Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

kleuren zeggen wat over het karakter van de kat

Discussie in 'Uiterlijk' gestart door Twistertje, 8 mrt 2005.

1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. vorige week heb ik het tijdschift van hart voor dieren gekocht daar kreeg ik gratis het complete katten boek bij. Een heel interesant boek veel dingen die er in staan kende ik al, maar ik wist bijvoorbeeld niet dat de kleur van de kat in verband staat met het karakter. Zo zijn wildkleurige katten doorgaans ook wilder van aard dan bijv. de zilverkleurige katten. De tijgertekening is verantwoordelijk voor echt tijgergedrag en zo is het ook zo dat de rode katten vol kattekwaad zitten, ze zijn ook feller dan ander gekleurde katten. Witte katten zijn zachtaardig en rustig. Gevlekte katten zijn door weinig zake uit hun evenwicht te brengen.
    En voor iemand die van een kat houd met afwisseling doet het goed om een lapjeskat aan te schaffen. Een blauwe kat is een knuffelkat en borstelkat.
    Ik vond het wel heel erg toevallig want bij mij klopt het helemaal ik heb een blauwe poes die echt van knuffelen houd en die borstelen heerlijk vind. Maar mijn rooie kat is precies het tegenovergestelde en is veel drukker.

2. En het oude spreekwoord gaat: "Roden en valen zijn donderstralen" .....
    (Vaal is dus verdund, blauw, creme). ...

Bij paarden geldt dat schimmels schrikachtiger zijn, maar is dat kleur / genetisch, of opvoeding? Ze vallen meer op, er komen meer 'dingen' (honden, en in het wild ... ) op hun af, dus ze kunnen maar beter schrikachtig zijn, dat leren ze snel genoeg :)

3. Mijn rooie is een donderstraal, echt een felle meid

Mijn witte is inderdaad een goedsul

Mijn blauwe is een kroelerd maar ook een vale dus kan ook donderstralen. Maar hij wil NIET geborsteld worden!! Dus die klopte niet!

4. karakter

Bij mij klopt het toch ook wel hoor.
    Mijn blauwe is een rustige kroelerd, laat alles toe.
    En mijn schildpad poezen zijn echte ondeugende, en halen vaak van alles uit.
    Hoe zit het dan met zwart/wit gemarmerde. Mijn kater met deze kleur is ook heel erg rustig.

Marjan :wink:

5. mijn rode brit is een dondersteen. En mijn smoke Coonmeisje schrikt nog van haar eigen schaduw (heb gehoord dat zilver beetje aanstellers zijn, hier klopt het tenminste).

6. Bijde rooie hier zijn donderstenen. Onze Fruts heeft al eens vlees uit de fietstassen van de buurman gejat. Gelukkig kon de buurman er ook om lachen :lol:

7. Wel grappig zeg!!! Maar ik snap er niks van hou dat nou kan.

8. Nou ik ben benieuwd als Duscha er is of het klopt. Dat knuffelen klopt in ieder geval wel, dat kan je al merken bij de fokker.
    En dat rooie donderstralen zijn, dat zie ik wel aan Dikkie :wink:
    Maar ik heb er nog één, een zwarte wat hoort daar bij? Murphey is een grote sukkel vaak, maar als hij het echt zat wordt gaat hij wel achter Dikkie aan :twisted:

9. Redkin is een rode. De fokster sprak toen ook van het felle karakter van rood maar... geldt helemaal niet voor mijn rode held. 't Is zo een ontzettende softy en helemaal niet wild :?: Het is eerder een beschaamde kat, best grappig hoor. Ik weet dus echt niet of het karakter vastpinnen aan kleur altijd van toepassing is :shock:

Laden...
Vergelijkbare Onderwerpen - kleuren karakter kat
  1. Manon
    Reacties:
    17
    Weergaven:
    2.950

Deel Deze Pagina