Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

Russische Cattery

Discussie in 'Algemeen' gestart door Tehya, 25 apr 2005.

1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. Gisteren zat in mijn mailbox een berichtje van een Russische Cattery die van mij een poesje wou kopen.Ik had gelukkig net mijn poesje verkocht dus ik kon in alle eerlijkheid zeggen dat ik geen poesje meer had.Maar heeft een van jullie ooit ook zulke emails gehad en wat waren jullie reacties daarbij??
    Ze hadden een website maar die was uitsluitend in het Russisch en de email was in zeer gebrekkig engels.IK zou het nooit overwegen daar een kitten aan te verkopen maar de vraag is meer of iemand anders onder jullie ook ooit zulke emails gehad??

2. Ik ben een keer op show geweest in Rotterdam en daar kwam ook iemand mij vragen of ik kittens had die ze mee wilde nemen naar Rusland zelf sprak ze zeer gebrekkig engels en het meeste deed haar vriendin het woord... :? Maar ook ik kon toen gelukkig in alle eerlijkheid zeggen dat ik geen kittens had :D :D

3. Uit Polen. Voor mij is de reactie eenvoudig geweest, tot nu toe: het dekcontract voorzag in een fokverbod, dat ik met vroegcastratie heb verzekerd, en ja, dan neemt de belangstelling opeens af. Ook wel in gevallen dat het kitten 'echt enkel als gezelschap' was bedoeld :D

4. Toevallig heb ik gisterenavond ook zo'n mailtje gehad. Zal wel van dezelfde cattery zijn....
    Ik weet ook niet wat ik ermee aan moet...

5. Ik zou er niet aan beginnen hoor. Volgens mij is het allemaal mafia wat daar achter zit :?

6. Je mag natuurlijk niet discrimineren...maar ik zou het ook niet zo vertrouwen.

Maar lijkt me sowieso dat het natuurlijk het fijnste is als je ook na de verkoop je kittens een beetje kunt volgen..
    Toch?
    Ik bedoel je hoeft niet bij mekaar de deur plat te lopen, maar een mailtje heen en weer met fotos en updates lijkt me toch prettiger verlopen als er geen tich grenzen en taalbarrieres tussen zitten.

En dan lijkt me verkoop binnen benelux toch fijner...bovendien kun je je kindje dan nog tegenkomen op een show.

En als je het niet vertrouwd en der geen kosjer gevoel bij hebt zou ik meteen naar mijn gevoel luisteren en niet doen.
    Ik ben wat betreft mijn gevoel diep van binnen toch heel vooringenomen.

7. Wij hebben (nog) geen aanvraag uit Polen of Rusland gehad, maar wel Hongarije. Wij antwoorden altijd dat wij onze kittens willen wegbrengen naar hun nieuwe eigenaars, en dat de mensen dan eerst maar een keertje langs moeten komen, in plaats van het kitten oppikken, want wij komen het kitten wel brengen als het oud genoeg is.

Dus ja, als mensen te ver weg wonen om een keertje te komen kijken, dan houdt het gewoon op (en hoeven wij niet dagen achter elkaar in de auto te zitten om een kitten weg te brengen). Die mensen uit Hongarije hebben dan ook na het mailtje terug niet meer van zich laten horen.

Rosemary is wel internationaal gegaan. Zij woont nu in Duitsland, 750 km bij ons vandaan. We hebben haar dit weekend weggebracht. Het was een hele rit, maar het was het zeker waard. Ze heeft echt een lekker plekje gekregen, en wij hebben er een weekendje weg van gemaakt. Een prachtige omgeving, en over een jaartje ofzo willen we zeker daar meer van de omgeving bekijken... En natuurlijk kijken hoe Rosemary is uitgegroeid!

Groetjes,
    Ellis

8. Heey das leuk Ellis ;) zouden de mensen ook fijn gevonden hebben :mrgreen:

9. Opzich hoeft het natuurlijk niet gelijk verkeerd te zijn wat ze ermee van plan zouden zijn. Er zijn namelijk ook wel mensen uit Europa die ze bijv. uit de VS halen.
    Maarjah, ik geef toe dat als het al een cattery is, het natuurlijk eerder 'verdacht' kan zijn, dan dat een liefhebber een mooie coon uit NL wil voor thuis.
    Zowieso lijkt het me al wel interessant om eens te weten wat ze opgeven als reden om er helemaal een uit NL te halen ;).

En jah het is natuurlijk ook maar net wat je zelf leuk/handig vindt. Als je van plan bent om af en toe eens een kijkje te nemen o.i.d. dan wordt dat zo wel wat lastiger :p.

10. Ja als je zelf een Maine coon uit het buiteland haalt heb je wel verse bloedlijnen.

Lijk me neit eens slecht om eens te doen!!

Ik ga na italie van de zomer.. zullen ze daar ook Maine Coons fokken?? :lol: :lol: :lol:

11. Pluis eerst de stambomoen uit ..... :D

12. Die Russen hun website is helemaal in het Russisch en ook hun engels in de mail was razend slecht.Je kent dat soort mails wel.
    "Sorry for bad English.We want buy kitten from you.You may give white,or white and tabby.How much would cost?Please let me know....
    Dus in die aard.
    Daar kan je niks mee als fokker.Afblijven denk ik en dat was ik zo wie zo van plan.

13. Jaaahhh, ik heb ook datzelfde mailtje gehad Tehya.... En nog wel voor een poesje wat gewoon als verkocht staat...
    Tsja... misschien wil het niet persé zeggen dat die mensen niet goed voor hun katten zijn maar ik ben er ook een beetje huiverig voor eigenlijk. Vind het stiekem veel fijner als mijn kittens, bij wijze van spreken, schootvulling worden max. 20 km verderop!! :wink:

Maar goed, uit die site wordt je ook niks wijzer dus ik heb een even kort mailtje teruggestuurd!

Gr. Jolanda

14. @ Mainely Haha ja dat doe ik cker wel ;) zal er toch een naar vragen en op intaliaanse website zoeken. ben er bang voor !!

@ Tehya De prijzen van Maine Coons is trouwens hoger in andere landen zullen daarom de russen hier kittens willen kopen?

15. Ja, die methode hanteren wij ook! Bovendien schroeven we de prijs voor een kitten naar het buitenland behoorlijk omhoog...

Russen... Ja, je mag mensen natuurlijk niet over één kam scheren, maar uit eigen ervaring (mijn vader komt ook uit een slavisch land) weet ik gewoon heel zeker dat die mensen heel anders met dieren omgaan. Ik wil echt niet zeggen dat ze allemaal slechte dierenvrienden zijn, maar ik zie al hele visioenen van mijn schatje in het één of ander smerig kenneltje, het ene nest na het andere werpend... Dus: voor mij géén kittens naar Oost Europa!

Contracten, daar zullen ze zich weinig van aantrekken. Het enige dat echt zou kunnen werken is vroegcastratie, maar ja... Daar ben ik zelf beslist geen voorstander van...

Groetjes,
    Monique

16. Hoi

Op zich is een kitten naar het buitenland verkopen helemaal niet zo iets geks en ook in rusland zitten natuurlijk echte liefhebbers van het ras. Alleen tja na zo een onduidelijke mailtje ga je wel gelijk het ergste denken ook al mag je niet alles over een kam scheren. Ik zou bv eerst eens door vragen in de mail of ze zich willen voorstellen of ze referentie's hebben bv met nederlandse of belgiesche cattery's ook wat hun plannen zijn met het kitten en als dit is om kittens te krijgen ook wat hun doelstellingen met betrekking tot het fokken zijn. Zo kan je denk een wel over wogen beslissing nemen.

Ik zelf ben dus wel in het bezit van een maine coon die een wereld reis heeft gemaakt om bij mij te komen wonen en ik kan zeggen dat ik de fokker niet in levende lijve heb ontmoet maar wel heb gesproken aan de telefoon en ik mail haar nog regelmatig.

17. Ook wij hebben een katertje uit Amerika geimporteerd en de Amerikaanse fokster heeft ons ook niet gezien. Dus je werkt dan puur op basis van vertrouwen.

Ik kan me er best iets bij voorstellen dat men uit oost-europa uit het westen van Europ wil importeren. Amerika ligt voor hen een stuk verder weg, niet alleen geografisch maar ook gevoelsmatig dan Europa.
    Dus ik begrijp wel dat ze in Nederland informeren.

Daarnaast importeren we hier in Nederland vrij veel vanuit de States en waarom zouden zij van zo ver importeren als ze het ook dichterbij kunnen halen.
    Dat doen wij ook, als de lijnen van Roady in Europa te halen waren geweest hadden wij ze ook hier ergens in Europa gehaald, maar dat was toen nog niet het geval. Dus vandaar de keuze om hem hier naar toe te halen.

Ik weet ook niet of ik het zou doen, maar ik verbaas me er niet over.

18. Dit was ik, Natasja, maar op de een of andere manier kom ik niet ingelogd......

Laden...

Deel Deze Pagina