Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

testen

Discussie in 'Testen' gestart door SennaCoon, 4 apr 2005.

Tags:
  1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. Hoi,

Ik wil een cattery beginnen en weet een klein beetje over testen.

Nu vroeg ik me af wat deze testen voordienen en welke je sowieso moet doen..:
    Ik weet sowieso Felv en FIV... HCM En PKD volgens mij ook....

FeLV, FIV, HCM, PKD, HD en PL

al vast bedankt !!

2. Kijk even op de website van het RMC onder "testen" (of zo... ) daar staat precies in waar je op moet testen, waar je op kan testen, waar de test voor dient en hoe en waar je kan testen!

Groetjes,
    Monique

3. Wat weet je over testen?
    En wat weet je over de afkortingen die je net genoemd hebt?
    En wat weet je over de ziektes die er aan vast zitten?

Heb je je ook al verdiept in het waarom testen en zijn de ouders van je poes getest? En waarop zijn ze getest?

PL?
    HD?

4. Ja katten aids leukemie.. met hart en nier aandoening en iets met losse knieschijven

Ik weet dat FeLV, FIV katten aids en leukemie is pl volgens mij de knieschijven..

Ik weet wel wat warom natuurlijk. maar wil alles weten :mrgreen:

wil een goeie liefhebbende fokker zijn :oops: :lol:

5. fokken

Ik heb ook wel eens gedacht. Fokken lijkt zo mooi. Maar denk ik dan er zijn al zoveel fokkers. En de risico's. Het is niet altijd zo mooi als het lijkt.
    Ik vind het wel goed dat je aan de testen doet. Want er zijn fokkers die doen maar een eind. Dit kwam ik wel tegen toen ik afgelopen najaar aan het zoeken was naar een nieuw kitten. Fokkers die bijvoorbeeld de testen te duur vinden.
    Veel succes in ieder geval.

Groeten, Marjan :wink:

6. Dankje Marjan :mrgreen:

7. Hallo Christa,
    kijk anders eens op:, hier staan veel afkortingen uitgelegd, en er wordt gelinkd naar andere relevante informatie.

8. Heey bedankt.....!! die site is heel handig ik heb bijna alles uit geprint :oops:

Ik moet nog veel leren...

Maar ik heb net post gehad van Felikat... dan kan ik dadenlijk ook aan de slag :mrgreen:

9. Testen vind ik zelf ook best belangrijk.
    Ik zou dus wel uitslagen van mijn fokker willen zien.
    Ik zou persoonlijk ook niet in zee gaan met iemand die niet test.

Waarom?
    Omdat ik ondanks het feit dat ik een vreselijke katten liefhebber ben.
    En liefst de meest belabberde katten uit het asiel meeneem (die wilt tenslotte geen mens)ook de beste startcriteria voor een mooi en gezond leven wil voor mijn toekomstige kattekindje.

Ik bedoel, een Coontje is geen goedkope aanwinst (dus je wilt je investering ook beetje veilig stellen,....klinkt l*llig maar niet zo bedoeld)
    Bovendien wil ik de kans op een vroegtijdig afscheid moeten nemen van mijn 'kattenkindje' toch zoveel mogelijk voorkomen.
    Dat afscheid moeten nemen heb ik al 2 keer moeten doen en zoals de meesten van jullie weten is dat alles behalve grappig en heb je er vreselijk veel verdriet van.
    Mijn katten zijn buiten mijn man namelijk mijn meest waardevolle bezit en ik wil ze nog jaren en jaren en jaren en jaren bij me hebben.

Mijn huidige katten die ik al jaren en jaren met vreselijk veel plezier heb zijn geen van allen getest.
    Ook krijgen ze al jaren geen inentingen meer (komen alleen in onze tuin onder begeleiding van een van de blikopeners) en komen niet in contact met andere dieren (tenzij vissen tellen :lol: )
    Het gaat allemaal perfect en de heren en dame zijn ook goed gezond.

Toch wil ook ik voordat een kleintje komt de huidige katten laten testen op besmettelijke ziekten.
    Dat vind ik mijn verantwoordelijkheid namelijk, mochten mijn heren of dame iets onder de leden hebben komt er dus ook geen kleintje :cry:

Het enige waar ik een beetje mee zit is in hoeverre een fokker openstaat voor deze vragen.
    Voor mij is dit namelijk een volledig nieuw traject omdat ik heel lang tegen het bezit van een 'speciaal voor mij' gefokte kat ben geweest.

10. Nou iKink,

Dat zal heus geen probleem zijn hoor! De meeste mensen die ik ken die zich bezighouden met coontjes, zijn heel verantwoordelijk bezig en laten hun poezels zeker testen! En hoe ze zullen reageren? Positief natuurlijk! Ik kan natuurlijk niet voor anderen spreken, maar wat mijzelf betreft: mijn kittens zijn mijn babies!!! En als een aspirant kittenkoper juist dit soort belangrijke vragen stelt, geeft het mij een extra geruststelling dat ik de juiste persoon tegenover mij heb staan! Je geeft je kindjes toch niet zo maar aan iedereen mee?! Ik wwet zeker dat de fokkers op dit forum er net zo over denken hoor!

Groetjes,
    Monique

11. Monique,

helemaal mee eens ;)

12. Gelukkig dan maar :)
    Weer een zorg minder :D

13. Daar sluit ik me helemaal bij aan!!

14. Yep, ik sluit mij er ook helemaal bij aan.

15. Re: fokken

Het is inderdaad niet altijd rozegeur en maneschijn.
    Je moet naast het testen ook nog je andere coontjes gezond zien te houden. Dus naast het testen en het gezond houden kost deze hobby héél veel geld, meer als dat er binnen komt. Er kunnen ook veel onvoorziene dingen gebeuren die je een rib uit je lijf kosten, daar is het testen nog maar een schijntje bij.
    Het is dus jammer dat daar soms zo licht over gedacht wordt en dat een nestje alleen maar gezien wordt als bron van inkomen.

Laden...
Vergelijkbare Onderwerpen - testen
  1. Tijgertje
    Reacties:
    11
    Weergaven:
    129
  2. mervin en ellen
    Reacties:
    11
    Weergaven:
    696