Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

NL Op het podium ....

Discussie in 'Showuitslagen' gestart door mainely, 2 nov 2004.

1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. Afgelopen zondag ben ik met Qanta naar de show in Houten gegaan. Haar eerste show als volwassen poes, toch spannend. Ze had concurrentie, dus die poes even bekeken. Totaal ander type: Qanta is gewoon een stevige solide Maine Coon poes, vrij 'oud type', haar 'tegenstandster' was veel langer en tengerder, extremer koppie, en betere oren/lynx tips. Tja, waar houdt de keurmeester van? Oud type, dan heeft Qanta d'r punt, moderner type, nou dan kan ze het vergeten.
    OK, keuring is geweest, en natuurlijk ga je de andere katten bekijken. En verder rondlopen. En omdat ik ook wat extra werkzaamheden had gedaan, kon ik ook bij de administratie kijken, en daar zelfs stiekum, op het eind van de dag, de uitslaglijst bekijken. U2 voor Qanta, nou ja, jammer dan.
    Aan het eind van de dag komen de BIVs en BISs op het podium, ook de Maine Coons. Mooie katten! Mooie rode katers! Eentje wou ik nog wat verder bekijken, dus ik liep achter hem aan, hoor ik een stel exposanten zeggen "Ja, nr 35 zit daar nog'. Qanta was nummer 35, dus ik zeg 'Ja, zekers, de mooiste kat van de hele show! :) '. Ze zeggen 'Ze is opgeroepen voor het podium.' HE???????? U2???? 'Weet je het zeker?' 'Ja, al een paar keer.' Dus vol vraagtekens draai ik me om, vlieg terug naar de kooi, 'ruk' Qanta eruit, ren naar het podium. '35?', 'Ja, 35'. 'Nou, gefeliciteerd met de prijs voor het mooiste kitten.' Dus ik kijk haar aan en denk 'OK, ze is de mooiste, maar' en vervolg hardop 'ze is toch niet echt een kitten meer!' 'Huh? Hoe oud is ze dan?' 'Tja, pak hem beet, gooi hem weg, 15 maanden?!' Kijken, kijken, 'JAN, komen, foutje ...' (Weet niet meer of het 'jan' of een andere naam was :) ). Ik haal mijn schouders op, raadsel van de podium-oproep is verklaard, en loop weer naar de kooi. Qanta blaast nog eens een keertje extra - tja, zo plotseling uit de kooi en rennen, na toch al zo'n vreemd dagje ...
    Maar: we hebben op het podium gestaan! En dat kan niet iedereen ons nazeggen!

Groetjes :D

Riette

2. Proficiat met de mooie resultaten!
    Knuf voor Qanta!

Gr. Jolanda

3. hahahaha,

super toch, ben je iig even op het podium geweest, en heeft iedereen Quanta mogen aanschouwen :wink:

Deel Deze Pagina