Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

poezenpil, ja of nee

Discussie in 'Zwangerschap en bevalling' gestart door Marja, 23 sep 2004.

1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. Ik ben gisteren naar de DA geweest met de 2 kittens, even laten kennismaken en een kleine check-up.Nu stelde zij voor om Nina vanaf een maand of 6 de pil te geven, omdat er ook een kater rondloopt ( die volgens haar een behoorlijk uit de kluiten gewassen kitten is en waarschijnlijk al vroeg geslachtsrijp is).
    Nu heb ik al in diverse fora gelezen dat de pil de kans vergroot op baarmoeder(hals?)ontsteking en dat de poes daardoor onvruchtbaar wordt.Is dat werkelijk waar, of is de kans daarop werkelijk zo klein zoals de dierenarts beweerde?
    Wat is jullie ervaring met de poezenpil?

groetjes Marja

2. Ik heb Isa een paar maandjes op de pil gehad..
    De eerste reden was dat haar broer hier nog compleet :rolleyes: :wink: rond liep en ik geen oeps-nestje wilde.
    Toen Oscar gecastreerd was heeft ze nog even er op gestaan en daarna een paar maandjes er van af. Maar om de hormoonspiegel op peil te houden ( aangezien ze veel last heeft van haar hormonen tijdens de krolsheden) weer een paar maandjes op de pil gehad.

Geen enkele problemen mee gehad. En het voordeel is dat je niet bang hoeft te wezen op een ongepland nestje.

Het is natuurlijk kiezen tussen 2 "kwaden"..wel of geen pil: het eerste verhoogt de kans op mamatumoren en het tweede verhoogt de kans op baarmoederonsteking (dit omdat de vagina openstaat wanneer een poes krols is, en dat geeft bacterien meer vrij spel...)

Het is dus kijken waar jij je het prettigste bijvoelt en wat de consequenties zijn van wel of geen pil (ongepland nestje van een dame die waarschijnlijk onder een jaar is..)

3. Hoi Sjoukje ,bedankt voor je antwoord.
    Mocht ik haar de pil geven , hoelang duurt het dan voordat ze weer krols wordt?Of is dat poes gebonden?

groetjes Marja

4. Dat is afhankelijk van d epoes. Sommige worden gelijk weer krols en andere pas na een aantal maanden.

Groetjes, Janneke.

5. ik heb nu de laatste keer de minipil gekregen voor maud en die moest ik haar geven tijdens de krolsheid 2 tabletten. Maar nou blijkt dat helemaal niet goed te zijn voor de poes want daardoor krijgen ze een ontsteking in de baarmoeder!!!
    Nu is maud pas ziek geweest zoals jullie w.s wel kunnen herinderen. En een paar dagen voordat ik merkte dat ze ziek begon te worden had ik haar de minipil gegeven. Ze had toen ook een ontsteking maar waar wist de dierenarts niet maar ik NU wel!!!! Alles viel op zijn plek toen ze me dit vertellen dus iedereen uitkijken met de Minipil deze mag je dus niet geven tijdens de krolsheid!!!!!!!!!!!!!!

6. en de Prikpil die 4 á 5 maand werkt?

Is het er meer kans op kleinere nestjes??

groetjes

7. Nou de prikpil is zwaar onbetrouwbaar betreft het uitwerken.

Ik heb Daisy op de prikpil gehad, deze werkte een heel jaar. Terwijl deze dus maar een paar maand moest werken.
    Verder krijgt de poes in een klap zo heel veel hormonen binnen in (letterlijk) 1 prik. Terwijl je met de pil de dosering heel laag kan houden.
    Nl om de week, als de poes er niet door heen breekt.
    Verder is het wanneer het niet nodig is het advies geen pil geven, dus ook geen prikpil.

8. okeey dankje sjoukje.

Ik had er vd week van gehoord en het lijk me ook niet betrouwbaar.

Laden...
Vergelijkbare Onderwerpen - poezenpil
  1. heidi
    Reacties:
    4
    Weergaven:
    1.907
  2. casenmer
    Reacties:
    3
    Weergaven:
    765