Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

Niet echt snugger....

Discussie in 'Gedrag & Karakter' gestart door Sjoukje, 26 apr 2005.

1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. zijn de katten van mij.. :?

Sinds zaterdag zijn ze verwend met een nieuw luikje, een luikje wat wat groter is , dus dat de heren Coons er makkelijker doorheen kunnen (en natuurlijk onze uit de kluiten gewassen HTK Harry :wink: )

Maar wat blijkt...ze snappen het niet :?
    Je zou toch denken, een luikje is een luikje..
    Nou NIET bij de katten van ons..*zucht*

ze zeuren om naar buiten te gaan, terwijl het luikje open staat..Pino is de enige die het snapt en heeft ze het al ontelbare keren voor gedaan..Maar nee....
    Isa, tikt heel zachtjes tegen het luikje aan, kijkt mij vervolgens aan met een blik van..DOE DAT DING OPEN :evil: ..Seagal gaat gewoon naar binnen staat kijken en mauwen dat hij toch wel zin heeft om op de bank te hangen..maar het luikje werkt niet mee, of ik dan toch maar de deur wil openen zodat hij naar binnen kan.
    En Oscar, die is tomaten-blond, dus hij kan er gewoon weg niets aandoen dat hij het niet snapt :wink:
    Ondertussen rent Pino naar binnen en buiten, om zijn vriendjes te halen om naar buiten cq naar binnen te gaan.zucht...

Tja en Lance is een verhaal appart, die weigert gewoon het gebruik van een luikje, dus voor hem staat er een kattenbak in de huiskamer, die dus door de groten graag wordt gebruikt voor de GROTE boodschap...yuk..

Maar ik ben benieuwd hoe lang dit nog gaat duren, want we willen nl een zelfde soort luikje ook in de deur naar de schuur doen..maar ben bang dat dat nog een tijdje gaat duren... :?
    Anders zitten we niet met 1 kattenbak in de huiskamer, maar met 4... :rolleyes:

2. :lol: :lol: :lol: Ik wist dat ze niet de slimste zijn af en toe maar dit slaat echt alles naar mijn idee..hahahaha...vind het een geweldig verhaal :lol: :lol: :lol:

3. Zo gaat het hier ook wel een beetje. Heb nu een jaar een hordeur met een luikje. Maar er is er maar 1 die erdoor gaat, maar dan wel van binnen naar buiten en niet andersom.

Groeten, Marjan :wink:

4. :toothy7: :toothy7: :toothy7: :toothy7: :toothy7: :toothy7: :toothy7: :toothy7:

5. Misschien is het meer eigenwijsheid dan: hij is een beetje dom :wink: :lol: :D

6. Nou wat raar, Duscha had het na een dag al door, en mijn andere katten trouwens ook :? :D
    Kan je ze er niet gewoon een paar keer doorheen duwen?

7. Hihihi! Als je een kat op zijn zieltje wil trappen, dan moet je hem vooral ergens "doorheen duwen"!!!!!! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Ik denk dat ze dan zo beledigd raken dat ze je minstens een week niet aankijken!

Groetjes,
    Monique

8. Nou, dan kijkt ie toch gewoon de andere kant uit als ie dat wil?!

Lizzie dacht gisteren haar zin niet te krijgen en ging zitten kakken op mijn bed.
    Je snapt dan wel dat ik maar een heel ietsiepietsie klein beetje boos werd en haar een uurtje opgesloten heb. De rest van de dag was ze beledigd, maar vandaag niet meer. Ze moet toch eten he en daar hebben ze jou voor nodig. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

9. Hier heeft het twee weken geduurd maar gelukig ze hebben het door!!!! Succes...hihihihi
    Maar pas toen we het magneetje eraf haalden en het niet meer zo zwaar ging.
    gr,kim

10. Nou ik heb nergens last van gehad hoor. Een paar keer heen en weer door het luikje geduwd, toen weer in de kamer en wachten tot hij naar de gang wilde, toen weer er doorheen geduwd en voila de volgende dag deed hij het zelf :D Maar ook al was hij beledigd dat is nog altijd beter dan dat ik elke keer de deur open moet doen :lol:

11. Ik heb het ze hier aangeleerd door het luikje zelf open te houden en de poezels er doorheen te lokken met een snoepje. Hahaha Bowmore had het het snelste door... dus die ging iedere keer als hij weer door dat luikje kwam, er klaar voor zitten... zo van 'kom maar op met die snoepjes, ik heb het toch weer goed gedaan' :lol: :lol: :lol:
    Whinnie heeft het echt van de andere katten afgekeken, want ineens zat ze in de gang terwijl ze daarvoor nog in de keuken zat en ik niet door de deur was gegaan (ff voor de duidelijkheid wij hebben een luikje in de deur van de gang naar de keuken).

Groetjes,
    Marleen

12. Ik ben met Nimmy ook elke dag bezig, duw haar erdoor. Maar alleen doet ze het nog niet hoor. :cry:
    Gaat ze lekker hard zitten mauwen. :?
    Dan red ik haar maar weer door ernaar toe te gaan. :)

Groeten, Marjan :wink:

13. Misschien moet je ze juist gewoon laten piepen. Of misschien is ze nog te klein en is het luikje te zwaar?

14. IK heb het hun ook geleerd met ze er een paar keren door te duwen.Maar onze slimme hier die heeft er nog wat anders op gevonden.Als het luikje in 1 richtingsverkeer open staat dan klauwt hij net zo lang aan het klepje dat hij er zijn kop onder kan steken en dan toch ook naar de 'gesloten ' richting kan!! Dat is nu weer net slim natuurlijk! :lol:

15. Dat deed Murphey ook de allereerste keer en toen zat hij dus gelijk klem :lol:

Laden...

Deel Deze Pagina