Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

Mogen jou katten naar buiten?

Discussie in 'Buiten' gestart door Sjoukje, 27 jul 2004.

Tags:
  1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

?

Komen jou katten buiten??

1. Ja, in een ren/ op het balkon

68 stem(men)
    71,6%
  2. Ja, aan een lijntje

9 stem(men)
    9,5%
  3. Ja, gewoon los

8 stem(men)
    8,4%
  4. nee, geen mogelijkheid toe

10 stem(men)
    10,5%
  1. Ben toch wel benieuwd hoeveel leden hun katten lekker in de ren buiten laten spelen :wink:

Dus hier een leuk polletje :wink:

2. katten los buiten

Wij wonen in een zeer autoluwe groene omgeving.
    De tuin is helemaal afgezet, maar de herenkatten (2 ex-katers) gaan er toch wel eens uit. De dame van het spul heeft genoeg aan de tuin.

Overigens ze mogen er dus wel eens uit, maar alleen als het mooi weer is en wij zelfook buiten zitten met de deuren open. De winterdag of met slecht weer blijven ze gewoon binnen. Het zijn dus binnenkatten die voor hun lol en de mijne wel eens naar buiten mogen.

Voor hun fantastisch, voor ons ook, behalve als we dode (of nog net niet) dode muizen kado krijgen,dan kan ik ze wel wat doen.

Annemiek

3. JAAAAAAAAAAAAAa, onze ren is vanavond volledig ontsnappingsonmogelijk gebleken!!

:lol: :lol: :lol:

En ze vonden het LEUK!!!!!

4. Wij hebben onze gehele tuin afgezet, het deel wat als springplank werd gebruikt is afgezet met net van de nettenlijn. Dus lekker buiten samen met de poezels hier:)

gr,kim

5. onze katten mogen los maar alleen als we ook buiten in de tuin zijn gaan wij naar binnen dan gaan zij ook

6. ik heb mijn balkon nog niet afgezet dus nu mogen ze even niet buiten maar straks als alles klaar is dan mogen ze van mij in en uit lopen wat ze willen
    ik vind dit toch wel heel belangrijk dat ze lekker naar buiten kunnen als ze dat willen

groetjes renate

7. Ik heb een volledig afgeschermd dakterras en daar mogen de coontjes heerlijk genieten van de buitenlucht en als ik voor ik ga slapen het rolluik laat zakken dan moet ik eerst goed kijken of ze zich niet hebben verstopt want ze willen niet naar binnen.

8. Bij onze oude flat hadden we het balkon helemaal afgezet met gaas en konden ze lekker daar naar buiten, maar toch vond ik het niet echt alles, alleen maar beton en heel klein. Dus toen hebben we al gezegd dat als we ooit een tuin zouden krijgen dat we gelijk een kattenren zouden bouwen, een grote :D
    In februari zijn we verhuisd en voordat we zijn verhuisd hebben we als eerste een kattenren gebouwd van 5.10 meter bij 2.10 meter (2.70 meter hoog) Hierin staan allemaal bomen en dingen om op te liggen en zo en ze vinden het schitterend, dag en nacht zijn ze lekker buiten :D
    Groetjes, Carin

9. yep! in een kattenren

10. lekker klimmen

Lekker los in de tuin en weiland, totaal ca. 3 hectare. :shock:
    En klimmen in de appel- peren- en notenbomen, en soms lekker met je billen in de sloot vallen en dan jezelf wassen op bed, zodat wij er 's avonds achter komen waarom het zo naar prut rook in huis. :oops:
    Ik denk dat mijn katten een fantastisch leven hebben, en ze belonen ons daar ook voor met muizen, kikkers (bleh) en soms een vogeltje (ach dat beestje). :rolleyes:

11. Ik heb een vrij kleine tuin maar een groot balkon dus die hebben wij kat proof gemaakt zodat de poezels lekker nar buiten kunnen.

12. Helaas kunnen de heren hier niet naar buiten maar mochten we met een jaar of 3 verhuizen (wat in de planning ligt) dan komt er zeker een ren en tevens nog meer Coontjes :lol:
    Ik vind het wel jammer voor ze maar wil ze nu niet blootstellen aan de gevaren van buiten................. :?

13. ja, in een ren wat ze heerlijk vinden.

14. wij hebben 4 coons, en de 2 ouderen mogen los in de tuin lopen.
    wij hebben in de tuin en voliere en een vijver daar komen ze zelfs niet aan.
    de 2 kittens mogen nog niet naar buiten ook al is de tuin afgeschermd.

15. Die van mij komen alleen op het balkon. Ik zou me geen raad weten als ze "echt" buiten waren, ik zou denk ik geen moment rust hebben :?

16. mijn htk-katten lopen vrij rond buiten.
    Wij wonen aan een woonerf en het is er erg rustig.
    De toekomstige maine coon gaat wel in een ren die we gaan bouwen nadat we de vijver hebben gegraven.
    Kan ie lekker naar de koikarpers kijken :fish: :fish: :fish:

17. Ik wil dit toch wel even toelichten.Ja onze katten mogen naar buiten en dan bedoel ik hiermee onze 4 htk katten.Niet dat die me minder waard zijn maar ja we hebben die al zo lang en al onze katten liepen vroeger buiten.Daarbij wonen we in een rustige straat zonder verkeer en midden tussen de velden.
    Onze Jack(die coon is) mag ook buiten omdat hij binnen sproeit en plast .Maar hij is heel erg gecontroleerd en mag bv niet buiten als ik weg ga en s'nachts ook nooit.

18. Ze mogen bij ons buiten in de ren, maar ze lopen ook wel eens "los "in de tuin, maar dan alleen als wij erbij zijn...
    Ik zal me geen raad weten als ik er een kwijt zou raken :?

19. Bij ons ook alleen op balkon. Vanaf april gaat het kattenluikje weer open, tenminste nadat het gerepareerd is :oops:

Het balkon is helemaal afgezet met gaas en onderin zitten tevens plexiglasplaten tegen de wind. De kattenbakken staan in het seizoen ook buiten.

Ze zijn dan eigenlijk ook niet meer binnen te vinden, dit jaar krijgen ze hun eigen puur natuur krabpaal ofwel een boomstam.

Daarnaast gaan ze ook geregeld mee op de picknick en naar onze volkstuin.

De reden dat ze niet los buiten mogen is eigenlijk ook dat er ook een tijd een catnapper/killer bezig is geweest :twisted: . De man was geestelijk niet zo lekker en vilde die arme beestjes :cry: . De details zijn echt gruwelijk :!: .

Vroeger zag ik tenminste nog katten gezellig rondlopen en tegenwoordig zeer zelden, men houdt ze echt binnen of in de tuin. Of ze zijn gepakt door die griezel :cry:

Dus onze katten blijven veilig aan huis :D

20. Jeetje wat een eng verhaal zeg....
    Je zal je kat/poes maar net in die periode kwijt zijn geweest....
    Ik hoop dat die man toch wel de hulp heeft gekregen die hij nodig had...
    Wat een onrust moet dat daar geweest zijn onder de katten liefhebbers :?

21. buiten

Mijn katten kunnen los in de tuin lopen. Ik heb hoge schutting met schrikdraad erop. Maar als de nieuwe naar buiten gaat, blijf ik er voorlopig wel bij. Want bovenop de bijkeuken, is wel erg hoog, zit geen schrikdraad, maar je weet het nooit. Ze zijn zo slim soms. Ook let ik erop geen hoge dingen in de tuin te zetten, zodat ze niet via zoiets op de schutting kunnen springen over het schrikdraad heen.
    Elke ochtend om 8.00 uur ongeveer willen ze perse eerst naar buiten, en dan om de beurt weer naar binnen, weer naar buiten. Altijd heen en weer lopen. Heb wel hordeur met kattenluik voor als het mooi weer is. Maar mijn oudere katten vinden dat kattenluikje maar niks hoor. :wink:

Marjan :)

22. Gadverdarrie, moet je ook niet aan denken.

Als ik het iemand zou zien doen, of uberhaupt iemand beesten zou zien mishandelen, weet ik niet of ik me zou kunnen beheersen. :angry5:

23. Onze katten kunnen vrij rondlopen in de gehele tuin.
    Deze is over de gehele lengte en breedte 13.5 en 5,5 meter over net.
    Geen netten van een tuincentra maar van de netten lijn.
    We hadden van alles geprobeerd van schrikdraad tot wat anders maar ze lachten ons gewoon uit de boeven :p
    Gelukkig sinds deze netten hebben we geen uitbraak meer gehad :D
    Als we bezoek hebben valt het ze vaak niet eens op dan vragen ze verbaasd of de katten nooit naar andere tuinen gaan en dan zeggen we kijk eens nar boven en dan zien ze de netten pas :D

24. Ik heb twee katten de ene komt wel eens naar buiten aan een lijntje en de ander schijt bagger als hij ziet dat ik zijn lijnte pak dus die komt helemaal niet buiten hij vind het helemaal niks en dat is best wel een raar gezicht want hij is zo groot en flink maar wil er echt niks van weten en Maud is zo klein iel en die is nergens bang voor die loopt wel net zo mooi mee!! We hebben geen tuin en wonen midden in de stad dat vertrouw ik gewoon niet om ze los te laten lopen en door jan en alleman opgepakt te worden. Maar we zijn aan het zoeken naar een ander huisje met tuin en dan mogen ze wel naar buiten mijn vriend wil een ren voor ze gaan maken

25. Skippy loopt buiten aan de riem.De lijn zit vast aan de waslijn en ze kan bijna de hele tuin door. Ze vindt het geweldig, en is het liefste de hele dag buiten. We zorgen er wel voor dat we er telkens bij blijven en haar in de gaten houden. Stel je voor dat het riempje losgaat.
    Tommie onze HTK kat van vier jaar liep altijd al los buiten, en nu dus nog. Als Skippy buiten is vindt hij het geweldig, dan gaan ze achter elkaar aan rennen en rollebollen over het gras. En als hij er even geen zin meer in heeft......gaat hij net even buiten het bereik van Skippy zitten zo van Haha hier kun je me niet pakken!

:sunny: Marjoleine.

26. Ik heb helaas nog met nee moeten beantwoorden :? maar zou gauw de knip het toelaat komt er hier een ren achter het huis :D
    De fundering ligt er al hij gaat zo'n 4 meter breed worden en 10 meter diep,nu nog de rest :wink:

27. WHAHAHAHA! Die afmetingen die je nu opgeeft, zo groot is de tuin van de meesten nog niet eens!!! En bij jullie wordt dan een ren genoemd?! Ik wil echt wel terugkomen als kat in mijn volgende leven! Mag ik dan bij jou komen wonen? :lol:

Groetjes,
    Monique

28. JIJ..............................ALTIJD :wink:

Je hebt nu toch onze achtertuin gezien is nog wel een zooitje ,maar vanaf het huis naar "het hok" is zo'n 10 meter diep en raambreedte 4 meter kan het ook niet helpen :oops: daarom is het wel extra lang sparen!!
    Zit ook maar een in huurhuisje hoor :oops: :wink:
    Maar wel een heerlijk huisje hier moeten ze mij uitdragen :lol:

29. Die van mij komen op het balkon wat afgeschermd is om een frisse neus te halen.
    Momenteel kunnen ze nu nog niet in de tuin, die moet eerst nog afgezet worden.
    Hopelijk gaat dat gebeuren in de loop van deze zomer.

Groetjes Marjolein

30. in de ren
    heb nog nooit de katten buiten laten lopen
    toen ik de ren nog niet had waren het gewoon binnenkatten

31. Onze HTK poes mocht altijd naar buiten omdat wij in de polder woonden. We zijn 4 jaar geleden echter terug in de bewoondere wereld verhuisd en konden haar niet meer binnenhouden. Helaas, want wij hebben afgelopen woensdag definitief afscheid van haar moeten nemen (nog maar 8 jaar oud) nadat zij werd aangereden door een doorrijder.
    Nooit meer een kat los buiten voor ons dus.

32. Dat was de reden dat ik mijn HTK kat Lucky bij mijn ouders liet ( wij woonde ook in de polder) toen ik op mijzelf ging wonen....
    Later toen mij beide ouders waren overleden is Lucky weer bij mij komen wonen om zijn oude dag te slijten( hij is 16 jaar geworden), hij was toen zo op leeftijd dat hij het allemaal wel best vond, hij werd bediend en dat was alles wat hij wilde :)

Sterkte hoor met dit verlies van jullie poes :3some:

33. Nu nog aan een tuigje (en in de toekomst ook nog wel) en miv eind deze maand in de ren die op het dakterras komt te staan.

34. Hugo loopt in de tuin, alleen als wij erbij zijn... hij gaat toch niet uit de tuin... de voliere blijft heeeeel interesant... :D

35. Mijn poezels lopen in de tuin niet in een ren heb de hele tuin afgeschermd kan geen kat in en geen uit... :lol: :lol: :lol: Heerlijk hoor ik wil alleen graag de bovenkant ook helemaal dicht met een net zoals bij Kim maar das eigenlijk meer voor de vogeltjes want ze springen hier zo hoog dat ze er al 3x 1 uit de lucht gemept hebben die kwamen net iets te laag over en dat vind ik toch wel zielig meestal zijn het de kleintjes die uitvliegen en nog niet zo goed zijn er in.. :( :( En dan wil ik nog graag een ren waar de kater in zou kunnen zodat je ze apart kan houden :D :D ..Ik weet dus niet waar ik op moet stemmen Sjoukje want ik heb geen ren maar ze mogen ook niet los lopen en ze mogen wel naar buiten.. :? :?

36. Koda loopt bij ons nog aan een lijntje maar als de tuin klaar is kan hij gewoon los lopen zonder gevaar van weglopen..

37. Marinda,

tja jij hebt de ideale situatie, een hele tuin voor de katten :p
    dusse een hele grote ren :?: 8)

38. RE: buiten

Zo doe ik het ook, met mijn drie dondersteentjes, woon erg rustig en ze genieten ervan, ik van de muizen en van de geur van sloot als ze weer eens misgestapt hebben.
    of nog een ander geurtje als sientje in de stal van de buren door de mispit is gaan rollen.
    En dan nog zo nu en dan levende muizen, zo van, zo dat doet het baasje ook wat voor de kost. haha
    maar ze genieten ervan en dat vind ik het belangrijkste

Groetjes nicki77

39. Sinds 2 maanden hebben we eindelijk een ren (door mijn man zelf gemaakt) dus daar zijn ze bij mooi weer te vinden... en voor het geval ze het ooit in hun knappe kattehersens halen om te ontsnappen, heb ik extra 'beveliging' ingeschakeld ;)

40. Zooo die kijken wel linker uit voor ze uitbraakneigingen gaan vertonen, hahahahaha!!!

Laden...
Vergelijkbare Onderwerpen - Mogen katten buiten
  1. Greenlientje
    Reacties:
    16
    Weergaven:
    391
  2. sopalt
    Reacties:
    1
    Weergaven:
    221