Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

territorium perikelen ?

Discussie in 'Buiten' gestart door Coonflakes, 6 jul 2005.

Tags:
  1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. hoi,
    hoewel ze in hun ren naar buiten kunnen mochten de katten vandaag gewoon los in de tuin. De oudere katten kennen dit fenomeen maar de jongsten zijn eigenlijk nog nooit "los" in de tuin geweest. Dus vanmorgen, toen het nog niet regende was het zover. De tuindeuren gingen open en alles mocht naar buiten. De 3 kittens vonden het geweldig, lekker over het terras rennen, de struiken in en achter de vliegjes aan. De kater van 11 maanden oud ging meteen de hort op, dook de struiken in en een uur later kwam hij helemaal vies en nat weer terug. Was blijkbaar in de kikkerpoel terechtgekomen. Hij was behoorlijk van slag. Het leek wel of hij bezig was zijn terrein te bewaken en zelfs zijn eigen moeder kreeg er van langs. Hoge rug, koppie scheef, helemaal in de aanvalshouding en waarschuwend en dreigend mauwen. Brrr, je zou er bang van worden.
    De rest van het kattenspul heeft zich prima vermaakt en gingen niet ver de tuin in. Ik denk dat onze kater een geurvlaggetje heeft opgepikt van een rondzwervende kater waardoor hij zo getriggerd was. Of is hij ineens de sultan van zijn harem geworden??
    groetjes
    conny

2. #2 mainely, 6 jul 2005
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 mrt 2015
    Of misschien vond hij zijn bad eigenlijk toch maar niets? Was hij daarvan van slag? Dan kan de eerste kat die hij tegenkomt ervan langs krijgen (afreageren), moeder of niet ....
    Wel oppassen met die reacties, de ene reactie lokt de andere uit en voor je het weet kun je mot in de tent hebben. Even extra knuffelen, en apart houden, tot de boel helemaal grondig gekalmeerd is?

3. Kan natuurlijk dat er een vreemde kater is geweest en dat hij daardoor van slag was of wel was hij gewoon geschrokken van de duik in de kikkerpoel.Hoe doe je dat trouwens in de tuin,Conny.Is die afgemaakt met hoge draad of zo want ik kan dat hier niet riskeren want dan zijn ze gelijk over de draad naar de buren toe.Ik vind dat wel jammer want ik zou hun zo graag dat speeluurtje in de tuin gunnen.

4. [OFFTOPIC]

Is er geen mogelijkheid dat je je tuin met netten afschermt..
    Doen wij straks ook..
    Maak je van je tuin 1 hele grote ren..:D

5. ja, het is een lastig item, want ik vind dat ze wel lekker vrij in de tuin moeten kunnen spelen, als ik thuis ben en zelf ook in de tuin ben. Ik heb een iets te grote tuin om er een net overheen te spannen :>)) ruim 4000 m2 en deze is helemaal omhekt en ik heb geen buren. Maar door de bomen e.d. kunnen er, als ze dat al willen, best katten in en/of uit. Nu is mijn ervaring dat de Coons lekker om het huis blijven maar het kan best dat er wel een buurtkat in de tuin op inspectie komt. Ze vinden he de tuin in ieder geval heerlijk en ik gun ze dat ook. Het is overigens wel weer een gepoets als ze weer binnen komen want de hele tuin blijft aan hun haren hangen en ik kijk ze dan ook nog na op teken, waar ik er regelmatig een van vindt op hun haar maar nog niet in de huis.

6. Dat is mijn probleem ook Conny,dat wij een te grote tuin hebben voor netten want als ik zo een kleine stadstuin had dan waren er al lang netten over.Als ik zie hoeveel plezier mijn kleine Amaris heeft bij haar nieuwe gezin waar de hele tuin overnet is dan stroomt mijn hart over van geluk !! Ik zou het mijn katjes ook zo graag gunnen maar het kan helaas hier niet en los durf ik ze ook niet laten.Caitlin was net voor haar zwanger zijn ontsnapt langs de deur en gelijk zat ze bij de buren! Begin dan maar te zoeken ......

Deel Deze Pagina