Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

Luidkeels miauwen

Discussie in 'Gedrag & Karakter' gestart door Judith 14, 29 jul 2005.

1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. Hallo allemaal!

Ik ben benieuwd of jullie misschien een tip hebben voor wat ik aanmoet met ons aanhoudende slaaptekort. Onze (verschrikkelijk lieve) coon Shoney is een herplaatser. Ze komt uit een grote groep waarin ze niet aardde, en na haar (derde) bevalling heeft ze een tijdje afgezonderd gezeten. Ze is gesteriliseerd en daarna bij ons gekomen.

We hebben ook nog een HTK, Sunny, en na wat aanloopproblemen gaat het nu erg goed samen. Echte vrienden zijn het niet, maar misschien komt dat nog wel. Ze zoeken wel contact met elkaar.

Als wij naar bed gaan, gaan beide katten in de gang. Ze hebben daar alle ruimte (trappen, zolder meegerekend), speeltjes en lekkere plekjes om te slapen. Er staat een kattenbak, krabpaal en en genoeg eten/drinken. Ze gaan meestal ook meteen lief slapen, maar rond een uur of 5 's ochtends begint het feest. Shoney staat dan luidkeels als een baby (meestal bij ons voor de slaapkamerdeur) te miauwen. We kunnen dan echt niet meer de slaap vatten (en onze zoon van 16 maanden wordt er ook wakker van). Met mooi weer doe ik Shoney dan naar buiten, dat wil ze nl. graag, maar omdat ze de tuin wel zou kunnen verlaten, wil ik haar niet de hele nacht, buiten ons zicht om, buiten hebben. Daarom ook geen katteluik voor ons. Haar in onze slaapkamer laten is ook geen optie, want dan gaat ze zo ongeveer op mijn gezicht zitten. Ze is nl. vreselijk aanhankelijk en wil heel veel aandacht.

Dus de vraag is: Heeft iemand een tip om ons weer een goede nachtrust te bezorgen? Zelf denk ik aan Shoney overdag uitputten, zodat ze 's nachts de hele nacht nodig heeft om bij te tanken. Misschien moet ze maar eens op een intensief trainingsprogramma (vooral veel spelen, bijvoorbeeld).

Ik ben benieuwd.......!!!!

2. Veel spelen is sowieso altijd goed voor jou en je kat.
    Ik zou haar dus wel op de slaapkamer nemen (tenminste als het idd al dagen en dagen aan de gang is)
    En dan maar proberen om de tijd in de slaapkamer langzaam af te bouwen.

En informeer eens bij de vorige eigenaar of ze dat gedrag daar ook vertoonde?

3. ik heb hetzelfde probleem gehad met een van mijn coons. Maar op de slaapkamer laten is bij niet de oplossing geweest.
    Dat verergerde het probleem alleen maar.

Ik heb het gewoon proberen vol te houden, dat gemiauw is aandacht trekken. het baasje willen zien. Na een (helaas zeer vermoeiende) paar weken is het minder geworden en zelfs een tijdje daarna is het helemaal gestopt. Ik liet ze 's morgens steevast op het moment dat ik wakker werd op de slaapkamer mits ze stil waren geweest. Als ze niet stil waren geweest, moesten ze wachten. Uiteindelijk heb ik ze zover dat ik gewoon kan doorslapen.

Het heeft een hoop energie en tijd gekost. Maar toegeven bleek bij mij echt niet de oplossing.
    Nu mogen ze 's nachts weer op de slaapkamer en laten ze me (9 van de 10 keer) gewoon lekker doorslapen en komen ze tegen me aan liggen. :D

4. Jep "opvoedkundig" en op de lange termijn gezien lijkt negeren mij het beste, totaal niet reageren, dus ook niet straffen of wat dan ook. Want negatieve aandacht is ook aandacht en elke vorm van aandacht en dus beloning dus zorgt dat ervoor dat de situatie zo blijft en misschien wel erger wordt. :?
    Zoals D&D zegt, doorbijten. Wel sneu voor jullie zoontje....

5. Takoda hebben wij ook zo geleerd stil te zijn. Die begon ook steeds rond die tijd te miauwen. Hij mag op de overloop en zijn eigen kamer 's nachts. Als hij dan weer begon, zei ik niks, pakte hem op en deed hem in zijn kamer met de deur dicht. Na een tijdje merkte hij dat hij geen aandacht kreeg en zijn speelruimte kleiner werd, naarmate hij meer ging janken. En als hij lief is geweest, mag ie, zodra de wekker gaat bij ons op bed komen kroelen.

ik denk dus dat je even hard moet zijn en moet volhouden.
    succes! :wink:

6. 5 uur is toch een mooie tijd om op te staan?

Nee zonder gekheid, is Shoney het toevallig niet gewend dat in haar vorige huisje men om 5 uur opstond en men eten gaf?

Doordeweeks staan wij ook zo rond 5 uur a half zes op en in het weekend wordt ik meestal wel door een aantal katten wakker gemaakt.

Nazca staat dan ook te blèren, en kijkt je dan aan van "waar blijf je nou?"

7. Shoney was op haar vorige adres ook een miauwer, maar daar zat ze op een kamertje, dus hadden ze er minder last van. Ze klom daar op het randje van het raampje boven de deur om te zien wat er in de gang gebeurde!

Als Shoney 's nachts wil eten, dan staan er altijd brokjes klaar (en daar is ze gek op). Daar zal het dus niet aan liggen. Ook al is ze geconditioneerd, ze kan zo bij het eten, dus dan moet het over zijn.

Tot dusverre negeren wij haar gemiauw ook, maar ze doet het zo hard, dat je je er af en toe wel aan irriteert. We hebben ook regelmatig een logé en daar vindt ik het met name vervelend voor. Onze zoon is er al bijna aan gewend geraakt.

Als ik maar eens wist wat er aan mankeerde... Waarschijnlijk wil ze gewoon aandacht...

In ieder geval bedankt voor alle adviezen!!!

8. Helaas..... Bij ons is deze strijd door de katten gewonnen! :?

Zelf hadden we het nog wel kunnen volhouden, het negeren bedoel ik. Maar Smirnoff gaat letterlijk de deur rammen en maakt zo'n kabaal dat de buren er ook van wakker worden! :shock:

Dus toch maar gewoon open deuren bij ons! Eigenlijk ook wel erg gezellig! En dat vroege wakker maken? Wat is er nou mooier dan wakker worden en 3 cm voor je ogen zo'n prachtig poezegezicht zien?!!! Meestal draai ik me daarna om en slaap verder, terwijl ik volautomatisch doorga met knuffelen.

Helaas voor Edwin zijn ze bij hem wat minder lief! Als hij 's morgens niet direct Edwins volle aandacht krijgt, gaat hij naar de vensterbank en springt daarvandaan vol in Ed's buik!! Zeg maar: a la Garfield!!!! :twisted: Nou, dan ben je wel wakker hoor!

Groetjes,
    Monique

9. Ha ha bij ons net zo!!
    Alle deuren staan open,soms ligt je bed vol, maar er zijn ook nachten dan zie er niet 1 :shock: :shock:

10. Hier idem...........

Groetjes, Janneke.

11. Hahahaha leuke manier om gewekt te worden, een kat die bovenop je springt 8)
    Daar kan geen wekker tegenop :lol:

12. hahaha dan heb je Smirnoff nog nooit vast gehad..... :lol: :lol:

13. Wij hebben ook een mc die om 5 uur aan de deur krabbelt en miauwt en wil dat je uit bed komt, wat wij doen is steeds de plantenspuit gebruiken.
    En daarna lukt het ook niet altijd om weer in slaap te vallen.
    Maar wij hebben volgehouden, en het gaat nu goed ze proberen het weleens maar gelukkig stukken minder. Het heeft wel even geduurd voordat wij resultaat hadden, maar de slaapkamer is de enige kamer waar de katten niet in mogen, dus volhouden.

sterkte

14. :? :? :? :? Ik ben bang dat Smirnoff deze zomer ergens nog een paar extra pondjes heeft gevonden (onder in een la of zo :lol: )... Morgen is het weer tijd voor de maandelijkse weegbeurt, ik hoop dat we onder de 10 blijven, maar ik vrees het ergste.... :shock:

Groetjes,
    Monique

15. 10 kilo :shock:

Ik weet nog wel een leuke site voor hem, 40punten.nl :lol:

16. Gelukkig doen ze dat hier niet zo extreem. Lika doet het alleen een half uurtje nadat Franklin zijn bed uit is doordeweeks. Dan vindt ze het kennenlijk mooi geweest en dan moet ik er maar uitkomen. Vind het wel lief eigenlijk :)

Waar ze wel heeeeel hard "zingt" is in de badkamer. Goed met haar koppie omhoog en het lekker laten galmen daar :D

En Sam schreeuwt doorgaans alleen als hij 1 van ons even kwijt is. Als je hem dat roept of naar 'm toegaat kan ie je ook zo heerlijk verbaasd aankijken van, verrek ben je daar?!?! :D

17. Dat klinkt alsof ze al tijden heeft geschreeuwd om aandacht, en echt aandacht te kort gekomen is. Verlatingsangst? Ik weet het niet ..... Ik heb zelf een gat in de slaapkamerdeur, dus de katten kunnen 's nachts gaan en staan waar ze willen. Is het een idee om zelf eens op de loggerkamer te gaan slapen, zodat Shoney wel 's nachts bij je kan? Kijken of ze dan niet mauwt? Als het 'verlatingsangst' is, is apart houden -lijkt me- niet de juiste optie, eerder zozeer vertrouwen geven dat ze de 'verlatingsperiode' van de nacht met vertrouwen door kan.

Ach, ik weet het niet :(. Ben geen siepoloog, ook niet van katten :( ....

18. Het gaat mij dus echt te ver om op de logeerkamer te gaan slapen! Er zijn grenzen!

Ik moet zeggen dat het de laatste paar dagen wel wat beter gaat. Of misschien slaap ik er nu doorheen..? In ieder geval wordt ik nu pas om half 7 wakker van haar gemiauw en dan is het toch tijd om eruit te gaan.

Misschien heeft het er ook wel mee te maken dat het een tijdje zo warm is geweest. Ze ligt dan de hele dag voor pampus tussen de struiken of onder de kast. Wanneer het 's nachts koeler is, komt ze tot leven en wil ze aandacht en wel nu meteen! Ach ja, ik ben er nu wel achter dat een Maine Coon een apart slag kat is! :wink:

Laden...
Vergelijkbare Onderwerpen - Luidkeels miauwen
  1. sopalt
    Reacties:
    16
    Weergaven:
    204
  2. Rhana
    Reacties:
    16
    Weergaven:
    565