Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

stelling van week 5, enten

Discussie in 'Informatie' gestart door de stellingplaatser, 5 feb 2005.

Tags:
  1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. De stelling van week 5 is:

als een kat alleen zijn kittenenting heeft gehad is hij /zij een levenlang beschermd...Dus een levenlang enten is onnodig.

Graag jullie meningen ;)

groet,
    De stellingplaatser

2. Ik ben er nog niet helemaal over uit, ik ent ze in ieder geval tot ze een jaar of 5 zijn en ik ben nu een beetje aan het verdiepen in het wel of niet doorenten na deze leeftijd. Aangezien men beweerd als je je kat t/m zijn vijfde levensjaar ent dat hij dan zoveel antistoffen heeft opgebouwd dat hij redelijk imuun is en minder bevattelijk. Er komen toch weer chemische middelen dat lijf binnen en als het niet echt nodig mocht zijn dan liever niet is mijn idee. Maar ik sta open voor ervaringen en kennis van anderen, shoot me want ik wil graag weten wat te doen na 5 jaar enten.

3. Ik ent alles braaf ieder jaar, maar ik heb me pas laten vertellen dat als je het om het andere jaar doet het ook redelijk zeker is...
    Ik als "leek" zijnde hoor graag hoe dat jullie erover denken :shock:

4. Ik ent ook gewoon ieder jaar en ook ik kreeg onderlaatst bij mijn DA
    te horen dat om het jaar enten ook kon.

Ik ent wel maar ik heb wel een bepaalde mening hier over.

Ik vindt dat mensen die hun katten buiten laten daarmee bedoel ik buiten een ren hun kat zeker wel moeten enten omdat zij meer bloot staan aan ziektes en om uitspreiding van bepaalde ziektes te vermeiden.
    Echter mensen waarbij de kat nooit buiten komt kunnen volgens mij minder enten omdat die in aanraking komen met ziektes veel minder is.

5. Ik zit ook nog steeds te twijfelen...wel of niet enten: ik heb mijn (halve) Maincoons bij iemand vandaan die dus haar katten (2 Maincoons,waarvan èèntje al 16jaar) nooit inent, dus de kittens ook niet, mijn man ziet het nut er ook niet van in en ik... ik twijfel: zal ik nu toch èèn keer enten???Ze zijn nu 6 maand en het is de bedoeling dat ze met mooi weer in de tuin mogen (eerst nog even de schutting afzetten met gaas of zo)
    Ben ik nu erg dom? Of is toch èèn enting binnenkort voldoende om anti-stoffen aan te maken???

6. oeps :oops: alweer, mijn pc heeft kuren,sorry,Annet dus.

7. Wij enten alleen maar de poezeltjes die naar show gaan.
    En de poezeltjes die babies mogen krijgen of maken......

De andere katten die we hebben zijn allemaal wat ouder en al vaak genoeg geent, dus die enten we niet meer.

En uiteraard enten we de kittens twee keer voordat ze naar hun nieuwe blikopeners gaan!

8. Ik heb nog geen mening gevormd. Ik heb wel gelezen op de RMC lijst dat verschillende dierenartsen een ander entsysteem willen invoeren ( of is dat reeds ingezet?) en dat is , correct me if I'm wrong, wel ieder jaar niesziekte maar om het jaar kattenziekte.

9. Ook ik laat alleen de katten enten die showen of die voor d efok gebruikt worden.

Groetjes, Janneke.

10. Ik heb de eerste twee jaar mijn katten laten enten ( ze zijn nu 3 en 4 ) en de DA heeft gezegd aangezien ze niet buitenkomen en sterk genoeg zijn het niet nodig is ze te laten enten alleen ze krijgen nu een een buitenren en dan worden ze wel weer geent maar dan om de twee jaar en als we gaan showen met Jasmine dan moet zij gewoon elk jaar.

11. Ik heb ook al veel pro's en contra's gelezen over enten en als leek weet ik er niet veel van. Maar ik zou het mezelf nooit vergeven dat ik mijn katten niet laat enten en dat ze dan iets zouden krijgen... je kan het nooit weten hé. Mijn katten gaan alleen buiten in de katteren, die is altijd gesloten dus er kunnen geen andere katten in. Ik woon in een landelijke gemeente en merk dat er 's avonds soms wel eens zwerfkatten door mijn tuin lopen. Kunnen die dan niks achterlaten van microben of zo als ze bijvoorbeeld tegen de ren sproeien ??
    En dan komt mijn buurvrouw vaak langs en ook zij zorgt voor mijn katten als ik éénmaal per jaar op reis ga. Zij heeft drie katten die nog nooit (!!) in hun leven geënt zijn (!!) ja, ik woon zoals ze zeggen op de "boerebuiten" en daar zijn nog veel mensen van principe dat het niet nodig is om je kat te enten :( dus, misschien wel beter als ik mijn katten wel ent vermits zij toch in contact komen met iemand die iets zou kunnen "overbrengen" denken jullie niet ????

12. de stelling

Tja de stelling, ze zijn ze nu wel of niet beschermd hun leven lang naar 1x enten. Ik denk niet dat ze dan direct al beschermd zijn alleen of het nu nodig is om jaarlijks te enten volgens mijn dierenarts is dat niet nodig omdat katten dan ook zelf weerbaarheid op bouwen. Zoals ik al boven beschreef zijn mijn katten niet jaarlijks geent en ben ik ook niet van plan om dat jaarlijks te doen maar om het jaar omdat ze nu in de kattenren gaan. Mochten we gaan showen met Jasmine ja dan zou zij wel jaarlijks geent moeten worden. Mijn ervaring is dat ze na verloop van tijd zelf ook een goede weerstand op bouwen en dat ze vaak juist ziek worden van een enting.

Dus ik zeg wel blijven enten maar niet jaarlijks.

13. Bedoelen jullie het enten tegen katteziekte of ook het enten tegen Leukose en zo?
    Vroeger entte ik mijn katten nooit totdat we de Main Coons kregen eigenlijk.Maar anderzijds heb ik net voor dat ik de coon Jack kocht 4 katers verloren aan Leukose.De ene had het meegebracht uit het asiel en die heeft de andere drie aangestoken.Het rare is dat de twee poezen die hier ook al waren dat die 7 jaar later allebei nog leven en niet ziek zijn (wat niet zegt dat ze de kiemen niet dragen,natuurlijk)
    Dus de Coons krijgen allebei hun inentingen de andere niet omdat die al zolang oningeent rondlopen (die 2 zijn ondertussen 11 jaar) .

Deel Deze Pagina