Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

nieuwjaars babies voor nenda! even een verslagje

Discussie in 'Zwangerschap en bevalling' gestart door miakoda, 1 jan 2005.

1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. hallo allemaal

aller eerst iedereen een gelukkig nieuw jaar gewenst!
    nou daar gaan we dan

gister avond zouden we lekker samen gaan eten
    gezellig samen met mijn 2 zusjes met aanhang
    en patrick en ik.
    bij mijn zusje karina thuis... 2 huizen verder op dus lekker dicht bij huis dacht ik zo :wink:
    hondjes in de bench
    katjes goed verzorgd achter gelaten... nog even gekeken bij nenda hoe het was
    maar alles rustig.... niks dat kon uitweizen naar een aankomende bevalling.
    bij karina lekker gegeten en gedronken... wat tv gekeken en om 12 uur natuurlijk buiten naar het vuurwerk
    om kwart voor een... in ene pat voelde nattigheid... hij zei ik ga even kijken bij nenda
    en ja hoor hij kwam terug met "ze moet bevallen hoor renaat"
    dus hup schoenen aangetrokken, fleece jas had ik al aan want we stonden net binnen
    en hup naar huis....
    en ja hoor dat was overduidelijk het was dat ze zelf niet op en neer wipte als een veer maar de persweeen waren echt heel duidelijk zichtbaar.
    01:05 het eerste kitten werd geboren ... een schildpadje met wit
    nenda had moeite met de navelstreng en met de placenta op te eten het lukte haar niet om door te bijten... heb haar toen even geholpen.
    maar goed ook want 10 minuten later werden er 2 kittens geboren vlak na elkaar
    een zwart gemarmerde en een zwart gemarmerd met wit.
    ook hier even bij geholpen... ze had het gewoon overal veelste druk mee
    hierna volgde een half uurtje pauze... nenda was echt dood op....
    het ging allemaal zo vlug dat ze het gewoon haast niet bij kon houden en alles moest te gelijk schoon en dan die placenta's en navelstrengen nog... ze was het even helemaal kwijd.
    hierop volgde weer een pers wee en floep... nummer 4 was geboren
    een zwart gemarmerd met veel wit ....
    ze had nog niet eens alles goed en wel gewassen of er floepte er weer 1 uit
    maar deze was erg slap...ships! handdoek gepakt wrijven , wrijven, wrijven maar er zat gewoon geen beweging in.... heel jammer deze was gewoon niet te redden ... of was er eigenlijk wel iets wat te redden viel? hij was waarscheinlijk al dood bij de geboorte... eens wist ik dat ik dit een keer moest zou gaan mee maken en nu was het dus die keer :undecided1: :cry1:
    nenda wou er al niet eens moeite meer voor doen en dan weet je vaak al genoeg.
    20 minuten pauze en nenda lag echt te pitten want ze was moe
    om 2.30 kwamen er weer een paar heftige persweeen
    en pat telde af... 3, 2 , 1 en floep! ja hoor .......pat is een geboren vroetman :cheesy1:

het zijn er bij 6 gebleven en ik heb bij nenda even gevoeld en ze voelt leeg aan
    ze is rustig en vredig dus het zit nu goed
    jammer van het 5de kitten dat die niet in leven was
    maar nu heeft ze 5 kittens waar ze het heel druk mee heeft

ze zijn allemaal veel kleiner als bij nienna... waarvan ik eigenlijk juist toen had verwacht dat het kleintjes waren geweest omdat mevrouw zelf nogal klein en slank van stuk is... maar nee 3 dikke baby's ter wereld

hier lopen ze op van 64,67,69,70 en de laatste 80 gram
    het is niet veel maar ze doen het goed
    ze zijn levendig.... drinken goed bij moeders
    ik laat ze nu ook maar even .... mamma is moe maar ligt tevreden te spinnen

dit was dus mijn eerste bevalling die ik zelf echt heb gezien
    het was een hele ervaring en een heel wonderlijk gezicht

heb net dat ik wakker werd ook even boven de pot gehangen omdat het toch onder bewust heel erg spannend is geweest en dat kwam nu zo even naar voren
    me maag was wel leeg maar het was gewoon de spanning van vannacht

denk dat ik vanmiddag of van avond even foto's ga maken
    maar nu ff bij komen van gister

groetjes renate

2. O Renate wat een jaarswisseling hebben jullie achter de rug zeg :eek:
    Inderdaad jammer van dat vijfde kitten...het heeft niet zo mogen zijn...
    Maar wat een kanjer zeg die Nena 5 kindjes maar liefs om voor de zorgen :shock:
    Wat een gezellig boel zal dat over een tijdje zijn bij jullie zeg :D
    Ik hoop dat alles goed blijft gaan met de kittens en met mama, enne...nog gefeliciteerd hoor met jullie kindjes :wink:

3. Onwijs gefeliciteerd 6 mooie en gezonde kittens en wat leuk
    zo voor het jaarwisseling of was het der na mischien waren de knallers de oorzaak die de weeén hebben opgewekt.
    We hopen natuurlijk snel een paar mooie foto's te zien en te blijven zien
    veel plezier met het kleine grut :D :D

4. Proficiat :eek:

5. Dit is een goed begin van het nieuwe jaar!!! Gefeliciteerd met de 5 kleintjes.

groetjes Marja

6. Renate,

gefelicieerd met de 5-ling.
    Dat ze mooie en gezonde coons mogen worden ;)

Enne foto's ach, we wachen wel...heeeeeeeeeeeeel ongeduldig :rolleyes: :wink:

7. Dat is nog eens een goed begin van het nieuwe jaar. Gefeliciteerd met de gezonde 5-ling, jammer van die ene, maar het overkomt iedereen wel een keer ja. Toen mijn Poes moest bevallen van een vijfling was de vierde in een stuit geboren en haar pootjes stonden erg scheef. Daar maakte ik me toen ook erg druk om en floep toen was de vijfde er ook opeens uit. Het geeft idnerdaad allemaal zware impact op niet alleen je poes maar ook op jezelf. Het vierde poesje heeft het toen trouwens wel helemaal gered en woont nu bij me nicht samen met haar broertje en rent het hardst van allemaal en zie je nu niets meer van. Gelukkig. Veel succes met de kleine en ik wacht ook met volle spanning op foto's.

8. Hoi Renate,

Van harte gefeliciteerd met je 5 nieuwjaars babies. Dat het maar grote en gezonde coons mogen worden.

Groetjes,

9. Renate - gefeliciteerd :D
    Hoe gaat het nu? Deze gewichtjes zijn wel erg laag - geeft niet :), ik ken hele mooie Coons die begonnen met zo'n gewicht, en nu enkel geen prijzen weghalen omdat ze niet naar show gaan :D. Maar vijf tegelijk - dat is erg druk voor jullie! Heb je hulp nodig, raad? Misschien kunnen we jullie niet direkt helpen, maar (denk ik) wel doorwijzen naar goede plekken waar je wel hulp kunt krijgen waar je wat aan hebt! Geef maar een gil - als je dat liever privé wilt doen, ook goed - maar aarzel niet om te vragen! Met vijf van deze kleine kleintjes .... heb je het zwaar genoeg, niet te ?wat dan ook? zijn om te 'gillen', hoor!

STERKTE!!

10. hallo allemaal

heel erg bedankt met jullie felicitaties
    ik zal even een kort verslagje neer zetten met hoe het met ze gaat
    Omdat de gewichtjes wat aan de lage kant zijn help ik een paar keer per dag met flessen....
    Drinken doen ze erg goed... zowel bij moeders als met de fles
    4 van de 5 zijn rond de 10 gram aangekomen
    alleen 1 is er 3 gram afgevallen
    maar het is de eerste dag dus dat mag
    en hij drinkt voor de rest erg goed
    dus denk dat als ie dat lekker blijft doen dat ie wel gaat aankomen
    ik zal even een paar fotootjes plaatsen
    de eerste foto's die ik heb van het stel heb gemaakt
    ze zijn wat wazig want ik heb te veel ingezoomd volgens pat
    dus daar moeten jullie maar even door heen kijken :p

groetjes renate

11. en nee bij dat high white katertje dat je ziet
    is dat streepje niet rood maar bruinig
    komt denk ik door de flits ofzo

zeg het maar even want krijg die reactie vaak als ik de foto laat zien namelijk :p

12. Renate,

wat een heerlijke kleine frummels....Jeetje, dat die van mij ook zo klein zijn geweest :shock: ..tis bijna niet meer voor te stellen ;)

Enne super hoor dat er 4 al 10 gram zijn aangekomen, en dat voor de eerste dag!!
    En het is een goed teken dat het 5 kitten wel goed blijf drinken bij mams en bij jou :wink:

13. Ook namens mij van harte met dit mooie 5-tal!! En natuurlijk de beste wensen voor 2005, maar jullie start was al lekker hectisch en een mooi begin lijkt mij. Helaas voor het ene Coontje.............. ondanks dat je dan vreugde hebt lijkt het me toch wel moeilijk, sterkte in ieder geval en probeer toch maar lekker te genieten van Nenda's kroost.

14. Wat een ongelofelijk liefe kleine frummels zeg. Inderdaad niet te geloven dat ze allemaal zo klein beginnen he. Geniet er van.

15. Achh wat een lieffies....
    Zo klein.....zucht... :eek: :eek:

Laden...

Deel Deze Pagina