Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

Schoonheids eisen?

Discussie in 'Uiterlijk' gestart door Sorpresa, 21 apr 2005.

Tags:
  1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. Hallo allemaal, ik ben hier nieuw dus al me eerst even voorstellen. Ik ben Sorpresa, 20 jaar en heb sinds kort een hele lieve Maine Coon kater van nu ruim 3,5 maand oud.

Ik vroeg me af of er een site is waar je kunt zien wat de "schoonheidseisen" zijn voor een maine coon. En dan een site met foto's of plaatjes erbij want bij de beschrijvingen kan ik me nooit zoveel voorstellen.

Ik heb met mijn kater Jagger geen plannen om naar een show te gaan maar wie weet, ooit, als hij het leuk blijkt te vinden...;) Maar dan wil ik natuurlijk graag weten waar ze dan naar kijken. Hieronder even een leuk fotootje van mijn kleine:

2. Wow mooie kleur zeg

3. Thnx :) Heb zelf ook rood haar dus vandaar de voorliefde van mij en mijn vriend ;)

4. plaatje!!

Enne voor de rasstandaard kan je deze zondag in je woonplaats kijken bij de show die de fife houdt
    adres:
    Felikat show Sporthal de Veur, Prismalaan 40 te Zoetermeer

Kan je kereltje lekker thuis blijven en jij en eventueel je vrien je verlekkeren aan al het moois op de show.
    Enne wees niet bang, vragen vinden de exposanten heel erg leuk om te beantwoorden ;)
    Zo kan je meteen zien waar de coon aan moet voldoen ;)

enne welkom hier op het forum :bom:

5. Een heerlijk rood ventje, mijn favoriete ( nou ja één van ) kleurtjes.
    Veel plezier van je manneke en welkom op dit forum :)

6. Kijk dat is nog eens geluk hebben, show in je eigen stad!! De kleur is in ieder geval al prachtig en verder ook een knap knaapje.

gr,kim

7. Kijk eens op . Daar staan twee pdf-bestanden: S E M I N A R - T I C A en idem CFA (Oh, TICA ook in het duits :) ). TICA en CFA zijn grote amerikaanse kattenverenigingen, die elk hun eigen standaard (beschrijving van de ideale Maine Coon) hebben. In deze pdf's worden die ideale beschrijvingen met foto's verduidelijkt.

Maar wat een mooie kleur rood, fantastisch :)
    Wil je niet van die prachtige foto's plaatsen, word ik helemaal jaloers van :oops:

Gekheid - meer foto's graag!!!! :D

8. Thnx voor de link! Erg interessant, al die kleine verschilletjes :) Ook bedankt voor de complimenten. De kleur komt nooit goed over op foto's helaas, hij heeft op elke foto weer een andere kleur haha. Mijn moeder zegt dat het net lijkt of hij is opgemaakt, met dat wit rond zijn oogjes. Hier nog een fotootje, zie je wat beter hoe klein en jong hij nog is ;)

9. Het is een prachie. Hele mooie kleur !!!

10. Hoi Sorpresa, veel plezier op dit forum en wat een mooie foto zeg. Dat blauw maakt je kat nog mooier :D

11. Dat wit wordt ook wel een 'brilletje' genoemd (ra ra waarom :D ) en zie je bij alle katten die tabby zijn, dus niet effen. Nou is dat een beetje gemeen (van Moeder Natuur), want als een kat rood (of creme ...) is en eigenlijk effen zou moeten zijn (vanwege zijn genetische achtergrond, het zogenaamde 'genotype'), dan zie je in het rood nog altijd het tabby patroon. Oftewel, een rode kat ziet er nooit 'effen' uit. Dat is ook heel leuk te zien bij een zogenaamde 'effen lapjes poes' - vooral als die echt rode plekken heeft! Dan zie je effen zwart, en tabby rood :D. En, als er rond een oog rood zit, zie je daar het brilletje, en als rond een (het andere?) oog zwart zit, zie je daar het brilletje *niet* :D. Leuk, he!

12. Grappig joh :) Ik vind het zelf erg mooi, hij kan er zo eigenwijs mee kijken :)

En Johan, was echt geluk hebben, schemerlicht tegen de achtergrond en ook een blauwe bank. Soms heb je ineens zo'n toevalstreffer bij het foto's maken :)

13. Ik ga trouwens zondag ff kijken bij de show hier in Zoetermeer, maar weet iemand hoe duur de entree is als je gewoon komt kijken?

14. ~ 5 Euro? Maar meer meenemen, want ze hebben ook allerlei stands met kattespullen en je gaat geheid voor de bijl. Soms ook aanbiedingen voor voer, kammen etc. Wel opletten, want het is niet noodzakelijkerwijs voordeliger .... :D

15. zo te zien heb jij het schoonheids-eisenlijstje niet nodig....
    schoonheid genoeg dacht ik zo....
    schoonheid is dat wat JIJ mooi vindt en niet wat de statistieken zeggen.
    Tegenwoordig zelfs op shows is schoonheid ook maar erg betrekkelijk.
    Het gaat er dus gewoon om wat JIJ mooi vindt.

16. Wat een plaatje!

En wat mooi, die eerste foto! Hoe heb je dat gedaan? Had je een blacklight op hem gericht of zo?

Groetjes,
    Monque

17. Hoi Sorpresa

Welkom hier en je hebt een pracht van een katertje! Heel veel geluk met hem

18. Heej,
    Nee geen blacklight. Heb net een digitale camera dus was een beetje aan het experimenteren. Nu is het zo dat wij een blauwe bank hebben en daarachter een raam, dus het is gewoon blauw schemerlicht. Maar het accentueert zijn kleur wel mooi. Een toevalstreffertje dus :)

En om even te reageren op een paar posts terug, ik was gewoon benieuwd naar de standaard voor maine coons. Jagger is en blijft voor mij de allerliefste en mooise. En nee dit typ ik niet omdat hij mee zit te kijken op schoot ;) hihi

19. Je hebt een prachtig katertje hoor.
    Ik geloof trouwens dat ik hier altijd hele mooie katten tegenkom. :)

Groeten, Marjan :wink:

20. Wauwwww wat een mooi rood kereltje zeg :eek:
    En nog welkom hier hoor :D

Deel Deze Pagina