Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

registratie eigenaarschap?

Discussie in 'Informatie' gestart door Cer, 4 aug 2005.

Tags:
  1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. Nou, om dan maar de eerste vraag te stellen, eerst een korte toelichting:

Toen ik alleen woonde, vond ik het zo stil in huis (wie niet) en wilde ik graag een kat erbij. Mijn moeder attendeerde mij op de Maine Coon, omdat die er zo schitterend uitzien.
    Dus ongeveer 6 jr geleden heb ik een rasvereniging gebeld of er nog herplaatsers (heet dat toch?) waren. Via een vreselijk aardige mevrouw kwamen we in contact met een echtpaar die gingen scheiden, waarvan de vrouw naar het buitenland ging,en de man de katten niet wilde. Ik wilde eigenlijk een kat van een jaar of 9, en deze waren 'pas' 3 maar okee.
    Het ging allemaal op heel korte termijn, en ik heb me niet goed voorbereid op de overdracht (ik moest ze binnen 2 dagen ophalen).

Nu heb ik wel de stamboompapieren erbij gekregen, maar die zijn nooit op mijn naam gezet. Er zat geen overschrijvingspapier (bestaat dat?) bij. Wel heb ik een ondertekend document waarop de eigenaresse de katten overdraagt (zelf de avond ervoor in elkaar geflanst).

bla bla bla lang verhaal...
    Omdat ik ze wil laten chippen, en toch graag het eigendomsbewijs op mijn naam heb, vraag ik mij af of dit mogelijk is. Ik heb contact opgenomen met de fokker (ook al zo'n aardige mevrouw!) maar die kon mij niet helpen..

Is het mogelijk om zonder transfer (hoe heet dat bij katten?) toch de katten op mijn naam te krijgen,en maakt het wat uit voor het chippen?

2. Het beste wat je kan doen is de vereniging bellen waar de stamboom door is uitgegeven die kunnen dat volgens mij wel voor je regelen dat hij op jouw naam komt.

Voor het chippen maakt dit niets uit want het chipbewijs is nooit een eigendomsbewijs daar staat alleen op waar de kat met dat bewuste chipnr.woont............dus het chippen kun je nu al doen stel dat hij of zij wegloopt dan is de eigenaar zo getraceerd..

Succes Corry.

3. Welke vereniging staat er op de stamboom?

4. Zoals corry als schreef. De vereniging opbellen of mailen die de stambomen heeft uitgegeven. Maar bij sommige verenigingen (waaronder felikat) heb je ook de handtekening van de vorige eigenaar nodig.

5. Oh dat ga ik vanavond even bekijken... dan zet ik het hierbij!

Chippen gaan we iig zo snel mogelijk doen! Wij zijn pas weeeer verhuist en ik moet nog een nieuwe dierenarts uitzoeken.

Iemand tips over hoe een goeie dierenarts te vinden?

6. Waar woon je????????????????

Corry.

7. Whoops... heb mn profiel al aangepast :oops:
    Zoetermeer.. maarre, wat heeft dat ermee te maken??

8. Ik denk eigenlijk dat het eigendoms-bewijs van de vereniging weinig meer wetskracht heeft dan dat in elkaar geflanste papiertje. De vereniging houdt graag bij wat er met de katten gebeurd - maar ja, zo'n wens kan iedereen wel hebben :). Net zo goed als bij verkoop van wasmachine of wat dan ook de nota of bon wettelijk gezien genoeg is om eigendom aan te tonen, is dat document waarop de eigenaresse de katten overdraagt (zelf de avond ervoor in elkaar geflanst) wettelijk gezien afdoende.

Als je het papiertje van de vereniging wilt hebben, dan moet je even contact opnemen met de vereniging die de stamboom heeft uitgegeven, en ze een kopie van dat document waarop de eigenaresse de katten overdraagt (zelf de avond ervoor in elkaar geflanst) sturen. Zou voldoende moeten zijn ....

9. Ik neem aan dat forum leden je dan evt advies kunnen geven over een dierenarts :D

10. Okee, dan ga ik dat nog een keer proberen.. Ik neem aan dat ik de registratiepapieren ook mee moet sturen?
    Toen ik er telefonisch contact over had, werd mij verteld dat alleen een geldig overschrijvingsbewijs met handtekening (uit mijn hoofd zit dat bij de papieren?) voldoet om de katten over te laten schrijven en niet een zomaar een papiertje (zelf de avond ervoor in elkaar geflanst) met handtekening.

Waarom wil ik dat? Nou ja, misschien omdat het raskatten zijn met een stamboom, en ik daar heel trots op ben (ook al is het misschien geen showmateriaal?) en het dan een extra leuk dingetjes is als de stamboekpapieren ook op mijn naam staan... is dat gek 8)

11. Je vraagt naar een goede dierenarts is et altijd makkelijk om te weten waar je huis staat :lol: :lol: :lol: .

Corry

12. Nee hoor, niet gek - maar wel iets waar ik niet aan gedacht heb :). Dat papiertje maakt mij verder uit. (Veel te praktisch aangelegd, ik ;) ).

Omdat naar mijn idee dat papiertje van de vereniging geen enkele wetskracht heeft, kunnen ze waarschijnlijk hun eigen regels stellen omtrent uitgifte van het papiertje. Hm, denk dat ik wel een paar verenigingen ken waar je bijna zou moeten gaan dreigen met een advocaat om het dan los te peuteren :(. En andere verenigingen die daar veel minder moeilijk over zouden doen. Ligt dus aan de vereniging die de stamboom heeft uitgegeven.

Succes!

13. Bij mundikat hoef je niet eens meer het eigendomsbewijs op te sturen. Het is daar enkel en alleen nog voor jezelf.....

Groetjes, Janneke.

14. als je hem opstuurd..
    heb je de volgende dag je eigendomsbewijs

15. Gerwin,
    Je hebt gereageerd op een vraag uit 2005. Ik denk niet dat je antwoord nog wordt gelezen door de betreffende persoon.

Deel Deze Pagina