Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

nog enige kans bij missen puntje staart

Discussie in 'Help! Ik ga naar show!' gestart door Sjoukje, 15 jul 2005.

Tags:
  1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. Ik vroeg mij af of onze Chicco, mochten wij er ooit mee naar een show willen gaan überhaupt enige kans zou maken.
    Dit omdat er sinds een jaar of wat geleden een puntje van zijn staart af is, tussen de deur gekomen aan de kant waar de schanieren zaten, toen de deur een keer werd dichtgedaan.
    Als je voelt kun je wel een klein hard sprietje voelen op het uiteinde, maar zo op het eerste gezicht zie je er niet iets aan.
    Ik vraag me af in hoeverre zoiets zou meewegen bij een show.
    Aangezien hier enkele vaste showgangers zitten zal er vast wel iemand zijn dit mij dat kan vertellen ;)

2. Als het een castraat is mag je geloof ik gewoon mee showen bij de Fife.
    Gewoon eens proberen zou ik zeggen.
    Of even informeren bij je club.

Conny

3. Het is in ieder geval een castraat.
    En omdat Chicco gewoon bij ons al huisdier is en we er tot op heden nog niet mee naar shows zijn geweest o.i.d. zijn we ook (nog) niet lid van een club.

4. Je hoeft zo wie zo geen lid van een club te zijn hoor

Ik zou ook gewoon zeggen, schrijf je in voor Schiedam. Niks zeggen en wie weet voelen ze het niet :)

5. Istar mist het laatste koontje van haar staart. Je moet echt goed voelen. Ze heeft nu 6 shows gelopen en er is nog maar 1 keurmeester die het opgevallen is. De lenget van de staart had hier niets mee te maken, want die is lang zat. Ze heeft toen alleen een paar punten minder gehad.
    Dus of er goed aan de staart gevoeld wordt heeft met de keurmeester te maken.
    Ik zou zeggen gewoon een keer proberen. Ik show ook nog steeds met haar.

6. Jep gewoon gaan en kijken of ze er wat van zeggen... als het de keurmeester opvalt zul je niet snel een U1 krijgen, maar ik zou gewoon meedoen. :D

7. Weet ik Istar kreeg toen ook U4 en normaal U2. Het is voor mij ook elke keer weer spannend. Voelt hij het wel of voelt hij het niet.

8. Ik zou het gewoon proberen... 8)
    Je moet volgens mij *officieel* wel als je naar een FIFe-show gaat lid zijn van een vereniging, bij onafhankelijk hoeft dat niet. Overleg het anders even met het secretariaat van de organiserende vereniging, voor de zekerheid.

9. Nee hoor je hoeft geen lid te zijn van een vereniging om mee te doen met shows.
    Dus je kunt gewoon gaan met je kanjer! :D

10. Nou ik vind Chicco super mooi dus ik zou zeggen gewoon doen.
    Bovendien is het niets erfelijks maar een ongelukje waar je eigenlijk niets meer van ziet.
    Doen dus

11. Of het erfelijk is of niet is van belang voor het fokken, maar niet voor de keurmeester: schoonheids-wedstrijd, of wedstrijd-naar-standaard: fout is fout :) Straks komt er nog een geschoren Coon, ook niet erfelijk - maar geen porum, toch?! :D

Maar Roy, gewoon eens gaan! Nee heb je, ja kun je krijgen, toch?!

12. Bedankt voor jullie info, na de vakantie zal ik eens uitzoeken hoe het precies allemaal in zijn werk gaat en kijken of Chicco zelf zin heeft :p

Dus wie weet komt Chicco nog wel eens op een show ;), lijkt me het handigste om als ik eens ga zo dicht mogelijk in de buurt te gaan :).
    Maargoed het is ook nog maar de vraag of het ervan komt, ik weet nu dat het in ieder geval nog wel mogelijk is.
    En ach, in het kattenhotel zijn er al iedere keer bewonderaars, volgens de houdster :D, dus hij is zelf al een beetje aan het showen.

13. Jawel hoor. Bij een fife show in ieder geval wel!

Groetjes, Janneke.

14. Ik zou het in ieder geval een keertje proberen, meestal kijken ze meer naar de lengte en of er een duidelijke knik in de staart zit.

In de standaard heb ik eigenlijk nooit iets gelezen over het missen van een stukje.

Als de lengte goed is, dan zit je over het algemeen goed. Ik heb het eigenlijk alleen bij Duitse keurmeesters bemerkt dat ze werkelijk de tijd nemen om het staartpuntje te bevoelen en dan ook echt tot in de kleinste detail :evil: .

Chicco is een schitterende kater dus ik zou me geen zorgen maken :D

Laden...

Deel Deze Pagina