Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

Testen

Discussie in 'Testen' gestart door coonlover, 10 mrt 2005.

Tags:
  1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. Vandaag is de grote dag aangebroken

Cherokee wordt getest in Gent bij dr. Putcuyps

Hij vertoont geen ziektebeeld maar gewoon voor de zekerheid,
    ben dus ontzettend zenuwachtig.

Moest het gewoon effe kwijt.

Trouwens ik kreeg het advies van een collega, die zelf perzen fokt om zijn DNA te testen op PKD in Amerika. Ze heeft me gelijk een formulier en swabs meegegeven, heeft iemand dit ook al eens bij zijn coontje gedaan?

2. Ik geloof dat het bij Persen op het moment een onwijs
    gebeuren is het testen op DNA :D :D

3. Hoi,

Dr. Leslie Lyons, die de DNA test op PKD heeft ontwikkeld, heeft deze ontwikkeld voor de DNA-mutatie die bij de Pers PKD veroorzaakt. Bij de mens zijn er op DNA nivo meerdere (3, 4?) mutaties. Als dit bij de kat ook zo is, dan zou haar test die andere mutaties wellicht niet herkennen. Nou is dat eigenlijk geen probleem, want de Maine Coon heeft verschillende eigenschappen van de Pers overgenomen, en PKD zit daar waarschijnlijk ook bij - dus de 'Persen-PKD' is waarschijnlijk ook de 'Maine Coon - PKD'.

Ik weet dat men bezig is met die PKD test, en ook contact heeft gezocht met Dr. Lyons om dit voor de Maine Coon verder te onderzoeken. Omdat het voor de Maine Coon dus nog niet 100% zeker (en dat willen wetenschappers zoals D Lyons nou eenmaal graag) is dat het dezelfde mutatie is, heb je grote kans dat *als* de test positief(=PKD) is, ze je vraagt om een aanvullende & bevestigende echo. Voordeel is dan dat je het helemaal zeker weet, en de DNA-test gratis is. Je kunt verder kijken op ,
    waar ze zegt:
    Maar dit test-verhaal zal wel vervolgd worden, hopelijk in de nabije toekomst :D

4. Ik zat van de week hier al te neuzen:

Groetjes,
    Ellis

5. En hoe is het afgelopen?

6. Het is allemaal goed gegaan, hij is op dit moment HCM vrij.

Geen PKD (volgens echo) Zijn heupen zagen er goed uit. En hij was Felv en Fiv vrij.

Wel reuze spannend hoor. Hij kreeg om half twaalf zijn eerste test. De HCM onderzoek, wel leuk om het hartje van je eigen kat te zien maar ook wel vermoeiend om hem te laten liggen.

Daarna kreeg hij een roesje om de heupfoto te maken en toen moest ik hem jammergenoeg alleen laten. Rond 13.00 uur kon ik hem weer ophalen, en moest ik allerlei formulieren tekenen. Toestemming verlenen voor de pawpeds database.

En dr. Putcuyps was reuze aardig voor Cherokee en ook voor ons mensen.

Ik sprong echt bijna een gat in de lucht toen ik hoorde dat alles goed was. Daar ging ook wel van uit, maar je weet maar nooit hè.

7. Wat fijn om te lezen dat alles goed is :D
    Een hele opluchting voor je :!:

8. Heerlijk dat alles zo positief verlopen is.Is toch weer een geruststelling.

9. Gefeliciteerd hoor met dit goede nieuws :eek:ccasion7:
    Ik kan begrijpen dat je opgelucht was toen bleek dat alles ok was met hem... :thumbup:

10. Hebben jullie je katten laten testen op allerlei ziektes? En dan bedoel ik niet de katten waarmee gefokt wordt, maar die gewoon als huisdier worden gehouden.

11. Nee die van ons niet, maar de ouders van hun zijn wel allemaal getest.

12. Maar kan het niet gebeuren dat op het moment van testen van de ouders de ziekte zich nog niet kenbaar heeft gemaakt?
    Of heb je nog steeds contact met de ouders?

13. Ik heb nog steeds kontact.
    Het zijn toch de pappie en de mammie van mijn kindjes :wink:

14. Gefeliciteerd met de goede uitslagen!

enne hier gaat Oscar, waar niet mee gefokt wordt, mee met zijn zuster Isa wanneer ze voor de 2de keer op hcm getest wordt ;)
    waarom zullen een heleboel mensen denken, er wordt toch niet met hem gefokt??
    Nee, maar wel met zijn broer, die al een paar keer negatief getest is, en met zijn zuster, dus ik vind het belangrijk dat hij ook een keer getest wordt.. Zo zal hij niet jaarlijks, maar om het jaar getest worden ;)

Laden...
Vergelijkbare Onderwerpen - Testen
  1. Tijgertje
    Reacties:
    11
    Weergaven:
    146
  2. mervin en ellen
    Reacties:
    11
    Weergaven:
    734