Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

Prijs castraat ?

Discussie in 'Informatie' gestart door Catlady1971, 29 jul 2005.

Tags:
  1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. Hallo,

Ik heb een vraagje : ik ben bereid een "afgedankte" (wat een woord) mannelijke castraat te adopteren. Het moet een mannetje zijn omdat mijn andere katten ook allemaal gecastreerde mannetjes zijn en ik dominant/agressief/sproeigedrag absoluut wil vermijden, ze vormen nu net zo'n hechte bende !

Nu is mijn vraag : hoeveel mag ik redelijkerwijs verwachten te moeten betalen voor zo'n castraat ? Ik heb al vanalles gehoord : de prijs van de castratiekosten, tot 400 euro wat ik persoonlijk te duur vind.

Wat denken jullie ?

2. Afdanker?
    Beetje een rotwoord.
    Je zoekt een herplaatser dus?

Kijk hier eens
    Staat ook meer info.

3. Jep is een rotwoord :-0
    We moeten een klein beetje in de gaten houden dat ze in Belgie andere benamingen erop na houden dan wij hier in nederland doen, en dat komt soms vreemd over

Wij hebben wel wat belgische vrienden en daar is al menig spraakverwarring om ontstaan :lol:

Maar idd het goede woord is herplaatser en zoals je op de link van Saskia las is het ong 90 euro

4. 7 jaar in Belgie gewoond en ik spreek het vloeiend incl. dialecten ;)

Blijf pinker nog steeds een leuk woord vinden.

5. Helaba ik bedoel geen afdanker héee :))) Ja wij in België spreken een ander taaltje :)
    Ik vind het zelf ook een rotwoord, dat "afgedankt"... maar ik bedoel dus inderdaad een herplaatser.
    Maar jullie woorden komen op ons ook soms vreemd over hoor haha :).

90 euro vind ik zeker een mooie prijs (ik had zelf gedacht aan een prijs tussen 100 en 200 euro).

6. Er zijn op het moment een heleboel herplaatsers heb ik begrepen het enige nadeel is dat de meeste alleen geplaatst moeten worden...Maar wie niet waagt wie niet wint dus zou zeggen bel Lia van de RMC eens... :lol: :lol: :lol:

7. Ikzelf vind gratis tot castratiekosten het maximum... ;-)
    Die kater zou z'n geld 'verdiend' moeten hebben als dekkende kater, en gewoonlijk zijn fokkers ook bij hun katers zorgvuldig in waar ze die willen (her-)plaatsen.
    Iemand die er meer dan - zeg - E 100 voor vraagt, moet daar echt wel een goede reden voor hebben. Voor mij tellen dan ook niet mee als reden (smoes):
    • z'n vader/moeder was europees kampioen
      hij is voor mij ook duur geweest
      ik heb hem niet veel kunnen gebruiken
      je zou zo met hem naar show kunnen

Volgens mij eigenlijk niet veel verschil met het uitzoeken van een cattery waar je een kitten zou willen (durven) te kopen..

Paul

8. Hallo Paul & anderen,

ja eigenlijk heb je gelijk - die smoezen zijn eigenlijk (nu volgt typisch belgisch woord) : geldklopperij :).

Ik heb natuurlijk nog andere katten hier en blijkbaar vinden sommige fokkers dat een probleem om hun kater te herplaatsen. Maar het zijn hier allemaal mannetjes (castraten) en ze hebben altijd heel goed met elkaar kunnen opschieten. Natuurlijk heb ik nooit een (ex-)dekkater gehad, dus ik weet het niet. Wellicht af te spreken met de fokkers zelf of met de mensen van de bemiddelingsdiensten.

Bedankt alvast voor jullie goede raad en links. Er zijn trouwens veel meer Maine Coons in Nederland dan in België merk ik !

groetjes,
    C.

9. Ik sluit me aan bij Paul.... Eén keer heb ik herplaatst, met vreselijk veel pijn in mijn hart. De nieuwe blikopener stond erop zelf de sterilisatiekosten te betalen, daar staat tegenover dat ze van mij een nieuw kitten zal gaan krijgen als haar oude kat komt te overlijden... Voor mij was maar 1 ding belangrijk: een gouden mandje!!!

Je kunt vast zo'n gouden mandje bieden, en ik weet zeker dat er mensen zijn die moeten herplaatsen en die dat het allerbelangrijkste vinden!!! Succes!

Gr. Jolanda

10. Het zou geen *smoes* moeten zijn, maar als de kater getest is op bv HCM en PKD zou dat mooi meegenomen zijn voor je. De fokker heeft dat gedaan om zelf een beeld van zijn kater te krijgen, dus ik denk niet dat ze dat jou moeten doorberekenen. Verder is het misschien van belang om te weten of de kater (misschien nog steeds wel na castratie) sproeit in huis.

11. hallo mensen,

wauw zoveel antwoorden zeg, echt tof :)
    ik heb Lia een berichtje gestuurd. Dat is wellicht véél makkelijkelijker dan alle cattery's individueel aan te schrijven zoals ik eerst van plan was :!:

Ik begrijp dat het voor serieuze hobbyfokkers heel moeilijk moet zijn om afstand te doen van zo'n kater die al ettelijke tijd hun huisgenoot is. Wat mij betreft, ik beschouw katten als mijn kinderen (ik zeg altijd al lachend "ik heb 4 kindjes op 4 voetjes") dus ik kan zonder overdrijving zeggen dat een kat bij mij erg goed verzorgd zal worden.

Fokkers die ik hier in België ken houden hun kater apart van de andere katten in een ren, hij is dus meestal buitenshuis en heeft enkele kamers in huis waar hij binnen kan. Maar bij mij is het zo dat iedereen overal moet kunnen komen, dus ja, dan is sproeien in huis wel een probleem !

12. Nee hoor, wordt ook gewoon in Nederland gebruikt.. geldklopperij :wink:

13. Brrrr...."afgedankt" vind ik dus ook het juiste woord niet.
    Wij noemen het hier een herplaatskat [coon], waar je om verschillende redenen een ander plekje voor zoekt.
    "Als" dat hier voorkomt vragen wij er ook de castratiekosten voor en dat is dan rond de €100,-.
    Bij de rasclub www.carton.nl/rmc/ kan je je opgeven voor een herplaatscoon en dat kost geloof ik € 80,- [weet het niet zeker].
    Ze proberen daar coon en mens zo veel mogelijk te matchen en zijn daar in mijn ogen ook erg goed in.

14. Ze jongens, leg mij nou eens het volgende uit:

(en dit bedoel ik niet als kritiek of zo, ik ben alleen een beetje aan het twijfelen over mijn gevoel hierin...)

Waarom is het voor iedereen zo logisch dat een herplaatser niet meer dan pakweg 100 euro mag kosten? Is die minder waard? Is het toch een "afdankertje"?

Kijk, dat verhaal van: een gouden mandje is het belangrijkste, natuurlijk!!!! maar dat geldt ook voor een kitten! En daarvoor vragen we ook meer dan 100 euro!

Ook gaat het niet op dat dat prijsverschil er is omdat mensen liever een kitten hebben, dat ze helemaal naar wens kunnen opvoeden... Blijkbaar zijn er toch ook voordelen aan een oudere kat, anders waren mensen niet actief op zoek naar oudere katten! Tenzij ze het alleen doen vanwege het prijsverschil.... En dat lijkt me weer niet zo'n fijn idee!

Nogmaals: ik bedoel hier niets mee. Ik heb geen herplaatsers, die heb ik ook nog nooit gehad en ik hoop dat al mijn poezels tot aan hun dood bij mij kunnen blijven!!! Ik heb alleen iedere keer weer een dubbel gevoel als ik de vraag hoor stellen "hoe duur mag een herplaatser zijn?"

Zo maar een overpeinzing...

Groetjes,
    Monique

15. Tsja, ik snap die redenatie wel... Ik kan ook alleen vanuit mij persoonlijk reageren! Mijn doelstelling is ook dat mijn poezels bij mij oud worden, maar als dat om wat voor reden dan ook niet gaat, is er voor mij maar 1 ding belangrijk...

Dat gouden mandje!!

Toen ik Lennox moest herplaatsen voelde ik me daar zo schuldig over, geen Euro wilde ik voor haar hebben. Onvoorwaardelijke liefde en de garantie dat ze alles voor haar zou doen, dat was alles wat ik wilde...

Gr. Jolanda

16. Jolanda, dat snap ik helemaal! Alle respect daarvoor ook!!!

Maar wil je dat dan niet voor je kittens? :?

Groetjes,
    Monique
    (en natuurlijk snap ik dat niemand "voor de lol" zijn lieverd uitplaatst, maar dat het soms onvermijdelijk is!!!)

17. Ik heb twee coons, waarvan één kastraat een herplaatser. Nu wil ik me niet op mijn borst slaan, maar ik denk dat hij het wel getroffen heeft.
    Toch vraag ik me af hoe moeilijk het is voor een fokker om een kat weg te doen naar iemand waarvan je eigenlijk niks weet. Of is dat juist makkelijker, wat niet weet wat niet deert?
    Ik bedoel, je weet nooit waar zo'n kat in terecht komt, en je moet dan iemand vertrouwen op zijn aardige gezicht.

Ik heb trouwens de castratiekosten voor deze coon betaald (€ 50) om Catlady haar vraag te beantwoorden.

18. :)

Tja, beiden heeft zijn voor- en nadelen! Ik kan dus niets zeggen over herplaatsers, maar wel over mijn kittens...

Bij kennisen is enerzijds fijn, want je het veel contact en je ziet je schatje nog regelmatig terug. Anderzijds is het ook erg moeilijk omdat je soms situaties ziet die je zelf heeeeel anders zou aanpakken, maar het is niet meer jou kat, dus je moet het los laten, ook als je het er niet helemaal mee eens bent... Dan heb ik het natuurlijk niet over wandaden of zo!!!! Want dan: echt wel dat ik ingrijp!!!!

Bij vreemden heb je meestal veel minder contact, dus heb je ook minder snel van die lastige situaties...

Groetjes,
    Monique

19. Lijkt me moeilijk om die kosten te bepalen eigenlijk.
    Wat maakt een herplaatser meer of minder waardevol dan een kitten?

Als ik kijk naar onze asiellertjes....
    Ik heb van ze allemaal altijd castratie/sterilisatie zelf betaald.
    Kon op kosten van asiel..maar ik denk dat zij het geld harder nodig hebben.
    Dus persoonlijk vind ik dat iemand die een herplaatser neemt deze kosten ook zou mogen dragen.

Verder lijken administratie kosten (mochten die er zijn?) ook heel normaal net als kosten voor recente kuren en entingen.

Wat betreft kosten levensonderhoud zeg ik dus nee, die kosten zijn toch niet te achterhalen.
    Kosten voor allerlei testen tijdens diens leven als fokkat zeg ik ook nee.....de cattery heeft die keuze zelf gemaakt en hiervoor ook nestjes in de plaats gekregen.
    Ik vind het onrealistisch hier kosten voor te berekenen.....een aspirant koper wil tenslotte ook geen winstdeling op de verkregen nestjes?

20. Uiteraard Monique, maar je band met een kat die al veel langer in je huis is, is absoluut anders dan met je kittens... Ugh, dat klinkt eng zakelijk maar ik denk dat de meesten wel snappen wat ik bedoel...

21. Hihi! Ja natuurlijk! Zo bedoelde ik het ook niet, ik bedoelde het meer andersom... Dus: als je voor beiden hetzelfde wilt, waarom dan zo'n prijsverschil? Overigens zeg ik niet dat herplaatsers net zo duur moeten zijn als kittens, maar ik heb het meer over de vanzelfsprekendheid...

Groetjes,
    Monique

22. Maar zoals ook al is bediscussieerd bij de prijs van kittens: de basis is gewoon "Wat de gek ervoor geeft" of het "gangbare" prijspeil voor kittens van dat ras.
    Zo ook is voor herplaatsers de prijs gebaseerd op "Wat de gek ervoor geeft", wat het gangbare prijsnivo bepaald.

In beide gevallen zitten we met "het gangbare prijsnivo". Waarom is dat voor een herplaatser zoveel lager? Tja .... Waarom is dat voor een Sphynx kitten zoveel hoger? Tja .....

Met "het gangbare prijsnivo" redden 'wij fokkers' het nauwelijks. Een dekkater erbij en buitendekkingen wil het nog wel eens quitte houden :).

Geen antwoord op de vraag, dus, maar ik denk dat er geen antwoord *is* .... :|

23. Ja, je hebt gelijk Riëtte, het zal wel gewoon zo zijn....

Het ging mij ook niet zo zeer om de hoogte van het bedrag, maar om de vanzelfsprekendheid. :?

Bij die discussie over de prijsverschillen van kittens heb je voorstanders en tegenstanders, maar bij het prijsverschil tussen kittens en herplaatsers wordt er bijna unaniem gedaan alsof het immoreel is om voor een herplaatser meer te vragen... Begrijp je wat ik bedoel?

Groetjes,
    Monique

24. Hallo,

Wel eigenlijk begrijp ik Monique haar reactie volkomen. Ik zou zelf nooit een kat kunnen wegdoen moest ik fokker zijn (daarom ben ik dus geen fokker want ik zou zelfs geen kitten kunnen verkopen vrees ik) !! Daarom wou ik mijn eigen goed hart (!) eens laten zien en zo'n herplaatser een plaatsje bieden waar hij echt goed verzorgd wordt en waar het niet van belang is welke stamboom hij heeft of welke titels hij haalde !

Waarom stoppen dekkaters trouwens zo snel met hun "job" ? De meeste dekkaters die ik op websites van cattery's tegenkom zijn nog erg jong (gezien het feit dat een Maine Coon pas op 4 à 5 jaar helemaal volgroeid is) en "werken" dus blijkbaar maar een paar jaar ? Op die manier is het dus wel nogal logisch dat sommige fokkers die al lang bezig zijn, op een bepaald moment héél veel katten in huis hebben :).

25. Ja, dat heeft denk ik een aantal redenen die gezamelijk de oorzaak zijn...

Een kater wil je niet te vaak inzetten, omdat het het ras niet ten goede komt als één bepaald dier (en zijn hele lijn van voorouders dus ook) te vaak in een populatie voor komt. Een dekkater huisvesten is ook niet heel gemakkelijk; je moet hem gescheiden houden van de poezen, want je wil natuurlijk niet dat hij zomaar elke poes kan dekken en bovendien sproeien veel katers.

Dus vaak wordt een kater in een relatief korte periode ingezet en daarna wordt hij gecastreerd. Alleen: een gecastreerde kater heeft een geheel andere status binnen de groep en dit kan dus voor problemen zorgen, waardoor herplaatsing noodzakelijk wordt. Er zijn overigens genoeg uitzonderingen hoor!

Wij hebben ook gecastreerde katers rondlopen, maar deze zijn nooit "de man" geweest en hebben dus ook geen statusverandering (degradatie) door hoeven maken. Maar zelfs dan kan het wel eens fout lopen.

Groetjes,
    Monique

26. Ik heb hier een dekkater.....gek word ik van hem. Lief hoor deze vent maar hij krijst moord en brand en sproeit als een idioot.
    Hij mag 1 poes dekken( misschien al gelukt ) en dan de ballenbak in.
    Uitdekkingen mag ik met hem niet doen en meer poezen heb ik zelf voor hem niet.
    Althans niet die ik geschikt vind.
    Maar de reden om ze snel te castereren kan ook zijn omdat de kater te gefrustreerd raakt bij te weinig huwbare poezels ;)

Conny

27. Tja, aan het vaak voorkomen van dezelfde kater in de stamboeklijnen had ik dus niet gedacht :).
    En ja het is niet gemakkelijk denk ik met volle katers (wellicht ook zo'n belgicisme haha :)) wegens sproeigedrag. Trouwens één van mijn gecastreerde mannetjes is ook een sproeier, gek genoeg alleen in mijn appartement, wanneer ze met z'n allen bij mijn ouders thuis zijn doet hij dat niet. Helaas... als hij sproeit is het in mijn bed !!!

Dat dekkaters ook zo hard krijsten wist ik niet.

Al bij al vind ik het eigenlijk maar zielig voor zo'n dekkater, als hij apart moet gehouden worden en dus niet volledig deel mag uitmaken van het gezin, en daarna na zijn castratie nog getreiterd wordt ook... ocharme !

28. ik sluit me aan bij monique
    hier wil ik mijn katers ook niet te lang open houden
    ik denk dat als hij zich goed houd.... here god zij geprezen dat ze nog niet gesproeit hebben :bom: dat ik dan met een leeftijd van 4 hoogstens 5 jaar kane wil laten helpen, juist om het dus interressant te houden bij het fokken
    en om de genen pool gezond te houden.
    als een kater te veel en te lang word ingezet word het steeds moeilijker goede combinaties te maken.
    dus vandaar dat katers vaak met jonge leeftijd al gecastreerd worden.
    ook heeft het natuurlijk te maken met het gedrag van de kater
    gaat een kater hier sproeien ... dat is dan heel jammer maar dan gaat hij mooi rechtstreeks naar de DA om daar de ballenbak aan te vullen. :mrgreen:

groetjes renate

29. Een kater tot 4 a 5 jaar openhouden vind ik lang.
    Onze Bolle was net 3 toen hij werd gecastreerd....nu was hij van het soort wat vandaag niet komt komt morgen wel en anders maar helemaal niet.
    En dit gelde dus ook voor poezen.
    Zelde heeft hij gesproeit en hij was ook helemaal niet "lastig" als kater.
    Daarom kon hij zolang open blijven.
    Bijelkaar heeft hij 6 poezen gedekt.
    Waarvan 1 op zijn eigen initiatief :rolleyes:
    Obelix daarin tegen hou ik beslist niet zo lang open.
    Hij heeft nu 5 poezen buiten de deur gedekt.
    En 2 van mezelf.
    Ik wil hem nog 2 keer zelf als dekkater en er is iemand die een herdekking krijgt vanwege 1 kitten.
    Van mij mag hij nog een buitendekking doen en dan is het echt ......ballenbak.
    Herhalen van een combie doe ik in principe niet, of er moet maar 1 kitten geboren worden.
    En dan nog goed nadenken.
    Obelix is hoop ik een blijvertje bij ons.......Wolf de andere kater niet.
    Ik denk dat die helemaal ingemaakt word door de dames hier.
    Voor hem hebben we al een goed adresje straks als het nodig mocht zijn.

Conny

30. ja maar ik heb nu nog maar 2 dames he en heeft pas 3 dekkingen gehad met 2 jaar.
    het is een hele makkelijke kater
    het ligt er helemaal aan vind ik hoeveel dekkingen je geeft
    ik ken katers die veel langer worden gebruikt... waar ik zelfs van denk van is dit wel zo'n goed idee.
    en wat flamenco betreft ik geloof dat hij een beetje genetisch blond is en wat langer nodig heeft dat ie klaar is voor de start.
    dus daar kan het ook aan liggen.
    meeste katers snappen het wel al met 10 maanden maar flamenco heeft er nog totaal geen kaas van gegeten en snapt er niks van als hier een dame onder zijn neus staat de blehren :mrgreen:
    Kim ik denk toch echt dat het aan de kleur ligt hoor :wink:

dus als kane 4 is dan heeft hij denk ik 6x a 8x gedekt en dan vind ik het wel welletjes :mrgreen:

groetjes renate

31. Is ook wel zo Renate.
    Bolle kon ook nog wel open blijven ......maar hij begon te vermageren en dat vond ik zielig.
    En ikzelf was klaar met hem.

Wel een voordeel van die makkelijke kerels ;) Ben is ook zo'n Ei die vind het ook allemaal wel prima.

Conny

32. Als een kat lekker mee kan doen in huis, dan is er geen reden, lijkt me, om de ballen naar de ballenbak te verhuizen. Wel als je hem niet sociaal mee kan laten draaien om wat voor reden dan ook - en sproeien zal daarvoor de meest voorkomende reden zijn :).

Het aantal dekkingen beperken is nog niet eens het belangrijkste, wel om het aantal kittens (en ja, vooral katertjes) dat de fok in gaat goed in het oog te houden. Helaas wilt nu iedereen Maine Coons fokken, en omdat veel fokkers toch in de gaten houden wat in de fok gaat - en *waar* het in de fok gaat, komen de meeste van deze enthusiastelingen uit bij een beperkt aantal fokkers die wel kittens in de fok verkoopt. En dan vaak zo ongeveer alles aan Jan en alleman. Die niet testen, en verder fokken, en ook aan nieuwe ondeskundige fokkers verkopen. Ik vraag me soms wel af of veel van de fokellende die we nu meemaken, niet ook daar mee te maken heeft - omdat het enige nest dat men vond, waaruit een kitten gekocht kon worden waar wel mee gefokt mocht worden, eigenlijk niet van fokkwaliteit was. En fokkwaliteit is dan probleemloos opnemen, bevallen, grootbrengen.

Een oom van me, schapenboer in New Zealand, kwam eens over en ging Nederland touren, en verbaasde zich over al die schapen met nauwe bekkens die hij hier in de wei zag: "Die kunnen niet zonder hulp werpen, daar moet je bijblijven!" Ja, dat deed men in Nederland dan ook. En in New Zealand konden de meeste schapen het zonder hulp af. Fokkwaliteit .... Hoewel we onze Maine Coons natuurlijk geen kittens laten krijgen zonder er zo mogelijk zelf met onze neus bovenop te zitten - tenslotte, daar fok je toch voor, om dat wonder te mogen meemaken :D.

Maar een kater kun je ook gebruiken voor liefhebber- of showdieren, waar (bij voorkeur of expliciet) niet mee gefokt kan worden. Natuurlijk heeft hij dan wat kwaliteiten speciaal daarvoor: erg lief karakter, erg mooie kleur / type ..... Zo'n dekking kan prachtige kittens opleveren, waar veel mensen van kunnen genieten, maar zo'n dekking beïnvloedt de genenpool dan verder niet.

33.  
  34. Mijn visie - lang

Toen ik begon had ik de instelling van "ik zal nooit een kat weg doen" en "een fokker die dat wel deed zal niet van zijn katten houden". Lekker naïeve gedachte, want als wij, in de tijd dat wij fokken, alles hadden aangehouden dan hadden we nu 20 katten gehad. Dat terwijl ik mij steeds heb voorgehouden niet meer als 10 katten te houden. Nu hebben we er 13 rond hobbelen. Aangezien ik mijn fokdoel nog niet bereikt heb zullen er nog wel een paar bij komen. Onze instelling veranderde naar; we herplaatsen enkel als we zien dat een kat ongelukkig is of waneer deze de harmonie in de groep continue verstoord. De harmonie in een groep wordt ook verstoord als niet iedere kat haar eigen “safe spot” heeft. Dus als de groep te groot wordt.

In de loop van tijd hebben we 5 katten herplaatst. De prijzen varieerden van €.0,00 t/m €.250,-. Waarom een dergelijke "hoge" prijs. JUIST om er voor te zorgen dat de kat de nieuwe woning krijgt die hij toekomt. Een asiel kat kost rond de €.80,- Voor een dergelijke prijs wordt er héél snel even een kat aangeschaft, vaak zonder er bij na te denken. Dus een Coon met stamboom voor een prikkie is meer interessant omdat de buren hebben er tenslotte ook een hebben. Indien de prijs hoger zou liggen dan zou men wel even nadenken voordat men er een aanschaft. Tenslotte denkt de Nederlander met zijn portemonnee. Een kat van €.80,- zal sneller weg worden gedaan als de bank een andere kleur krijgt dan wanneer men een kat van €.150+ heeft aangeschaft. Met het vragen van een iets hogere prijs heb ik dan ook iets meer zekerheid dat de kat goed terecht komt, dan wanneer ik ze zou aanbieden voor €.80,-. Juist het te laag aanbieden van een herplaatser vindt ik lijken op het "in de uitverkoop doen" van een kat. Een klassieker is een auto met een verleden die met koestert en met respect behandeld. Voor de prijs van een nieuwe auto kan men een dergelijke klassieker kopen. Ik behandel mijn herplaatsers als goede klassiekers.

Daarnaast; er wordt vaak met afkeuring gewezen naar fokkers die kittens aanbieden voor lager dan €.300,- maar een fokker die een (in mijn optiek) reële prijs vraagt voor een herplaatser wordt aangekeken alsof deze het enkel om het geld zou doen. Een vreemde gedachte kromming.

"Just my 2 cents"

35. Waar ik als eerste aan denk
    Je plaatst meestal een kat pas her (whahah gekke zin) als het bij jou om 1 of andere reden niet gaat

Dus staat het adoptie gezin nog wel voor een taak
    Een kitten voedt je op zoals je hem hebben wil (als je dat lukt :) ) maar bij een herplaatser sta je meestal voor andere problemen

Ik heb een herplaats ex dekkater sphynx gehad
    Pfff wat een ellende, en na een jaar heb ik de strijd op moeten geven en hem zelf weer moeten herplaatsen
    Godzijdank zit hij nu al 2 jaar bij die mensen en voelt zich daar helemaal fantastisch
    Ik had voor hem 300 euro betaald, en ik heb hem zelf gratis aan die mensen gegeven

36. Nee Renate, je hebt helemaal gelijk hoor, het is de kleur hé....hihihihi Blonde knaapjes zijn het!

Ik heb drie jaar terug een kater van mij moeten herplaatsen. Een Brits korthaar jongentje die ook helaas niet zo slim was en ook HCM had. Hij had rust nodig en kon niet omgaan met drukte. Om deze reden heb ik hem dus moeten herplaatsen, voor zijn eigen gezondheid. Ik heb hem geplaatst bij een kennis van mij, met gesloten beurs uiteraard. Ik weet dat hij hier heerlijk rustig woont met nog twee britten vriendjes, nog een jongentje met HCM en nog een poesje. Inmiddels is mijn Chester alweer bijna 6 jaar. Er naar toe gaan kijken hoe hij het doet heb ik twee keer gedaan en twee keer werd Chester erg boos op mij, het allermansvriendje kon ineens blazen! Hij is wellicht boos op mij maar heeft wel een fijn huisje waar hij zich lekker voelt, ik bezoek hem dus niet meer maar blijf wel op de hoogte. Mijn vriendje die ik nog altijd mis.

gr,kim

37. Hoi

Ik kan mijn voor 100% bij Gringo aan sluiten

38. Hmmm, maar dat vind ik dat toch weer iets anders... Bij jou ging het om een katje met een (in min- of meerdere mate ernstig) probleem. De kat waar Suzanne het over heeft had ook een (ernstig) probleem, met zijn karakter...

Maar over het algemeen, als je dus een ex-dekkater of ex-fokpoes herplaatst, dan is er niets mis met de kat op zich... Die wordt herplaatst omdat de groep hem of haar niet meer accepteerd.

Maar goed, het is ook geen zaak van eens of oneens; ik heb alleen zo mijn twijfels en ik vroeg het me af...

Groetjes,
    Monique

39. Voor Replay betaalde ik 125 euro en dat is hij meer dan waard.
    Ik heb ook herplaatsers waar ik niets voor heb betaald ze zijn me allemaal even lief.
    Ik denk dat het voor degene die herplaatsen gaat belangrijk is om bij de mensen te gaan kijken en voor de herplaatsing gewoon contact te hebben met elkaar.
    Een soort vertrouwen in elkaar krijgen.
    Ik denk dat bijv. herplaatsen bij mensen die ongeduldig zijn en als ze langer als een week moeten wachten ergens anders gaan zoeken dat je dan wel twee keer nadenk om je dier daarheen te doen.
    Maar dat is heel persoonlijk.
    Ik heb op allemaal ongeveer een maand gewacht.
    En dat vond ik niet erg in die tussentijd had ik veel contact met de fokkers.
    En zo leerde we elkaar ook kennen ik vind dat zelf erg fijn.

40. Oh, dat van die wachtperiode vind ik eigenlijk een heel goed idee Carmen! Een soort bezinningsperiode aan beide kanten...

Met een kitten is de wachtijd vaak ook op z'n minst 6 weken en in die tijd kunnen beide partijen elkaar leren kennen en een definitief besluit nemen!

Groetjes,
    Monique

Laden...
Vergelijkbare Onderwerpen - Prijs castraat
  1. basblom25
    Reacties:
    12
    Weergaven:
    1.248
  2. Symbas Story
    Reacties:
    56