Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

Sokjes en puntoren

Discussie in 'Uiterlijk' gestart door Djinkie, 15 jun 2004.

Tags:
  1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. Wij hebben thuis twee Coons van nu 7 maanden, een roodzilveren/ creme (Jingles) en een black mackerel (Kaz), beide katers. Kaz heeft een wildere vacht en echt de plukjes op zijn oren en flinke sokjes zoals dit in de rasstandaard van de Coon wordt omschreven. Jingles daarentegen heeft een enorme kraag, bijna geen "oorplukken (bovenop)" en kleinere sokjes. Ik heb het idee dat de Coons die qua kleur lichter zijn van vacht ook minder behang hebben om het zo maar even te noemen. Klopt dit of is dit juist mijn idee?

2. Het zou wel kunnen, maar onze rode kat heeft toch wel aardige pluimen en een kraag.
    Vermoedelijk is het zo dat een lichtere kleur gewoon veel minder opvalt minder contrast geeft. Zwarte pluimpjes vallen nu eenmaal meer op dan oranje.

3. Nee hij heeft echt minder lange haren op zijn oren, misschien komt het nog?? Toen ze kleiner waren leek Jingles eerst helemaal niet echt op een Coontje terwijl Kaz juist heel veel vacht had. Nu veranderd hij echt met de tijd, dus misschien krijgt hij nog wat langere haren op zijn oren??

Ook zijn de snorharen van Kaz superlang, zo lang heb ik ze nog nooit gezien haha. Grappig om te zien af en toe wat ze daar allemaal mee doen. Als ze diep liggen te slapen en te dromen dan bewegen ze alle kanten op, ook die pootjes gaan dan heen en weer en dan vraag ik me toch af en toe af................ wat gebeurd er allemaal daar in dat koppie?? Maar ik dwaal af................. das een ander onderwerp :wink:

4. Het zou best goed kunnen dat dit later nog wel komt.
    Nu is eigenlijk ook voor het eerst dat Chicco echt een kraag heeft.
    En inmiddels is hij nu een paar weken 2 jaar oud.
    Het is natuurlijk ook niet voor niets dat Maine Coon's pas volgroeid zijn op hun 3e jaar :wink:

5. Ja spannend he, afwachten hoe ze straks zijn als ze uitgegroeid zijn :D

Deel Deze Pagina