Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

showklaar maken en leren....

Discussie in 'Help! Ik ga naar show!' gestart door Sandra, 7 feb 2005.

Tags:
  1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. Ons kitten zal in Arnhem met het gehele nest worden geshowd en dan pas weer met de kitten middag in september/ oktober maar omdat ik graag wil dat ze het ook leuk vindt wil ik al vroeg beginnen met de showhouding en de dingen die daar bij komen hoe kan ik dat het beste aanpakken?

2. Gewoon beginnen met oefenen. De katten die hier naar show gaan worden al "getrained" vanaf zo'n zes weken. Ze leren dan de houding te accepteren. Daarnaast gaan ze ook al vanaf die leeftijd om de tweek weken in bad totdat ze gaan verhuizen naar de nieuwe eigenaar. Ook kammen en borstelen krijgen ze met de paplepel ingegoten. De houding oefenen is niet zo heel moelijk. Ik begin met het heel kort vasthouden op die amnier en zo steeds iets langer en dat een paar keer per dag. Tot ze het accepteren en dan alleen nog op show. Het wassen is gewoon een kwestie van doen. Succes!

Groetjes, Janneke.

3. Sandra,

hou de rmc list in de gaten, de fok en advies groep gaat zeer waarschijnlijk dit jaar weer een middag houden over showklaar maken van je coon ;)

4. Oh kijk daar heb ik ook wel wat aan! Ik zal in ieder geval haar ook vaak borstelen eerst gewoon spelenderwijs zodat ze het leuk vindt ( de fokker is ook bezig daar mee).

Ik hou de lijst in de gaten bedankt voor de tip! :wink:

Laden...
Vergelijkbare Onderwerpen - showklaar leren
  1. Symbas Story
    Reacties:
    3
    Weergaven:
    346

Deel Deze Pagina