Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

Schrompelnier Bushwackers Lucretia Mc Evil

Discussie in 'Nieren, blaas en urinewegen' gestart door Ika Mc Evil, 24 aug 2005.

1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. Lieve mensen,

Ik wil de mensen waarschuwen die een kat hebben die is geboren op 3 augustus 1998 van de vader Cosy Coons Xico en moeder Deci Della.

Ik heb vorige week mijn Luca moeten laten inslapen omdat ze een schrompelnier had. Dit heb ik nooit doorgehad, ze is alleen altijd veel te klein gebleven voor een Maine Coon en ze begon ineens te vermageren.
    Tegen de tijd dat we de dierenarts inschakelden werkten haar nieren nog maar voor 10 procent en was ze binnen een dag zo ziek dat ze er niets meer aan konden doen.

Alsjeblieft mensen, als jullie een kat hebben uit dit nest, want ze had nog 9 broertjes en zusjes, ga naar de arts en laat jullie kat onderzoeken hierop. Volgens de arts kon het erfelijk zijn namelijk. Ik zou andere mensen dit verdriet graag willen besparen.

2. Oh jakkie wat naar! Voor je Luca en voor jullie... :(
    Sterkte!

3. Heel veel sterkte :cry:

4. Sterkte :(

5. Sterkte joh! Wat een narigheid!!!

Groetjes,
    Monique

6. Bah wat naar :-(

7. Heel veel sterkte met dit verlies.

8. Sterkte met dit verlies.

Groeten, Marjan

9. sterkte!

10. Hoi Ika,

Heb je de fokker van jouw poes hierover ook ingelicht? Zij kan dan de eigenaren van de nestgenootjes van jouw poes bericht sturen over wat er is gebeurd. Bovendien is het voor fokkers goed om te weten wat er gebeurd met de nakomelingen van de fokdieren, daar kunnen zij hun fokplan op aanpassen. Dus laat het hem/haar aub weten (als je dat nog niet hebt gedaan) wat er met Luca is gebeurd.

Groetjes, Lies.

11. Goh, Lies,

je haalt mij de woorden uit de mond..
    Buiten dat het erg is voor de eigenaar van de Luca is het ook belangrijk voor de betreffende fokker om te weten wat er met Luca is gebeurd.

12. Jullie hebben helemaal gelijk! Ik was er eigenlijk van uit gegaan dat Ika Mc Evil de fokker als eerste had ingelicht, maar misschien is dat inderdaad niet zo vanzelfsprekend...

Groetjes,
    Monique

13. Heel erg triest voor jullie.Laten we maar hopen dat er niet meer kittens uit dat nest zijn die ziek worden. :cry:

14. Wat vreselijk voor jullie.
    Heel veel sterkte!

Ik denk, net als sprekers voor mij dat het heel verstandig is om de fokker in te lichten, het zal voor deze fokker belangrijk zijn om te weten.

Het zal dus ook belangrijk zijn voor de fokker om heel helder te krijgen of het een erfelijke ziekte is geweest, schrompelnieren kunnen ook een andere oorzaak hebben. Is onderzocht waardoor de niertjes zo hard en snel achteruit gingen? Is uit sectie gebleken waardoor dit is ontstaan?
    Is het een verwonding geweest? Is het een ontsteking geweest?
    Of is het inderdaad erfelijk nierfalen, CIN (chronische interstitiële nefritis) geweest?

Nogmaals heel veel sterkte gewenst!

15. De fokker kan ik helaas niet traceren. Ze zijn spoorloos verdwenen. Vandaar dat ik via dit forum hoop zoveel mogelijk mensen te bereiken die misschien een van de broertjes of zusjes kennen.

Volgens de dierenarts was dit met grote waarschijnlijkheid aangeboren. Ik heb het nog via de Nederlandse Kattenfokkers Vereniging geprobeert maar ook die konden mij helaas niet helpen met het achterhalen van de eigenaren.

Groetjes
    Marika

16. Maar aangeboren hoeft niet erfelijk te zijn!

Heel lastig dat je de cattery niet meer kan traceren.

17. Hemeltje, wat vreslijk voor jullie.
    Heel veel sterkte....!!!

18. Ik heb nog een poging ondernomen om de familie Weil te vinden. In heel Friesland niet eentje in het telefoonboek, ook geen dierenspeciaalzaken onder hun naam. Nu maar hopen dat de rest van haar broertjes en zusjes geen schrompelniertje hebben....... De Nederlandse Kattenfokkers Vereniging kon ook niets voor mij doen. Ik dacht omdat de stamboom van Luca bij hun vandaan kwam dat zij de broertjes en zusjes ook wel konden achterhalen en hun eigenaren, maar niets nada noppes.

Ik ben uitgezocht, helaas voor de andere eigenaren.....

Groetjes
    Marika

19. Ik heb Twister zijn stamboom nagekeken maar deze namen komen er niet in voor.Heel veel sterkte met jullie verlies!! :cry:

Deel Deze Pagina