Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

Oh jee, we zien sterretjes!

Discussie in 'Algemeen' gestart door mccfelinefantasy, 19 nov 2004.

1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. Dag allemaal,

Afgelopen maandag is onze Jay bevallen van drie kittens. Het was voor haar en voor ons een zware en lange bevalling. Mama Yael fan de Meng él Moez en papa GIC. Oakenshield's Aerun Sun hebben samen drie heldere sterretjes uit het sterrenbeeld Scorpio geproduceerd:

Taro (Antares Scorpii Feline Fantasy), een blue tabby katertje van 102 gram

Lizy (Lesath Scorpii Feline Fantasy), een effen zwart poesje van 88 gram en

Shalla (Shaula Scorpii Feline Fantasy), een brown tabby poesje van 119 gram

Naast onze vreuge hebben we ook veel verdriet: helaas was het één en ander te veel te voor de kleine Lizy, afgelopen ochtend stierf zij in mijn handen aan de gevolgen van vocht in haar longetjes... :(

Zij is nu echt een twinkelend een sterretje in de lange nacht.

Taro en Shalla hadden het eveneens niet gemakkelijk, maar het gaat inmiddels goed en ze worden met het uur sterker. Ook onze lieve Jay
    groeit steeds meer in haar moederrol; ze poetst en voert dat het een lieve lust is.

Tot nu had ik nog niet zo veel zin in foto's maken en website bijwerken, maar dit weekend ga ik aan de slag. Ik laat jullie wel weten als onze twee sterretjes op de site te bewonderen zijn!

2. Monique,

gefeliciteerd met de kittens..

helaas heb het zelf ook pas geleden meegemaakt, een kleintje verliezen door vocht in de longentjes..
    Dat kleine Kick zich ontfermt over jullie Lizy waakt.

Wat liggen geluk en verdriet toch weer verschrikkelijk dicht bij elkaar....

3. sterkte gewenst, voor jullie, maar vooral voor de kittens!!

4. Proficiat met de twee kleintjes!
    Ik hoop dat alles goed mag blijven gaan.
    Spijtig dat je Lizy verloren hebt....
    Sterkte hoor!

5. Gefeliciteerd met deze twee twinkelende sterretjes!
    heel veel gezondheid met ze gewenst.

Jammer, heel jammer dat je er eentje hebt moeten verliezen.
    Ze zal aan de hemel stralen!!

6. Gefeliciteerd met de kittens,
    en lizy die zal heel helder schijnen
    als sterretje.

7. Zien jullie ook sterretjes?

Dank jullie wel voor de felicitaties en de troostende woorden. Ze waren beiden erg welkom...

Inmiddels heb ik onze website bijgewerkt en kunnen onze twee sterrekindjes bewonderd worden!

Het is misschien even zoeken op de site, maar als je via Fantastische Viervoeters naar Kittige Kittens gaat en daar weer kiest voor Kittens, kom je linkjes naar een tweetal dagboeken tegen:

- Dagboek van een zwangerschap (het verloop van Jay's zwangerschap en bevalling)

- Dagboek van een sterren nest, week 1 (de ontwikkeling van de kittens)

Het plan is om wekelijks een nieuwe pagina aan het dagboek toe te voegen, dus als je het leuk vind, kom af en toe kijken!

Overigens: op onze site is ook een pagina met Kattebelletjes. Ook hier komt zo nu en dan een nieuw kattenverhaal te staan...

Commentaar (goed en slecht, maar graag altijd opbouwend) vind ik altijd prettig om te horen.

Groetjes,
    Monique

8. gefelicikattenstaartjes met de ukjes :D

9. Hoi Monique,

hoest met de twee kleintjes??
    Zijn ze de boel al aan het onveilig maken ;)

10. Tja, niet zo heel best... Vandaar de verdachte stilte...

Op zondag hebben we de kleine Shalla laten inslapen (op mijn website staat het hele verhaal, 't is effe zoeken: eerst naar fantastische viervoeters, dan kiezen voor kittige kittens en dan kiezen voor kittens, op deze pagina doorklikken naar dagboek van een sterrennest week 2)

Taro was tot afgelopen dinsdag heel goed en toen begon ook hij af te vallen... Gelukkig is hij niet aan het reutelen, dus niet hetzelfde ziektebeeld als Lizy en Shalla. We zijn gelijk om de twee uur gaan bijvoeren (ook 's nachts!!! en overdag hebben we de gepensioneerde buurman gecharterd, want wij krijgen nu geen vrij meer!!!), maar de kittenmelk die wij in huis hadden (Lacto-nog-iets) had niet veel effekt. Hij viel in 24 uur 16 gram af!!! Nu hebben we een beetje KMR "geleend" van Joyce en hij is gelukkig weer aan het aankomen. Ik durf echter nog niet te juichen :cry:

Tot overmaat van ramp was mijn grote lieve beertje Smirnoff sinds dinsdag heel stil, sloom, misselijk en had pijn en totaal geen eetlust...
    Ik schrok me echt een ongeluk!!! Kittens verliezen is erg, maar mijn grote liefde verliezen, nou .....

Inmiddels gaat het aan de beterende kant. Waarschijnlijk heeft hij een maag/darm infectie opgelopen, waardoor hij misselijk werd, waardoor hij niet meer at, waardoor zijn darmwerking stil kwam te liggen, waardoor hij door de poep in zijn darmen pijn kreeg!

Hij is nu aan de antibiotica, hij krijgt pilletjes tegen de misselijkheid en een laxeermiddel. Vannacht begon hij beter te eten en vanmiddag is hij afgegaan. Nu kijken hoe het verder gaat...

Sinds het begin van de bevalling (15 november) ben ik minimaal 10x bij de dierenarts geweest, of hij bij mij. Ik heb de rekening nog niet gezien, maar ik denk dat ik zijn nieuwe mercedes al een heel eind heb afbetaald :p

Nou ja, alles voor mijn schatjes!

Groetjes,
    Monique

11. Wat een vervelend nieuws Monique.

Ik duim dat het allemaal verder goed zal blijven gaan.
    Maar dat zal toch vast wel!! Zeker weten.

En ja.....
    Geld vliegt er doorheen.

Dikke knuf van ons!

12. Jeetje wat een verhaal...heb net even op jullie site gekeken, het verhaal gelezen, en nu lopen de tranen over mijn wangen....
    Sterkte hoor!

13. Wat jammer van dat eentje :? maar succes gewenst met de rest :wink:

14. pffff...
    Ben er een beetje stil van..

Wat hebben jullie moeten knokken, en nog steeds..
    Kan me voorstellen dat je dan even andere dingen aan je hoofd hebt dan een forum.

Ik duim me helemaal suf dat Taro een grote imposante kater gaat worden en dat Smirnoff helemaal opknapt.

Sterkte,

Sjoukje

Laden...
Vergelijkbare Onderwerpen - Oh jee we
  1. moni
    Reacties:
    41
    Weergaven:
    3.424
  2. Dolinda
    Reacties:
    50