Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

mundikat lid en nvvk lid..

Discussie in 'Help! Ik ga naar show!' gestart door manueldh, 25 aug 2005.

Tags:
  1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. Silvya is met takoda lid van de nvvk

King krijgt straks een mundikat stamboom als ik het goed heb vernomen en dus leek het me wel leuk om ook van mundikat lid te worden,
    maar dan komt de volgende regel in het zicht bij mundikat..

Uit hoofde van het in art. 2.1 van de Statuten gestelde is het leden van de vereniging Mundikat niet toegestaan deel te nemen aan of medewerking te verlenen aan tentoonstellingen en andere evenementen georganiseerd door niet bij de FIFe aangesloten verenigingen of organisaties.

Dat betekend volgens mij als ik mundikat lid word/ben dat ik niet met mijn king mee mag doen op shows van Takoda's vereniging NVVK ( als ik het goed heb..).

is dit echt zo streng of valt dit mee..

Ondanks dat King zijn eventuele titels dan niet mee tellen voor FIFE zou het wel leuk zijn als ze samen overal mee naar toe kunnen.

Als iemand het nog snapt graag een reactie :lol: :lol: :lol: :lol:

2. Eh?!! Ik wist niet dat dat ook echt in de statuten is opgenomen!!! Ik ga gelijk eens even bij felikat kijken!

Ik denk overigens dat de naleving van die regel vrijwel nihil is..

Groetjes,
    Monique

3. ja maar je zal net zien dat ik dan gesnapt wordt :lol: :lol: :lol:

Ik heb dat soort dingen altijd.. De 1 rijd 20 jaar lang zonder rijbewijs en ik word dan al na 10 meter gepakt B.V. :lol: :lol: :lol: :lol:

4. mundikat en felikat zijn Fife verenigingen, showen op een onafhankelijke mag wel, maar die punten die je dan daar behaald zijn ronduit gezegt niks waard, Fife shows moet je voor hogere titels ook meerdere punten halen op meerdere internationale shows dan dat je bij een onafhankelijke vereniging lid bent,
    waneer je lid ben van een ofafhankelijke mag je wel weer showen bij de Fife en blijven de punten geldig

Fife is bere streng, ik ben lid geweest van Felikat, als je info wil hebben valt er niet die mensen een fatsoenlijk gesprek te voeren, ik ben ook heel blij nu ik bij de N.v.v.k zit

groetjes gabrielle :rolleyes:

5. voorbeeldje van een Felikat ergenis:

ik kreeg mijn jonge kater met op de stamboom black silver tabby, nou bleek hij in die weken na de stamboom verkregen te hebben blauw silver tabby te worden, had ik al overlegd met de fokker, of ik hem dan wel wilde natuurlijk, ik ging er mee accoord, toen wij daadwerkelijk bij ons manneke gingen kijken was ik het er mee eens dat hij blauw was.
    ik heb mn mannetje mee naar huis genomen, en in het felikat stamboek gespeurt naar een antwoord op mn vraag.. of ik hem moest laten determineren, het antwoord was , onder de 6 maanden in leeftijd mag de fokker zelf de gewenste wijziging doorgeven aan felikat, en behoefte enkel de 11 euro betaald te worden voor de nieuwe stamboom
    ben ik gaan mailen met ene dame van het stamboek van felikat, en die vond dat ik maar op een vergadering hem moest laten determineren persee, ik wilde dat niet, wij wisten 100% zeker dat hij blauw was, verzocht ze me een paar digitale fotos op te sturen, heb ik gedaan
    zij hield vol dat hij zwart zilver was, ben ik 20 maart naar show geweest in dordrecht, had ik hem ingeschreven als zwart zilver, en Tjakkaaaaa keurmeester heeft keihard blauw op het keurrapport geschreven en ik had haar het gezeik bij felikat al meegegeven, weer thuis gekomen de fokker opgebeld dat de kater opzekers blauw aangewezen was op show,

toen heeft de fokker Felikat gebeld, en die wou gelijk weten of IK die bewuste eigenaares was (omdat ik dat gezeik met haar had) dus MOEST ik alsnog het keurrapport opsturen naar Felikat terwijl "bewijs" niet nodig is als de kat nog geen 6 maanden oud is. ...... een excuus maken... wat is dat?
    :?

6. Dat is een hele vervelende ervaring Mystiklady.

Ik denk dat iedere vereniging wel een minpunt of negatieve kant heeft. De ene is te rigide en op de regeltjes, de andere juist weer helemaal niet. Beiden hebben voor- en nadelen.

Ik denk dat ieder voor zich moet bepalen wat hij/zij belangrijk vindt en welke vereniging daar het beste bij aansluit. En soms, als een bepaald aspect heel belangrijk voor je is, betekent het dat je op een ander punt een compromis moet sluiten...

Groetjes,
    Monique

7. Het is wel de planning dat ik lid van mundikat word.. Gedeelte van het regelement viel me gewoon op..
    Gaat er gewoon om, dat we wel saampjes met onze beide katten naar een willekeurige show kunnen gaan en dat ik niet dankzij een lidmaatschap van een bepaalde club ergens niet naar toe mag van die bepaalde club.. :? :?

Ik vind het gewoon raar....
    Als ik geen mundikat lid word zal het gewoon nvvk worden denk ik..
    andersom hebben we geen last dus... :lol: :lol:

8. Terwijl voor de titel registratie duidelijk staat vermeld dat titels behaald op NIET fife tentoonstellingen niet meetellen....
    Tja, 't spreekt elkaar een beetje tegen, maar in de praktijk kun je overal showen..... 8)

9. ok:wink: :wink:

Laden...

Deel Deze Pagina