Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

Skippy is in bad geweest!

Discussie in 'Vachtverzorging' gestart door Marjoleine, 27 aug 2005.

1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. Nou ik heb het gedaan hoor!
    Skippy is gisteren gewassen!

Ik heb zoals geleerd op de cursus eerst alles klaargezet. Andere kleding aan.
    Emmer in de douche , water op temperatuur. Shampoos klaargezet dopjes eraf etc! Foto camera klaar, Remi mijn zoontje van 8 zou me assisteren en foto's maken. Skippy mee naar de douche..... met grote ogen keek ze wat er nu weer ging gebeuren. Eerst maar de douche aangezet, en haar laten wennen aan de geluiden. (Het stromende water vond ze eigenlijk wel interressant.)
    Toen ze rustig was heeft Remi haar bij mij in de douche cabine gezet. Dat vond ze toch niet echt leuk. Maar ja de deur was dicht en ze kon geen kant meer op. Langzaam liet ik haar nat worden, eerst haar snoetje met een washandje gedaan. daarna met de douche haar hele vacht. Het duurde echt lang voordat ze goed nat was zeg! Het was niet echt leuk vond ze, maar ze sloeg geen nagel uit! ( Ik had ze wel eerst geknipt) Af en toe keek ze me aan met zo'n koppie van mens wat doe je me aan!
    En huilen, maar echt boos? Nee hoor!
    Shampoo verdelen en voorzichtig in masseren.... een tijdje in laten werken....... en toen spoelen! Dat vond ze eigenlijk nog wel lekker ook dat warme water over haar heen. Remi maakte ondertussen allemaal foto's (dacht ik) Een pracht gezicht zo'n natte kat. Er bleef weinig van over! Na ontzettend lang spoelen heb ik haar vacht geproefd! ( Ook geleerd op de bijeenkomst!) Ik proefde nog shampoo! Dus weer spoelen!
    Nog eens proeven........nee niets meer.
    Nu de douche uit........handddoek om haar heen en deppen. Tsjee wat een water zit er in zo'n vacht zeg!
    Pas toen ze niet meer droop van het water mocht ze de cabine uit.
    Nu droop ik dus ook nog! En een tip voor een ieder: Leg ook voor jezelf droge kleding klaar! Haha, dat was ik dus vergeten!
    Nog verder drogen en deppen en tenslotte fohnen. Eerst was het een beetje eng maar tenslotte accepteerde ze het wel.

Na een tijdje fohnen mocht ze de douche uit. En voor deze keer mocht ze op ons bed in de zon opdrogen! Ze ging zich wassen! Want ja ze was natuurlijk erg vies geworden onder die douche!

(Helaas heeft Remi niet goed op het knopje van de camera gedrukt, dus een echte natte kat foto heb ik niet.)

Toch vond ik haar toen ze helemaal weer droog was niet zo heel mooi, haar haar hing sluik naar beneden. Het was wel heel zacht hoor, maar ook de kleur was niet meer zo mooi diep zwart. Vanochtend was de kleur wel iets beter, maar nog steeds zijn haar flanken erg sluik. Haar staart is wel heel mooi wapperend. Met texturizer spray heb ik geprobeerd het wat minder sluik te krijgen, maar dat is nog niet echt super.
    Ik ben blij dat ik het nu vast uitgeprobeerd heb, stel je voor dat ik het vlak voor een show had gedaan! misschien heeft Skippy nog een paar dagen nodig! Of is het een poes die je beter niet kunt wassen!
    Ik wacht het nog een paar dagen af!

Oh ja nog een vraagje:
    Skippy heeft op haar schouders een stuk vacht waar de haren door de zon wat bruiner zijn, weet iemand daar iets tegen?
    (Behalve binnenblijven want daar doe ik niet aan!)

Nou dit was mijn (onze) eerste was ervaring!

:sunny: Marjoleine

2. Leuk om te lezen :D
    Goede tips geef je trouwens in dit verhaal, dat proeven vind ik wel heel slim :wink:
    Ik heb Duscha ooit 1x mee onder de douche genomen omdat meneer aan de diaree was geweest en heel zijn staart/broek vol zat :?
    Ik had hem toen alleen maar nat gemaakt en niet echt gewassen met shampoo enzo, maar wat is nu de juiste temp. om een kat te wassen?

3. Nou je bent een hele ervaring rijker!! En Skippy ook:)) Heb je een foto voor en na?? Ben wel benieuwd!

gr,kim

4. Zo te lezen heeft Skippy zich netjes gedragen en alles rustig over zich heen laten komen. Super hoor van e meisje!

5. Wat heb ik toch een erg makkelijke kat zeg!
    Takoda leg ik op zijn rug op mijn schoot in bad.
    En dan lekker douchen.
    Gaat hartstikke goed.

6. Hoi Marjoleine,

Gefeliciteerd met het slagen van je experiment :)

Mijn katten zijn de dag na het wassen ook niet op zijn mooist. Ik was mijn katten meestal op donderdag of vrijdag, dan zijn ze zondags op de show het mooist! De meeste mensen wassen hun katten een dag of drie voor een show. Je zult zien dat Skippy er steeds beter uit gaat zien. Probeer nog even niet met sprays of poeders of zo te werken, maar kijk het gewoon even aan.

Heb je ook een kleur shampoo gebruikt? Ik heb een zilver tabby poes die een stukje bruin in haar lies heeft (dit wordt ook wel taan genoemd) en dat kan ik redelijk wegkrijgen met een witte kleurshampoo. Uiteraard is het effect maar tijdelijk, maar het helpt wel. Of het bij jou ook met een witte kleurshampoo zal helpen weet ik niet, want je wilt het bruin donkerder maken, en niet lichter. Zwarte katten die door de zon een bruine goed over hun vacht hebben gekregen, worden met een zwarte kleurshampoo gewassen. Maar om Skippy (die volgens mij een zilver tabby is?) met een zwarte kleurshampoo te wassen lijkt me ook geen goed idee.....
    Hopelijk dat iemand anders weet hoe je dat moet oplossen.

Groetjes, Lies.

7. De temperatuur is die van een babybadje dus ongeveer 36 a 37 graden. Het beste kun je met je binnenkant pols voelen. Dan voel je snel of het niet te heet is.
    :rolleyes: :sunny: Marjoleine

8. Lang leve een thermostaat-kraan
    ;)
    Zilvershampoo misschien iets???

9. Het is nu zaak dat je in de gaten houdt wanneer ze op haar mooist is
    Dan weet je hoeveel dagen voor de show je haar moet wassen

10. whahaha lief... lekker douchen :D

11. Goeie tip dat wel,maar wat doe je als je geen douche hebt zoals wij.Wij hebben alleen een bad met een handdoche erboven en ja de douchedeur kan je dicht trekken maar een bad niet.Ik heb één keer onze Caitlin gewassen ( met Jack kan ik dat niet die kan ik niet meester en dat is een slachtpartij) en heb haar toen in een babybadje gezet in de badkuip .Ging redelijk maar het is erg belastend voor de rug.Iemand nog tips als je alleen een badkuip hebt?

12. Tehya,

weet je hoe ik dat doe met Takoda?
    Ik ga zelf in het bad zitten en neem de kat op schoot.
    Dan de douchekop aanzetten, maar niet voluit en dan voorzichtig wassen.
    Gaat bij mij erg goed.

13. Nou, eigenlijk vind ik haar vandaag pas echt mooi! Haar staart wappert enorm!
    En de vacht glanst je tegemoet!
    Helaas doet ze buiten in het nattte gras erg haar best om haar vacht weer "vies" te krijgen. Haha. Maar het valt me mee hoe schoon ze nog blijft hoor!
    :sunny: Marjoleine.

14. Dan weet je nu dus wanneer je haar moet wassen voor de show.... :)

Groetjes, Lies.

15. Yep!
    :sunny: Marjoleine.

16. Ze heeft vast een vrij zachte vacht, die een paar dagen nodig heeft om weer haar eigen volume terug te krijgen.
    Wij hebben eens bij onze zilvere dame Nikita de verkeerde shampoo gebruikt, met als gevolg weg kraag, een slappe bos haar was ze geworden :rolleyes:
    Gelukkig waren we ruim op tijd aan het oefenen gegaan en was ze na een volgende wasbeurt met de juiste shampoo binnen 1 à 2 dagen weer haar pluizige zelf :D

Laden...
Vergelijkbare Onderwerpen - Skippy bad geweest
  1. Sonja ( Haliwan )
    Reacties:
    8
    Weergaven:
    212
  2. tigra
    Reacties:
    23
    Weergaven:
    1.345