Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

Nieuw Kitten?

Discussie in 'Informatie' gestart door Chiel, 4 aug 2005.

Tags:
  1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. Weet niet of dit de juiste plek is om te vragen...
    Ik heb er over zitten denken om nog een kitten erbij te nemen, een maatje voor Rosa.
    Voorheen was mijn vriendin veel thuis en vond ik 1 katje wel kunnen, de relatie is alleen sinds niet al te lang tijd be-eindigt en zit Rosa dus hele dagen alleen thuis :(
    Door de hoge doktersrekeningen die ik zover heb gehad kan ik me ook geen kitten veroorloven die 400-500euro is. Bovendien hoef ik zo'n stamboom er niet persee bij te hebben.
    Het wordt een huis kat, ik ga er niet mee showen of fokken.
    Weet iemand toevallig waar je naar zulke kittens kunt zoeken of toevallig iemand kent die kittens verkoopt zonder stamboom, of tegen een schappelijke prijs? (Marktplaats hou ik elke dag in de gaten maarja..)

Vind het namelijk zo zielig voor Rosa die hele dagen alleen zit :( Maar wil wel graag een Maine Coon als 2de kat.

Nou goed, ik weet dat het lastig is, maar elke hulp wordt gewaardeerd :)

2. En een herplaatsings kat zou dat wat zijn voor jou en Rosa? Dus geen kitten maar een kat die wat ouder is.
    Ik opper dit omdat je vaak minder geld 'kwijt' bent aan een Coon die een nieuw mandje zoekt.

Kijk alsjeblieft wel uit met wat je koopt wat betreft een kitten zonder stamboom... niet dat het altijd vreselijk moet zijn of is. Maar de ouderdieren zijn meestal niet getest, dus wat erfelijke afwijkingen betreft weet je niks... en er kunnen soms duistere redenen zijn waarom er geen stamboom is aangevraagd. Kijk dus uit dat je geen 'kat in de zak koopt' alleen omdat dat kitten nu goedkoper is in aanschaf.

3. Zelfs zonder stamboom is het vaak een eurootje of 2 a 300 en dan weet je idd niet eens wat je krijgt
    Voorbeelden te over
    (stambomen zeggen trouwens ook niet alles, altijd letten op tests!)

Een herplaatser is wellicht een goed idee ja

4. Sja volgens Paul en Natasja kost een stamboom circa 11 euro.
    Dus zonder stamboom krijg je 11 euro korting op de volle prijs ;)

Maare kijk idd eens naar een herplaatser

5. Cindy krijgt toch coon kittens en kan best een mandje gebruiken??

Of praat ik te veel :oops:

6. Hier nog zo een Chiel.
    Welkom hier :D

Ik heb met mijn man ook overlegd over een herplaatser maar hij ziet dat niet zitten, straks gaat het niet goed met onze 2 andere katten en dan zit hij met een huilende vrouw en kinderen :rolleyes:

lijkt me voor de meesten wel erg vervelend dat "gemauw" :wink: over de aanschafprijs van kitten. Sorry hiervoor!

Wij gaan denk ik een htk-kitten gelukkig maken eind sept. Ik blijf toch stiekem kijken naar die geweldige foto's van die pracht Coons. En wie weet komt Gaston hier nog langs met een straatprijsje :rolleyes:

7. Nou, om heel eerlijk te zijn...
    Voorlopig zijn de kleintjes er nog niet, ze zitten nog lekker bij mama en mama vindt het ook allemaal wel prima. Ze heeft nu nog alle aandacht voor zich alleen, en moet dat daarna delen met wie weet hoeveel.
    Maareh..., ik heb al van diverse kanten interesse uit horen spreken. Toch moet je altijd afwachten of dat ook zo is als de kleintjes er straks echt zijn. Als Chiel echt een serieus adres is zal ik hem zeker in mijn achterhoofd houden. Tja Chiel, je moet het zelf maar aangeven.

8. Inderdaad - er bestaat nog een spreekwoord over, iets met beren en huiden en verkopen ;).

Ik zou het het leukste vinden als mensen die serieus belangstelling hebben voor een kat of kitten, maar om wat voor reden dan ook niet direkt op catteries af kunnen stappen, een berichtje plaatsen bij . Kost niets, en daar kunnen ze lekker bij elkaar staan, zodat iemand anders, die wellicht een gouden mandje zoekt, daar alle interesse kan bekijken en niet afhankelijk is van wie er toevallig op het forum zit te struinen voor een 'afdankertje' of 'tweedehandsje' of 'uitverkoopje' of wat dan ook ...... En dan blijven die bovenstaande termen ons liefhebbers ook gespaard :(. (De termen zijn *niet* in dit topic gevallen, maar ...... )

9. ik vind het wel een goede riette

groetje renate

10. Begrijp me niet verkeerd.
    Bovenaan staat dat het een gezonde kitten is.
    Maar je hoort vaak dat de stamboom voornamelijk is zodat je met de kat/poes kunt showen of fokken (ik ben ook maar nieuw in dit wereldje), dat zijn 2 dingen die ik niet met een eventuele nieuwe kat wil doen. En als dat het enige is wat je met een stamboom kunt doen, of waar het voor dient, dan hoeft dat voor mij niet, ik zeg dit ook omdat dit meestal zo rond de 100-200 euro scheelt, en als dat dan het enige is..., maar ja wat weet ik.
    Vaak zijn kittens heel duur, 500 of nog meer, omdat de ouders dan uit een goed nest komen of een goede stamboom hebben, persoonlijk vind ik dit dus niet belangrijk. Ik wil gewoon een leuke kitten en een maatje voor Rosa, en het maakt mij dus helemaal niets uit wie de ouders zijn. (Tenzij er natuurlijk 99% kans is dat een kitten bij wijze van spreken na 2 jaar dood is door een erfelijke ziekte). Als de kitten mij aanspreekt qua kleur en karakter vind ik het al prima...nou goed, ik denk dat iedereen wel snapt wat ik probeer te zeggen.

Komt er dus kort op neer, ik zoek een kitten, met of zonder stamboom maakt me niks uit, enige is dat het tegen een schappelijke prijs is.

En die termen komen niet eens in m'n hoofd op hoor ;) Het gaat om levende wezentjes, daar praat je niet zo over..maarja, dat is mijn mening.

11. ik ben heel serieus en kan een gouden mandje bieden.

daarom zei ik ook al sorry :cry:

12. kijk weet je wat het is chiel
    een stamboom is niet alleen voor het fokken of showen
    ook kun je een stukje voor geschiedenis aflezen aan de voor ouders
    als je kitten ziek word en een erfelijke ziekte blijkt te hebben
    kan je in deze katten gaan zoeken naar de boosdoener

een stamboom is niet zo heel duur en maar een schrijntje van de aanschaf kosten
    maar zo'n 10 euries
    de meeste kosten zitten in de dierenarts, voer, verzorging, etc.
    het serieus en gezond fokken gaat een heleboel tijd en geld in zitten.
    daarom als je vraagd aan een fokker van mij maakt die stamboom niet uit en wil daar ook niet voor betalen zal die zeggen nou dat is prima
    dat word dan 500 euries - 10 euries = dan voor jou 490 euries
    ik las ooit eens ergens een kosten lijstje
    weet alleen niet meer waar
    maar het komt er gewoon opneer dat je met een nest van 3 a 4 kittens toch zo gauw op 2000 a 3000 euries zit dus dan speel je misschien net een beetje kiet

en dan alleen maar gezien van een nest die geen tegen slagen heeft
    want daar komen meer kosten bij kijken
    maar die zijn dan ook gewoon voor de fokker en zal dit dan ook nooit door berekenen aan die gene die zo'n kitten koopt.

ik snap je echt wel hoor echt
    ik vond ze vroeger ook gewoon schrikbarend duur
    maar toen ik me er in ging verdiepen en nu zelf 3 nesten heb gehad ga je echt wel in zien hoe een dure hobby het in werkelijkheid is.

groetjes renate

13. Niet verkeerd opvatten, ik bedoel het namelijk erg goed.

Waarom, als je 500 euro teveel geld vindt, niet lekker het asiel binnen lopen en een asielkatje een waanzinnig goed huis geven.
    Deze lieffies hebben ook een goeden mandje nodig en misschien nog wel harder dan kittentjes die worden geboren bij een fokker die er alle aandacht voor heeft en het helemaal geen probleem vinden om een kittentje wat langer in huis te houden.
    Barbamamma's initiatief vind ik dus helemaal geweldig!!!! Toppie!!!!

Ikink heeft helemaal gelijk.
    Een stamboom kost iets van 11 euro.....
    Dus mocht je bij een "serieuze" fokker een kitten zonder stamboom willen komen, dan zal dat vast kunnen. Betaal je waarschijnlijk 489 euro.....

Misschien is Barbamamma's idee dus ook voor jou wel een hele goede!

14. Ook worden er veel kittens aangeboden op bv een MP zonder stamboom, vraag je eens af waarom worden die zonder stamboom aangeboden? Immers dat papiertje kost niet veel. Vaak zijn het inteeld nestjes, nestjes die geboren zijn uit hcm verdachte lijnen, geen raszuivere nestjes. Geen stamboom is bijna gelijk aan wat verbergen voor het gros van deze aanbieders.

Mijn eerste raskatje was een britje. Ik wilde gewoon een blauw katje verder niets, een kruising van het 1 of ander als het maar blauw was en een katertje. In mijn zoektocht kwam ik uit bij de Brit en hiervan uit wilde ik steeds meer, blauw maar wel zo'n beertje. Leuke belastingsmeevaller en meteen bij de eerste beste advertentie gereageerd. Zo kreeg ik mijn Chester, een blauwe brit van toen 900 gulden maar achteraf met hcm. Jammer dat ik me destijds niet beter had verdiept. De stamboom was duidelijk geen garantie maar kon hieruit wel afleiden na verloop van tijd dat er een aantal voorouders erg jong waren gestorven aan HCM, hierna is Chester getest en helaas was ook hij positief bevonden.

gr,kim

15. Ik denk niet dat Chiel en Barbamamma op zoek zijn naar een ' afdankertje' of 'tweedehansje', maar dus echt wel serieus op zoek zijn naar een maine coon kitten. Het is tenminste niet uit hun verhaal op te maken dat ze die termen willen gebruiken!! Ze willen naar mijn inziens graag een gouden mandje bieden aan een 2de maine coon kitten, maar worden hierin helaas belemmerd door het financiele plaatje, en dat willen ze hier alleen maar ff neerschrijven denk ik om het met ons te delen.

Ik ben ook zo ingesteld als ik een maine coon kitten zou willen, en ik ben helemaal verliefd op het ras maine coon, dat ik dan ook zou gaan voor een maine coon en niet voor een asielkatje, zoals Natasja schreef, dan maar wat langer sparen toch??

Maar ja dat zijn mijn meningen.

16. kijk en hier zeg je wat
    dat is ook iets wat mij normaal lijkt
    ik kan ook niet in 1 keer 500 euro neer tellen hoor maar ook ik word vaak genoeg verliefd op een ander coon die ik tegen kom of een bepaalde combinatie waar ik graag een kitten uit zou willen
    daar moet ik dan echt voor sparen
    als ik toch eens een geld boompje had ... pfff nou dan wist ik het wel hoor :D

groetjes renate

17. Sorry, op te veel teentjes getrapt :(, excuses! De term '2e handsje' komt uit een ander topic, en 'afdankertje' is dan een term die daar het broertje van is. En het was *ABSOLUUT* *NIET* mijn bedoeling om Chiel en Barbamamma daarmee aan te spreken, want zo te lezen is daar geen enkele reden voor. Maar vanuit het oogpunt van iemand die een kat/kitten heeft - dit zijn de termen waar de kat/kitten eigenaar bang voor is, en hij/zij zal dus erg gespitst zijn om 'liefhebbers' met die termen in hun hoofd te voorkomen.

En nogmaals, dan lijkt het me handiger dat bijvoorbeeld Chiel en Barbamamma bij hun gouden mandjes en doelstellingen beschrijven. Dan kunnen ze ook daar naar verwijzen, en komen dit soort misverstanden ook weer wat minder gauw voor.

Mijn excuses aan iedereen met blauwe tenen, (maar het stond er toch echt niet ...., en) het was zeker niet zo bedoeld.

Vriendjes? ;) :oops:

18. oh ik ben niet op mijn teentjes getrapt hoor en ik ben dol op de uitverkoop :rolleyes: Zie nu allemaal Coontjes met een 50% kortingssticker op hun koppie :wink: Thema voor de fotowedstrijd? Sorry flauw grapje.

Nu ik meer heb gelezen hier, zie ik waarom je meer betaalt voor een raskitten, zo veel zorg en liefde dat er aan een nestje wordt besteed zoals al die schitterende kraamkamers!

Ik ga die link van asielscom in de gaten houden. Zit nog te wachten op meer info over het Noorse Coontje uit Turkijke :rolleyes:
    Maar ik denk wel dat ik ga kwijlen in Eemnes :D

duurt tenslote nog 7 weken voor we de rode loper uit kunnen leggen.
    (we gaan nog een weekje weg en ik wil mijn ouders niet belasten met een kitten... en eigenlijk ook niets missen :rolleyes: )

Ik leer wel veel bij hoor dankzij dit forum! top!

19. En dan nog als je 500 euro betaald geeft je dat geen enkele garantie dat het een goede fokker is. Of 1 die vol zorg zijn katten bij elkaar heeft gezocht dus val ook niet in die val... :? :? Zoals ik ook heb gedaan en waarschijnlijk velen met mij het is zaak om je goed voor te bereiden op de aankoop van een kitje dat betekend ook lezen wat de ziektes zijn die voorkomen en dan vragen aan de evt. fokker stellen zoals b.v. zijn de ouders getest en dan bedoel ik HCM/PKD PL en evt. HD zo niet waarom niet ?? zijn er verder voorouders getest krijg je een copie van alle testen enz.. zomaar een ideetje hoor dit want er zijn legio topics over dit onderwerp en tips over aanschaf en vragen lees dat vooral. Een katertje dat met de leeftijd van een half jaar oud getest is voor dat hij kittens maakte en daar neg. getest is zegd niks en dit weten esther en ik uit ervaring.

Enne barbamama bij ons in alkmaar zaten 2 hele lieve reuzen van noorse boskatten in het asiel weet niet of ze er nog zijn maar wie weet...het is asiel/dierentehuis Alkmaar. Per :?: soonlijk snap ik niet dat er allerlei dieren uit bv. Turkije naar ons land gesleept worden terwijl onze eigen asiels vol overvol zitten met katten op het moment... :? :? :? Klink misschien hard en ook die beestjes hebben recht op leven maar hou je de boel niet in stand zo is het niet goedkoper om daar (het land van herkomst) een soort van clinic te geven om gratis je kat te laten castreren.

20. Ik weet toevallig van mijn vriendin dat toen ze in haar laatste jaar van diergeneeskunde zat ze als vrijwilliger naar Spanje is geweest om daar castraties te oefenen op de plaatselijke zwerfkatten. (via een organisatie die zich daarvoor inzet)
    't Mes snijdt aan 2 kanten: er wordt wat gedaan aan het plaatselijke probleem van zwerfkatten en je hebt de kans om als diergeneeskunde student wat ervaring op te doen. 8)

21. ja dit vindt mijn man dus ook.

nog niets van het katje gehoord trouwens

22. Tja en eerlijk gezegt sluit ik me ook helemaal bij Marinda aan!! Vooral momenteel zitten de asiels weer bomvol met katten er zit er vast wel eentje tussen die jouw'n hartje steelt!!

23. ojaaaaaaaaa zeker weten :D

24. ik lees dat er een paar mensen zijn die aan een herplaatser denken.
    wij hebben zanuck via de herplaatsing gekregen.
    en tot nu toe wil ik geen andere kat meer hij is zo lief en komt helemaal los.
    wel moet je bij een oudere kat er rekening mee houden dat ze wat langer tijd nodig hebben om te wennen.
    via de main coon ras vereneging kun je het beste een herplaatser krijgen zij gaan op zoek voor de juiste kat op de juiste plaats

25. Wat langer sparen kan zeker.
    Goed om daar voor te kiezen!
    Maar als je niet zo lang wilt wachten omdat je daar lang voor moet sparen dan is een asielkatje een hele goede optie.
    Wij hebben er ook een stel rondlopen en ik zou ze voor geen goud willen missen!!!!!

26. Wat ik me afvraag is of de mensen die voor een "prikkie" een kat of hond (of wat dan ook) willen aanschaffen dan wel genoeg geld hebben voor het onderhoud en evt. DA-bezoeken??? De aanschaf is nl. vaak het probleem niet ;)

Ennuh Marin, zullen we samen naar Turkey emigreren met een aardappelmesje?? Of worden we dan aangehouden bij de Douane?

Nee even zonder dollen, hier hebben we al vaak genoeg over gesproken maar nog niet hier op het forum. Ook ik ben van mening dat dieren naar NL. halen geen goede optie is zolang het hier barst van de zielige diertjes die wachten op een gouden mandje. Maar das weer een heel ander verhaal en een eindeloze discussie ;)

27. ik deel de mening dat die dieren hier net zo veel recht hebben op een mandje.
    zolang de bevolking daar niet leerd hoe ze met dieren om moeten gaan blijven die beesten daar op straat leven.
    ik denk dat de bevolking en de zwerf dieren er meer bij gebaat zijn als ze in eigen land worden geholpen.
    bv door de stelerisatie gratis te verstrekken ed.
    mijn zus heeft 2 honden uit spanje gehaald die snapte niet dat ik daar boos om was omdat er hier genoeg met de vakantie in het asiel belanden.
    er zijn hier genoeg dieren die wachten op een herplaatsing net als onze zanuck,en we hebben er een heel lief beest aan.
    oke hij had wat problemen daarom deed zijn vorige baas hem ook weg omdat hij vond dat hij recht had op meer aandacht en verzorging die hij m niet kon bieden.
    een kijkje in het asiel nemen kan echt geen kwaad,er word ook gekeken of het juiste dier bij de juiste persoon komt er zit dus vele voordelen aan .
    ook is en dier uit het asiel vaak al geholpen :idea: dus die kosten hoef je dan ook niet meer te maken.

28. hmmm... dat zie ik heel anders. Bij mij is het aanschafbedrag van een Maine Coonkitten wel het probleem omdat als ik 400 euro heb, kan ik het voor mijn gezin niet maken om dat uit te geven aan een raskat. "sorry zoon je krijgt geen schoenen, mamma koopt een raskat" Dat zit hier gewoon niet in ons budget. Klaar daar moet ik me gewoon bij neerleggen.

maaaaaaaaaar stel dat 1 van mijn htkkatten iets krijgt waardoor we naar de dierenarts moeten... en dat kost veel geld... tja dan gebeurd dat! Ook al past dat niet in het budget. Zo ging ooit ook de zieke hamster Barrichello aan de ab, terwijl mensen zeiden voor 8 euro heb je een nieuwe. :evil:
    als je voor dieren kiest, kies je daarvoor ook.

Ik zie me straks met Sunbeampje al bij de dierenarts staan...
    haal er maar 1 bal af dat scheelt weer in de kosten. 8)

Maar goed, mijn man kan ook geen Porsche betalen, maar hij kijkt er wel naar :wink:

29. Jep daar kan ik helemaal achter staan

30. Wel bij mij was het niet van : het is te duur ik schaf daarom geen kitten aan. het was zo dat mijn ouders zeiden van als zo'n kitten al 400 euro kost en je moet nog eens naar de DA en een krabpaal en kattenbak en eten.. bedoel dat wordt al behoorlijk duur.Maar ik wou absoluut een main coon

Heb dus zitten zoeken en heb een gevonden voor degelijke prijs. maar moest er iets gebeuren kan ik wel de stamboom aanvragen. Heb ook gevraagd of de ouders getest zijn geweest en alles was in orde:)
    dus het hoeft niet altyd duur te zyn om goed te zijn.
    En Heb thuis twee katten van het asiel, ene is nu al 17 jaar:) en andere is 7 maande :)

ik ga nooit veel geld uitgeven om een kitten te kopen. wel ga ik veel geld uitgeven aan de verzorging en voeding en speeltjes .. allé je begrijpt wel:)

een kat is een kat en als dat nu een raskat is ofniet. het verdiend allebei een mooi leven.
    maar toch ben ik blij met men coonie

31. Oh? Dat begrijp ik niet helemaal Sabrina??? Een stamboom aanvragen doet de fokker, aan de hand van het dekbewijs... Bovendien, de stamboom op zich is (ongeveer) 11 euro, dus dat kan echt niet een belemmering zijn!

Maar misschien begrijp ik je niet helemaal goed... :? :lol:

Groetjes,
    Monique

32. wel tja.. moeilijk uit te leggen dus, toen ik daar was vertelde ze waarom ze geen stamboom gebruikte maar dat ze wel de stamboom had van de vader*moeder ben ik niet meer zeker*
    maar ze verzekerde ons dat ze getest waren en zo en moest er iets gebeuren kan ik altyd naar daar gaan.
    Oh ja heb het een beetje moeilijk verantwoord.. kan het ook niet meer zo uitleggen zoals zei het uitlegde.
    zijn nog andere redenen hoor waarom ze zo goedkoper was , maar had neits te maken met slechte gezondheid enzo:)

33. ik heb even gekeken of ik het juist had
    maar ik moet binnen 4 maanden na de geboorte van de kittens een stamboom aanvragen , hierna krijg ik die niet meer.

groetjes renate

34. uhhhh sparen misschien????
    ik heb ook een huishouden, nog wel geen kinderen maar ook ik of pat moeten wel eens nieuwe kleren, of weet ik veel wat
    ik wil ook wel eens op vakantie of een nieuw bankstel
    maar daar spaar ik voor
    dus ook voor als ik een andere maine coon wil hebben waarvan ik denk , wauw die vind ik mooi of waiw die combinatie staat me aan
    dan vraag ik eerst aan pat de financieen boer of dat kwa sparen er nog in zit.
    zitten we wat krap bij kas doen we het niet
    zit er ongeveer 5 maanden tussen soms een jaar of langer kunnen we zeggen we leggen iedere maand wat appart
    en als de kittens er dan zijn er er zit er geen voor ons tussen die ons aanspreekt dan hebben we in ieder geval het geld appart liggen voor als we wel iets tegen komen waarvan we zeggen wow dat is het helemaal.

de een koopt een nieuw bankstel en gaat bij wijze van 3x per jaar op vakantie...
    ik hoef niet ieder jaar op vakantie.... neem wel verlof maar hoef niet zo nodig met me kont in het zand in spanje te liggen ofzo.
    ik ga namelijk dan ook me katjes missen :oops:

dus hier sparen we er gewoon voor

groetjes renate

35. Meeste dingen die jullie schrijven zijn inderdaad heel logisch, maar komt helaas niet in de buurt bij wat mijn vraag daadwerkelijk was :D

Wellicht dat ik wel 500 euro neer ga tellen voor een kitten, als dat bij wijze van spreke liefde op het eerste gezicht is. Maar ik heb ook al een aantal leuke voorbij zien komen die 300 euro zijn. En het enige verschil is daarbij dat ze geen stamboom hebben.
    Zijn ook allemaal getest, ge-ent, ontwormd, gechipped etc etc...dus ja...dat is zegmaar hetzelfde als 1 met stamboom die 500 euro is... Dus of het papiertje nu 11 euro is of niet, in de praktijk gaat dat er toch heel anders aan toe.
    Maar goed, ik heb al gezien dat het ijs een beetje te glad is voor dit soort onderwerpen en zal er bij deze ook mee ophouden :)

Toch iedereen bedankt voor het meedenken.

36. Ja dat klopt helemaal wat je zegt Renate.

Nee maar het kwam mij over van mensen die geen geld over hebben voor de aanschaf van een raskat zullen ook geen geld over hebben voor de verzorging ervan.

Wij sparen heel hard om met z'n viertjes met onze kont het in zand (kiezels trouwens :? ) in Spanje te kunnen liggen :D
    Dat is een keuze die je als gezin maakt... al wil moeders wel eens wat anders :rolleyes: maar goed vaders heeft ook geen Porsche maar een gezinsauto :lol:

Een mens mag wel wat te dromen hebben toch :rolleyes:

37. Beste Chiel zoek alsjebleift meer uit dan alleen testen kijk verder dan je neus lang is waarom hebben ze geen stamboom is dit een broodfokker misschien...??? Een stamboom zegt ook niet alles maar bij de aanschaf van een kitten komt zoveel meer kijken dan liefde op het eerste gezicht. Wist jij dat er fokkers zijn die tig katten hebben en dat ze maar 20 kittens per jaar mogen fokken alle andere krijgen geen stamboom of ze gaan veranderen van club. Denk jij dat elk nestje net zoveel zorg en aandacht krijgt als een nestje van iemand die maar 1 of 2 nestjes per jaar heeft. Voel dit alsjeblieft niet als een aanval maar als een welgemeende waarschuwing wij kochten een kitje bij een fokker uit een geteste lijn maar zij bleek toch al HCM te ontwikkelen kijk naar wat er met Twister is lees dat verhaal eens dit gun ik niemand. Dit is trouwens het nestbroertje van mijn Avenga die al in maart is overleden zie onder in memorium .Er zijn gewoon fokkers die het ras stuk fokken en een kitten zonder stamboom daar zijn absolute meerdere reden voor. Misschien wel uit hun club gegooit misschien het zoveelste nestje in 1 jaar wil je wel daaraan meewerken arme moederpoes.... :( :( Lees het verhaal van Cindy eens is dat niet in en in triest...Als jij een kitten aanschaft zonder papieren zit daar een luchtje aan en er zijn mensen die hebben hele mooie babbels ook Cindy had dat en zoooo afgesproken bij twijfel doen we het niet maar Roos is er toch met alle ellende erbij ben je daar bereid voor...( Cindy echt niet als aanval bedoelt ben blij dat je haar gered hebt) Zolang er mensen aan dit soort praktijken meewerken word het in stand gehouden. Lees eens op de RMC lijst KOOP GEEN KAT IN DE ZAK trouwens menigeen van ons heeft de link op zijn site staan. En vaak geld nog steeds de regel Goedkoop kopen is duur kopen. Duur kopen is goedkoop kopen. Dit wilde ik je toch nog even meegeven voor je het onderwerp sluit Sorry kon het niet laten... :wink:

38. Een stamboom is ook geen garantie, Rosa heeft een mooie stamboom en testen, en toch heb ik daar de eerst paar maandjes al 300euro DA kosten aan. Dit vind ik helemaal niet erg, als je voor een huisdier kiest moet je daar voor zorgen. Maar het is dus geen garantie.

Ik ga zeker niet zomaar blind een nieuw katje kopen alleen omdat hij goedkoop is. Ik wil alleen wel alle opties onderzocht hebben. En als het 200 euro scheelt met voor de rest 0 verschil....
    Tuurlijk moet je naar testen kijken, hoe het beestje is opgevoed etc etc, maar dat neemt niet weg dat alle kittens zonder stamboom een luchtje aan zit. Niet alle mensen willen bij een vereniging, sommige mensen willen 1x in hun leven misschien een nestje omdat ze het leuk vinden een keer mee gemaakt te hebben. Die mensen gaan zich echt niet bij een vereniging aansluiten...en zullen dus ook geen stamboom hebben.

Zie het niet dat ik jullie waarschuwingen niet in acht neem, maar liever zie ik waar ik dan wel op moet letten, stamboom of geen stamboom, goedkoop of duurkoop, dat moet niets uit maken, je hebt het hier over levende wezentjes.
    Maar hier zijn al een aantal onderwerpen over, over waar je allemaal op moet letten, en als ik hier nog vragen over heb zal ik deze zeker stellen :)

**edit**
    Sorry ik moet nou eenmaal altijd antwoord geven, ondanks dat ik gezegd had dat het onderwerp voor mij gesloten was :p

39. Ja maar zijn deze DA kosten vanwege een ongeluk of vanwege iets dat is meegegeven in haar lijnen vanuit de fokker daar zit hem nou het verschil.
    Zoals ik al zei en daar blijf ik bij een kitten wat geen stamboom heeft daar zit een luchtje aan er klopt gewoon iets niet klaar...Getest of niet als ze wel de moeite nemen om te testen waarom niet de moeite om een stamboom aan te vragen....
    En dan nog welke testen..?? Misschien is het een idee dat als je er 1 vind die je wat lijkt dat je een aantal van ons waarvan je weet dat het fokkers zijn eens vraagt wat vinden jullie hiervan ik weet niet of je dat wat vind en of je ook antwoord krijgt ik ben ook maar beginnend en weet ook niet zoveel en je kunt een heleboel zelf uitzoeken via pawpeds. Maar dan moet je wel weten wie er achter dat kitje zitten. Ik heb trouwens nog iets toegevoegd aan mijn verhaal hierboven maar jij had al gereageerd terwijl ik nog aan het wijzigen was... :lol: :lol: En ik ben blij dat je hebt gereageerd zou het zelfde doen kan het ook nooit laten vandaar deze weer. :wink: :wink:

40. Beste Chiel,
    Ik begrijp dat je een kitten met stamboom voor € 500,- erg duur vindt. Laten we eerlijk zijn, het is ook veel geld. Er zijn al zo ontzettend veel mensen die ik vertelde wat zo’n katje kost van hun stoel gevallen of onder hun bureau gegleden dat ik ook wel achter mijn oor heb gekrabbeld.
    Jij hoeft absoluut geen verantwoording af te leggen, aan niemand. Het enige dat de fokkers en mensen met eigen ervaring je mee kunnen geven is een advies, meer niet. Want tuurlijk ligt er ergens een nestje bij mensen (wel of niet fokker) zonder stamboom waarvan de kittens bejaard zullen worden. Helaas weet je dat echter nooit van te voren. Het belangrijkste is dat als je voor een kitten gaat JIJ er een goed gevoel bij hebt. Kijk nu naar mijn Roosje, op het moment dat wij haar meenamen had ik er een goed gevoel bij en stond ik er totaal achter. Een dag later heb ik wel even in de put gezeten, maar nu zou ik het van de daken kunnen schreeuwen hoe gelukkig ik met haar ben, ik had haar niet willen missen. Dat is belangrijk, dat je van je katje houdt. Hoe het allemaal af zal lopen is niet bekend, maar ik weet wel dat ik haar een gouden tijd heb kunnen geven.
    Echte tips voor waar je dus een kitten kunt kopen tegen een schappelijke prijs zal je hier niet vinden, dat begrijp je inmiddels ook wel. Maar probeer anders toch te gaan voor een herplaatser. Zo ben ik ook aan een van mijn (geholpen) katers gekomen, hij was bij zijn vorige eigenaar een hoop katten gewend, dus dat zal bij jou (met één kat) over het algemeen ook goed gaan. Ik kan je eventueel een naam doormailen, als je dat wilt natuurlijk.

Laden...
Vergelijkbare Onderwerpen - Kitten
  1. Daphne1990
    Reacties:
    18
    Weergaven:
    295
  2. Jgreving
    Reacties:
    15
    Weergaven:
    357