Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

Springen op kastje lukt niet

Discussie in 'Gedrag & Karakter' gestart door chaosnl, 11 jul 2005.

1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. Onze Maine Coon kater van 6 maanden genaaand "Rebel" weigert om om te springen.
    Tot vreemd voor een kat toch?
    Zijn eten staat op een laag kastje en elke keer moet je hem optillen zodat hij kan eten, zijn eten staat iets hoger omdat anders de honden het kattenvoer opeten.
    Iemand ook een maine coon die weigert te springen?

Groetjes ChaosNL

2. Nou, nee... Lijkt hij pijn te hebben bij het rennen of lopen? Springt hij wel de lucht in bij het spelen?

Je zou kunnen denken aan patella of HD, maar bij een kitten zo jong?

Als je je bezorgd maakt, bel dan eens met je dierenarts, of ga er even langs?

Groetjes,
    Monique

3. Nou Monique, dat is helemaal geen dom idee!
    Mijn oudste 2 dames hebben zware HD en één van beide springt dus NOOIT! Ze kan net aan op de bank komen maar verder echt niet. De krabpaal gaat in etappes en ook traplopen doet ze erg moeilijk. Ze is bijna 4 jaar.

Dus ik zou even naar de knieën en heupen laten kijken!

4. ik heb hier een poes rond lopen die dus ook niet op de arecht springt
    waar haar voer staat maar ze springt wel op de eettafel dit is even hoog.
    Mijn fout is dat ik der altijd op het arecht heb gezet en ze nu dus te lui is om er op te springen.

5. Een vriendin van mij heeft een poes die ook nooit sprong.
    Zelfs niet op de bank oid.
    Met 6 maanden is zij goed nagekeken en bleek zij zware patella te hebben.
    Ze is met anabolen behandeld om haar spieren sterker te maken.
    Inmiddels is ze ook gesteriliseert en binnen niet al te lange tijd word ze geopereerd aan haar patella's.
    Dit was voor haar een enorme teleurstelling.
    Overigens de fokker van deze poes heeft na het bericht en een brief van haar dierenarts ....nooit meer iets van zich laten horen.

Conny

6. een vriendin van mij heeft ook een Coon die niet springt en mijn Davi is er gewoon te lui voor, die tilt gewoon 1 van zijn grote poten op en trekt zich omhoog (maar hij KAN het wel!)

7. nou, ik denk niet dat mijn kat pijn heeft of een ziekte.
    Hij kan wel springen hoor, hij springt gewoon op de rugleuning van de bank, behalve naar zijn voer wil hij niet sringen.
    Moet ik hem gewoon niet optillen en dus maar wachten tot hij echt honger heeft en wel moet springen?

8. De rugleuning van de bank is vaak van stof, en daar kun je je nagels in zetten. Een kastje is meestal niet bekleed: geen kans voor nagels, en ook nog eens glad. Als hij wel op iets anders springt dat echt vergelijkbaar is, dus dezelfde materialen, dan zou ik hem inderdaad 'uitschelden voor verwend kreng' ;) en laat hem maar honger lijden tot-ie wel moet. Maar als hij ook niet op een lager kastje springt, dan zou ik er toch eens verder naar kijken. Toch: heeft hij piojn? Maar ook: is het te eng voor hem? Heeft hij ooit eens een te grote schuiver gemaakt met een dergelijk kastje? Als dat het geval is, toch beginnen met een lager kastje, en dat verhogen. Of dus een trappetje :D voor het kastje :D.

Succes!

9. Een katertje uit een van mijn nestjes wilde ook nooit hoog springen. Hij had waarschijnlijk, wat Riette al zei, een vervelende ervaring achter de rug. Vaak is het gewoon niet te achterhalen wat er dan precies gebeurd is. De oplossing die ze daar toen op gevonden hadden was: een stoofje, de vuilnisbak en zo op het aanrecht. Een trapje maken dus. Na verloop van tijd was dat meneertje zelfverzekerd genoeg en was dan ook niet meer van het aanrecht af te slaan. Helemaal toen hij daar de waterkraan gevonden had en dat vond hij erg interessant.

Vergeet niet dat er, net als bij mensen, ook luilakken onder katten bestaan, want dat kan ook nog eens :wink:

10. 1 van onze birmanen is ook te lui om op het aanrecht te springen. Ze doet het alleen voor vis :p Onze Coon springt helaas overal op. Das een echte stuiterbal. Uit stilstand 2 meter omhoog op de deur bijvoorbeeld. Als je pijn uit kan sluiten kan het idd gewoon luiheid zijn, of ooit een nare ervarig gehad waardoor hij het nu wel laat (kop gestoten ofzo?).

11. Ach welnee, mijn Davi is ook gewoon lui. Wacht liever tot hij getild wordt. Want als je hem laat zeuren en niet optilt, dan springtie echt wel zelf en hij kan het ook prima. Zeker weten zonder pijn!

12. Dank voor jullie reactie ,erg leuk.
    Mijn conclusie is dat het een verwend Nest is.
    Ik ga proberen een soort tussenstap te maken via kratje, vuilnisbak ofzo, goede tip :)

Bedankt

13. Lol,

1 van onze htk's heeft zich tijden lang op de aanrecht laten tillen door Daan. Bij mij sprong ze altijd zelf, maar omdat Daan er wel in trapte (zielig kijken en zacht mekkeren) is die tijden genept....

Ze zijn handiger dan je op het eerste gezicht zou denken.....

michiel

Laden...
Vergelijkbare Onderwerpen - Springen kastje lukt
  1. Dayenne
    Reacties:
    14
    Weergaven:
    924

Deel Deze Pagina