Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

Tip : hoe leer je een Coon iets af ?

Discussie in 'Gedrag & Karakter' gestart door Catlady1971, 10 aug 2005.

1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. Hoi hoi,

Misschien wisten jullie dit allemaal al, maar ik vond het toch de moeite waard.
    Van een ervaren fokster kreeg ik volgende tip om op een pijnloze, kat-vriendelijke manier een Maine Coon ongewenst gedrag af te leren : zo gauw hij iets doet wat niet mag moet je even in zijn gezicht blazen ! Coons schijnen hier absoluut niet tegen te kunnen en stoppen dan onmiddellijk met het ongewenst gedrag. Meestal kruipen ze verontwaardigd een metertje bij je vandaan.
    Let op : wees consequent ! blazen moet je doen wanneer de kat echt effectief het ongewenst gedrag vertoont, niet van tevoren en zeker niet te laat !!! Anders weet het diertje niet waarvoor het gestraft wordt ! Laat het ook niet de ene keer wel en de andere keer niet toe, want dan heeft het helemaal geen effect meer.

Groetjes,
    Christina

2. hey hier hebbe we wat aan.
    dank je wel

3. Ja zo doe ik het de laatste tijd ook ! ! ! Werkt goed hoor.

4. Hmm, ja ik ken de methode en het is leuk voor kleine, kalme overtredingen maar helaas werkt het niet in het heetst van de strijd...

Als Smirnoff de kolder in zijn kop heeft en met die grote klauwen mijn bank probeert te versnipperen alsof het een vertrouwelijk document is, dan kan ik blazen tot ik een ons weeg (en schreeuwen trouwens ook :rolleyes: ) maar het enig dat dan helpt is hem beet pakken.... :evil:

Groetjes,
    Monique

5. Hier blazen ze gewoon terug :shock:

Eigenlijk mogen ze hier heel veel dus er valt weinig af te leren.
    Enige wat ik niet wil is.....katten bij mijn eten en in mijn bord.
    Poepen op de vloer :evil: en ze mogen niet op het aanrecht......maar met die groep die wij hebben sluipt dat er zo langzaam ook in.
    Hoewel ik zeer consequent een gil geef als ze erop zitten 8) en ik zie het.
    En soms luisteren ze dan ook nog.
    Meubels krabben doet er niet 1 hier ze hebben 6 grote krabpalen in de kamer en ze hebben een boom buiten :D

Conny

6. Hmm, krabpalen zijn bij mij ook groot genoeg, maar soms doet hij het gewoon uit boevigheid!!! Oren plat in zijn nek, staart in een krul, snor op vijf-voor-half-zeven, wilde uitdagende ogen die je priemend aanstaren en maar versnipperen!!!!! :rolleyes:

Groetjes,
    Monique

7. ik heb gehoorzame katten dus zijn mijn vier Coons ook gehoorzaam. Doen niets van niet mag. Het blazen ken ik ook maar gebruik dat alleen als ik er niet zeker ben dat ik een pilletje diep genoeg in een keel heb gestopt. Eén klein blaasje en ze schrikken en slikken gelijk :lol:

8. Ja, blazen doe ik ook wel eens, maar je moet niet van te dichtbij blazen, want
    dan hangt er een nagel in je lip, weet ik uit ervaring :oops:

9. Whahahaha! Volgens mij richten jullie poezels jullie af in plaats van andersom!!!! :rolleyes:

Groetjes,
    Monique

10. Dat blazen in de gezicht werkt bij mij ook niet. Dan is het prtprt.... zoef weg en ze beginnen gewoon van voor af aan.

Ik heb de plantenspuit altijd in de buurt staan. Ik hoef daar alleen maar mee te schudden, en dan stoppen ze het ongewenste gedrag.

11. Ssssst, Gerard heeft dat nog niet door!

12. Noppe blazen werkt hier ook niet :?
    Chappy gaan zelfs zitten ruiken :shock: :shock: zo van mmmm wat heb je gegeten dan :rolleyes: :rolleyes:
    Ze trekken hoog uit hun hoofd even terug, maar dan gewoon weer verder gaan waar je mee bezig was :twisted: :twisted:

13. blazen helpt bij ons monster niet. Die blijft gewoon zitten met een blik van "wat mot je nou, je stinkt uit je mond" :D Oppakken en verbannen is het enige dat hem een beetje raakt.

14. een broodje kebab met knoflooksaus gegeten?

:rolleyes:

15. Blazen helpt bij mij zeker wel. Die rooie kater van ons is dan gelijk kalm. Ook bij optillen wanneer dat niet gewenst is door meneer helpt het goed. En ja, ook de plantenspuit is effectief, maar die kan ik niet meer vinden na de verhuizing...

16. Tijdens een raas uurtje zijn ze hier niet kalm te krijgen, even een klein kwartiertje in een donkere badkamer wil ze dan nog weleens tot bedaren brengen maar das echt het uiterste wat ze hier aan straf krijgen. Plantenspuit en water, haha ze lachen je hier alledrie even hard uit heb ik het idee.

17. haha, onze Calvin is dol op monden. Toen hij kleiner was wilde hij altijd kijken wat er in die "tunnel" te vinden was :D Als ik hem kam en ik wil zijn kraag onder zijn kin even doen dan hoef ik maar kusjes geluid te maken en dat koppie komt omhoog om te snuffelen. Zo lief.
    Maar wel irritant dat ik hem nergens mee kan hebben.
    Onze birmanen kan ik met blazen meestal wel verjagen. Behalve Roxy als ze d'r avondknuffelbui heeft. Die vindt steevast plaats OP mijn tekenwerk. Die krijg ik dan echt niet weg en moet ik naar de tuin verbannen.
    Zielige katten heb ik eigenlijk. Ze worden altijd verbannen :D

18. Wijsvinger uitsteken en zeggen: 'mag niet' lukt aardig :p
    het blazen is ook handig.
    het enige nadeel dat wij hebben is dat Mauro constant 'aaikes' wil geven, zijn pootjes uitstrekt maar tegelijkertijd ook zijn klauwtjes zet.je ziet het pootje komen en denkt: 'zo lief, ik krijg een aai', en nog geen seconde later staan zijn klauwen zo op je armen... :? :?

Groetjes,
    Lies

19. Die gebruiken wij ook. Het is alleen jammer dat er een paar Coon/Zeehond combinaties tussen lopen die meteen hun oksels laten zien.

Overigens met blazen moet je voorzichtig zijn. Ze kunnen er ontstoken ogen door krijgen.

20. en maar zingen.... "zo in mijn sas met badedash !!! "
    :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

21. nee blazen werkt hier niet.
    is een leuk spelletje, dan kan ik vrouwtje in de lip bijten :wink: :rolleyes:

22. Ik gebruik een luchtbalg (om fotocamera's mee schoon te blazen) en bij de meeste katten werkt het :D
    Behalve bij Nazca want die gaat op het uiteinde bijten en wilt dat je hem oppompt :twisted:

Ik zal 's kijken of ik er een foto van kan maken, hij is echt handy :D

23. Hebben jullie als eens een hondefluitje geprobeerd dat werk hier heel goed

24. Tegenwoordig blazen ze gewoon terug hier :rolleyes::lol:

25. Ja, dat blazen is leuk, maar ik kan niet zo hard blazen wanneer ze achter de tv kliert. Of wanneer ze op tafel ligt.
    Van begin af aan heb ik een busje met zuurstof gebruikt. Met zo'n rietje eraan, om pc's enzo schoon te maken.
    Door de druk in het busje en het geluid wat daarbij vrijkomt, en niet te vergeten de lucht die er uitkomt, veroorzaakt bij mij de gewenste reactie.. Tegelijkertijd "nee" zeggen, en mijn dame snapt het weer.
    UIteraard van een flinke afstand gebruiken..

26. Bij Clooney helpt echt niks om he te straffen, hij heeft overal maling aan, hij vind het alleen maar geweldig om je zo uit te dagen. Een plantenspuit vind hij helemaal geweldig! Hij is echt gek op water! Als ik de senseo aan het vullen ben,slaat hij bijna dat waterreservoir uit mijn handen omdat er water in stroomt. Z'n broertje murphy doet het ook,maar die is wat rustiger dan Clooney.

Bij Clooney was vanaf het begin al duidelijk dat het een dondersteentje was :)

Om die reden had ik hem ook uitgezocht,ik vind het echt wel leuk dat hij gewoon doet waar hij zin in heeft.

27. Blazen is ook hier niet echt een succes!
    Jade denkt alleen maar, ooooh leuk ik zal mijn snoet nog iets verder in de lucht steken en blaas maar door:)
    Joy vindt het niet prettig, legt haar oren naar achter, maar dat ze er verder nou van onder de indruk is,...niet dus:? zij is ook erg snel met haar pootje, dus idd uit kijken voor de lippen!

28. Als ik hier blaas. word ik aangekeken met eem blik van "pardon....sinds wanneer spreek jij cats..."om vervolgensheel nuffig weg te lopen.....

Laden...
Vergelijkbare Onderwerpen - Tip leer Coon
  1. Amanda89
    Reacties:
    30
    Weergaven:
    544
  2. Fie
    Reacties:
    19
    Weergaven:
    329