Seagal voorzichtig af ( houd er rekening mee dat je geen klitten in de vacht wrijft) met een handdoek.
    Daarna laat ik hem lekker opdrogen aan de lucht ( je kan begrijpen dat het lekker warm is bij ons thuis ;) )

Er zijn ook katten die het helemaal niet erg vinden om gefohnd te worden ;. maar hier is het zo dat wanneer ze de fohn horen dat ze kamer leeg is..

9. NEE (zelfs niet als je WEL naar show gaat).
    Maar let wel op of ze geen katerstaart krijgen (vette plek in de staart), want dan kan het zijn dat je die plek soms wel even moet ontvetten/ wassen!

10. Sommige mensen zien een show als een kattenkeuring: in hoeverre voldoet mijn kat aan de standaard? Anderen zien een show als een schoonheidswedstrijd. Zoals jij de show ziet en naar de show gaat, kun je je katten voorbereiden qua wassen en zo. Let wel: veel keurmeesters zien de show als schoonheidswedstrijd en vallen dus over een slechte voorbereiding. En natuurlijk hoort een kat die naar buiten ten toon gesteld wordt, er verzorgd uit te zien! Geen klitten, goed gezond = schone oortjes, oogjes, neus en mooie vaxcht, en *geen poep*. Lach niet, komt voor! Vette vacht, tja, onder nozems was dat destijds mode, maar valt tegenwoordig voor de meeste mensen onder niet-verzorgd!

Katerstaart (dat is dus een extreem vette vieze vachtplek bovenop de staart, tamelijk dicht bij het lichaam - en kan *ook* bij poezen en kastraten voorkomen!!): als dat te vies wordt, gaat het ontsteken - het is een beetje verwant met acne. Dus dat *moet* je verzorgen / ontvetten, uit gezondheidsoogpunt. Ik heb het laatst bij Mystery gedaan met droogshampoo, ging nog onverwacht goed!

Groetjes,

Riëtte

Laden...
Vergelijkbare Onderwerpen - Tip voor wassen
  1. Hilda
    Reacties:
    11
    Weergaven:
    432
  2. Ilovecoons
    Reacties:
    13