Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

show kat?

Discussie in 'Uiterlijk' gestart door Twistertje, 23 nov 2004.

Tags:
  1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. hoi allemaal,
    ik heb heel wat pech met mijn coontje gehad de eerste kat wou ik dolgraag mee gaan showen het is dan ook een echte show kat maar helaas kan ze hier niet aan meedoen omdat ze glamydia heeft nu hebben we van de fokker een kat er bij gekregen voor minder maar ik vraag me af of hij er wel geschikt voor ik hij wordt namelijk niet graag vastgehouden. En ik weet niet of hij er goed uit ziet willen jullie je oordeel eens geven????

groetjes esther

2. o ja Omana staat op de foto hiernaast zij heeft glamydia

3. Ik *moest* eens een kat mee naar show nemen voor determinatie en och, het was zo'n schijterd :( . Nou, andere katten mee, lekker afgescheiden houden, zo rustig mogelijk ... en wat denk je? Meneer lag er nog het meest ontspannen van allemaal te pronken!

Ik zou zeker het vasthouden oefenen - en dan gewoon vasthouden! Die doorgezakte showhouding hoort sowieso niet, en houding - laat dat even je laatste zorg zijn. Kun je op een show raad over vragen en wat al niet meer! Gewoon eens proberen - maar neem wat extra (hand)doeken mee zodat je de hele kooi kunt afschermen (hoort weliswaar niet, maar OK) zodat je hem zo min mogelijk stress hoeft aan te doen. En als hij uit zijn dak gaat, weiger dan ook gewoon om hem te laten keuren! Mag, is niet verplicht! Zeker als je zegt dat je kat te nerveus is! Misschien is het 'sund van het geld' maar OK, je weet dan tenminste wel hoe hij (zij, wat is het ... ) zich houdt op een show. Als het goed gaat en hij wordt gekeurd, weet je ook *een beetje* wat je eraan hebt (de ene keurmeester en de andere - kan een heel verschillend oordeel geven!). Ga er zonder verwachtingen naar toe, en kijk eens hoe het gaat! Liefst natuurlijk met een bekende, twee (of meer) kooien naast elkaar, gezelliger! Want ook voor jezelf moet het leuk blijven!

Succes!
    Riëtte

4. ik heb er even een andere foto opgezet deze is net wat mooier

5. Als ik jou was zou ik het gewoon een keer proberen. Lukt het inderdaad niet dan pech gehad maar dan heb je het wel geprobeerd!!

Groetjes, Janneke.

6. Je kunt toch in principe met alle katten gaan showen.Ze zullen je daar wel vertellen of hij er geschikt voor is.

7. Ben wel geen fokker of grote kenner maar ik vind hem toch wel héél mooi hoor :eek:

8. Dat vind ik erg leuk om te horen, ik ben zelf ook niet echt een grote kenner. Vandaar dat ik jullie mening vraag

Laden...
Vergelijkbare Onderwerpen - show kat
  1. Marjon G
    Reacties:
    3
    Weergaven:
    2.374
  2. Marjon G
    Reacties:
    74
    Weergaven:
    17.467