Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

likken bij opwinding

Discussie in 'Gedrag & Karakter' gestart door Calvin, 13 jul 2005.

1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. Onze kat heeft een rare tic. Zodra hij zich opwindt (de dolle ren, of als hij wil spelen) dan wordt hij ineeens heel erg jeukerig en gaat zich heel wild lopen likken. Het heeft hem al zijn hele staart gekost maar verder gelukkig geen schade opgeleverd. Als hij tijdens het spelen ermee begint leid ik hem altijd af en dan is het ook zo weer over maar ik vind het wel een erg domme tic want van zichzelf is hij verder niet jeukerig en heeft ook geen allergie oid. Pure opwindingsjeuk (raar woord :D ).
    Voor staartjagen en staartlikken met spelen bestraf ik hem consequent dus daar is de lol wel een beetje vanaf aan het gaan. Niet opjutten heeft ook geen zin want dan jut hij zichzelf wel op (meneer is jong en ondernemend overactief). Hij gaat dan liggen loeren en zijn rug gaat golven en staart zwiepen met grote ogen. Als hij die maffe activiteit dan nergens op kan richten gaat hij jeukerig lopen doen.
    Kennen meer mensen dit gedrag?

2. Hmmm, ja... Fébé doet dat hier ook wel, maar niet zo overmatig dat ze zich kaal likt...

Groetjes,
    Monique

3. Onze snotje doet dit ook, maar ook niet dat hij er kale plekken van krijgt :?
    Ik noem hem wel eens mijn neurotje, want als je hem aanraakt begint hij gelijk als een idioot te poetsen ofdat je hem ergens mee ingesmeerd hebt :rolleyes:

4. Calvin wordt gelukkig niet kaal maar zijn staart was in de winter wel zodanig uitgedund dat de hele "vlag" eraf was. Had een gewone dunne HTK kat staart (wel een hele lange dan). De rest van zijn lijf blijft gelukkig wel "in de vacht". Hopelijk wordt meneer wat rustiger met de jaren en wordt ie ook niet meer zo opgefokt als er gespeeld moet worden.

5. En anders proberen hem te leren iets rustiger te spelen???

6. Nee deze tic ken ik niet :mrgreen:
    Maar wees gerust die staart komt weer helemaal in volle glorie terug. Onze Jay had de staart van Jingles aardig veruineerd toen hij hier zijn intrede maakte, lekker spelen en bijten in de staart van een ander was toch werkelijk waar het leukste spelletje. Ik had er helemaal de p*** in dat Jay zijn staart zo had gesloopt maar nu een half jaar later is zijn staart weer helemaal perfectomundo en niks meer aan te zien.

Laden...
Vergelijkbare Onderwerpen - likken opwinding
  1. Manon
    Reacties:
    14
    Weergaven:
    419
  2. yvonne
    Reacties:
    12
    Weergaven:
    863