Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

Rare vraag

Discussie in 'Informatie' gestart door Barbamamma, 5 aug 2005.

Tags:
  1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. Ik had vanmiddag een discussie met iemand over de rage van chihuaua's, helemaal "in" om zo'n hondje te hebben. Liefst in een de kleur van het bijpassende tasje.... zag op tv een keer een vrouw had voor elke "gelegenheid" een leuk hondje om mee te nemen. (net zo veel als schoenen zeg maar)

Hebben jullie wel eens meegemaakt dat iemand een kitten kwam kopen zo van... oja die past mooi bij de kleur van ons nieuwe bankstel, doe er maar 2. hebben jullie ooit wel eens een blikopener gezegd dat de koop niet door ging omdat het niet om liefhebbende nieuwe eigenaars ging?

Ik heb trouwens een bank uitgezocht die bij onze katten pastte :wink:
    geintje hoor!

2. Tot nu toe heb ik dat niet meegemaakt, maar mocht het ooit gebeuren, dan zou ik echtwel zeggen dat ze van mij geen kitten meekrijgt!!! Tegen geenenkele prijs!

Groetjes,
    Monique

3. Nee, hier ook geen ervaring mee (maar goed ik kom dan ook pas net kijken :wink: ).
    Ik kan me wel voorstellen dat mensen een voorkeur hebben voor een bepaalde kleur, omdat ze dat het mooist vinden. Maar wanneer het diertje alleen als soort van 'statussymbool' / 'mode-rage' gezien wordt, nee dan krijgen ze van mij ook geen kitten, Het is wel een levend wezen waar je over praat en geen soort van luxe-artikel.

Zo heb ik wel eens een verhaal gehoord van een honden fokker die in het nest 2 verschillende kleuren had, om het even zo plat te zeggen, zwart en bruin (chocolate) (Labradors). Er kwamen mensen kijken naar de puppies, en de bruine pups waren al vergeven. Dus die mensen konden kiezen (of niet) voor een zwart pupje. Nee ze wilden persé bruin... en om de fokker te overtuigen van hun goede intensies boden ze zelfs anderhalf keer de prijs. Zo die fokker is best boos geworden toen :evil: :shock: .... alsof het artikelen waren/zijn waar maar op geboden kon worden... nee die pupkijkers zijn niet lang gebleven daar.... :rolleyes:

4. Vroeger toen wij nog perzen hadden hebben we idd zoiets wel meegemaakt.
    De mensen kwamen binnen en riepen meteen, ooo dat zilver past mooi bij onze vloerbedekking :shock:
    Die hebben dus ook geen kat kunnen kopen.
    Ook ooit een stel gekregen waarvan zij zeer verwend was.
    Ik had diverse kittens en ook 1 rood katertje.
    Dat zou naar een vriendin gaan.
    Wilde zij die toch persee hebben :evil:
    Haar echtgenoot zei steeds alles kan je krijgen moppie......en ik erachter aan maar die rooie dus niet.
    Ik vroeg toen 350 gulden voor een kitten.....hij is met bieden doorgegaan tot echt waar 1000 gulden, want ZIJ wilde het.
    Egnie dus hij was voor mijn vriendin en ze zijn dus zonder kitten vertrokken.

Conny

5. Ik zeg zoiets altijd voor de grap. Onze birmanen passen precies in ons interieur maar de Coon niet. Wat een domme mensen zeg, een kat past toch in ieder interieur ;)

6. Ja, als grap is zoiets gauw gezegd: Zwarte kat: "Ach, dan zie je de haren tenminste niet op de bank, want die is ook zwart :)." En soms zijn mensen zo 'droog' dat je heel goed moet kijken (of ze al een beetje kennen) om te zien dat het een grap is. En natuurlijk, als mensen iets hebben tegen 'rood', zullen ze dat niet in het interieur hebben - en ook liever niet voor een rode kat gaan. 'Smaak' blijft, in katten en in meubels.

Maar als puur serieus: nee, niet meegemaakt - maar ik heb ook amper ervaring - en ze zouden ook geen kitten krijgen!

7. O nee ?? Ik heb Ihme gekocht omdat ze leuk bij de kast kleurde :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :wink:

8. Zo'n vreemd verhaal heb ik een keer gezien met een hondententoonstelling,
    man was er duidelijk voor zaken en de vrouw zag een leuke pup en wilde perse die... manlief kocht alles voor zijn liefje... zij trok een zielig gezicht en hij trok z'n een stapel geld te voorschijn. die fokker verkocht hem toen wel... zo van zal ik hem inpakken of eet u hem hier op? :cry:

ik probeerde toen hetzelfde bij mijn vader maar dat werkte niet :rolleyes:

9. Ik heb het een keer meegemaakt, niet om de kleur maar gewoon omdat de mensen mij geen goed gevoel gaven. Dus ik heb het kitten niet aan deze mensen verkocht.

Om de kleur worden wel eens grapjes gemaakt. Als je een black tabby hebt, die erg mooi warm van kleur is wordt er wel eens gezegd, oo dat past mooi bij de houten vloer. Maar meestal komt dit dan omdat ik dan zeg dat je soms erg mooie foto's kunt maken als de achtergrond (bv een houten vloer of tafel) mooi bij de vacht kleurt.

10. Ihme, bij de kast kleuren? Sorry hoor - maar als ik jou was, zou ik geen carriere als designer overwegen :D. Nu is het wel zo dat Cheveyo goed bij Ihme kleurt, dus dat hebben jullie wel weer goed gedaan ;)
    Wat doe je hier, trouwens? :twisted: Hup, de auto in, rijden, kunnen de grote mensen hier even serieus verder praten over kattezaken! :!:

11. Mensen die zo "denken" begrijp ik dus echt niet!

Je valt voor een kat/hond of niet. Oké, dat je een voorkeur voor een ras hebt,
    kan ik begrijpen maar de kleur af laten hangen van je interieur? Onbegrijpelijk!

Bij Monique viel ik als een blok voor Cane terwijl ik helemaal niet op die
    kleur val, maar al was hij pimpelpaars met gele stippen :shock: , volgens mij zou me
    dat niet eens opgevallen zijn, daar kijk je toch doorheen?

(toegegeven, pimpelpaars had ik wel gezien, maar wat kan mij dat nou schelen :D )

12. Dat had ik nou bij mijn paard. Ik ben helemaal geen bruine paarden met zwarte manen type, maar zijn karakter is wel zo grappig. Zelfde karakter als mijn Coon :D . In de paardenwereld zeggen ze: "a good horse never has a bad color". En zo vind ik het bij mijn katten net zo ;) Ik val op persoonlijkheid, niet op kleur.

13. Nah.....ik hou van rode katers.
    Kan het niet helpen....hou zowiezo van de kleur rood.

Vind het een lekker warm tintje.
    Ik heb dies omdat ik meteen voor 1 bepaalde foto ben gevallen.
    Kwam dat ff mooi uit dat ie rood was en bij mijn meubels en katten past ;)

14. Dit heb ik eens in de winkel meegemaakt.
    Ik heb in een duister en wazig verleden in een platenzaak gewerkt.
    En voor iedereen met Elvis spullen.....luister

Alweer een nieuwe cd van de King kwam uit
    Met allemaal nieuw promotie materiaal waaronder een grote lifesize kartonnen pop van Elvis.
    Een klant komt binnen ziet het ding en wil hem hebben...
    'Tuurlijk, geef tel maar en als ding weggaat bel ik je. kom je hem maar halen.'
    Man dolgelukkig

Komt een week of wat later een duits koppel
    Man wil pop.
    'nee sorry, gereserveerd dus'
    Hij heeft me uiteindelijk 1500 mark geboden
    'nee sorry meneer, hij is weggegeven'
    Kwaad dat ie was.

Maar ik vind dat een belofte schuld maakt
    Daar kan geen geld van de wereld tegenop...ook niet als je Duitser bent

15. Ik zelf heb t niet meegemaakt. Maar de cattery waar Jackie vandaan kwam heeft precies zoiets gehad. Een stel kwam kijken voor een bepaald poesje en ging op de bank zitten. Toen Marianne (mevrouw van de cattery) even koffie ging zetten, hoorden ze hun tegen elkaar zeggen: "Ow ja die is wel mooi, die kleurt precies goed bij onze bank" , ze heeft ze zonder pardon de deur uitgezet en hebben dat kopje koffie wel kunnen vergeten. Ze vroeg nog of ze het wel goed had gehoord en toen krabbelde ze alleen terug met "Nou ze is verder ook wel erg leuk, maar is toch wel makkelijk als het een beetje bij het intrieur past." Nou Jaaaaaa, zegggg, dat zijn in mijn ogen ook geen dieren liefhebbers. Nee bij mij gaat dat verhaal er ook niet in, vorig jaar met ons nestje heb ik heel secuur uitgezocht met wie ze meegingen (nou weet je het uiteindelijk nooit, maar goed...), maar heb wel heel wat mailtjes toen vooraf gehad, van geintreseerde, die inderdaad een beetje raar waren en ik niet eens op in ben gegaan.

16. Ja ook dus inderdaad wel eens mensen geweigerd als nieuwe eigenaar?

Ook wel eens mensen die binnen kwamen die kwamen voor een bepaalde kitten en met een hele andere weggingen? bv voor een rode kitten kwamen en met een zwarte weggingen.

17. Da's een beetje een domme vraag van de potentieele kopers.

Als de kleur je niet bevalt, geef je ze toch gewoon een ander leuk kleurtje....

http://mjmcompany.com/petsilk-colors.htm

beetje blauw of geel doet het altijd leuk..... :blob7:

Michiel

18. hihihihi... zo past hij ook altijd in je interieur :D

Laden...
Vergelijkbare Onderwerpen - Rare vraag
  1. bella89
    Reacties:
    20
    Weergaven:
    447
  2. Saskia12345