Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

Kitten

Discussie in 'Informatie' gestart door Jones, 9 jun 2005.

Tags:
  1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. Beste allemaal,

28 juni is het zover!! Dan krijgen we onze Maine Coon kater. :cheers:
    Wat voor kattenbak zal ik voor hem kopen? Zijn er verschillende maten?

Heeft er verder iemand nog nuttige tips?

2. Er zijn tegenwoordig van die jumbo-bakken! Echt loeigroot!! Ik ga binnenkort vervangen en dan ga ik ook van die joekels kopen!!

Alvast veel plezier met je kater!

Gr. Jolanda

3. Oja? Kijk daar heb ik wat aan!! haha dan ga ik daar naar opzoek...

Verder nog waardevolle tips?

Groetjes P.

4. Zorg voor gezelschap voor je kitten en een grote, stevige krabpaal. Een volwassen Maine Coon kater kan nogal slopen als die zich verveelt.. :-D

En als je dan toch bezig bent, schaf een borstel en een (grove) kam aan, zodat je hem wekelijks door kunt borstelen. Sommige vachten hebben dat minder nodig dan andere, maar het werkt het beste om er jong mee te beginnen..

Oh ja, een grote waterbak (formaatje grote hond) doet ook wonderen bij de meeste Coons..

Paul

5. zo een zou ik ook moeten hebben voor m' n 3 poezemeisjes. Waar kun je die kopen die grote joekels of bestellen?

6. Gimpet kattenbak (zijn lekker groot), een waterfontein (of je moet het niet erg vinden dat hij de keuken of badkamerkraan gaat gebruiken :D

Een afgezette tuin of balkon of een tuigje. Het ligt er maar net aan hoe ze opgegroeit zijn maar soms hebben ze behoefte aan een beetje buitenlucht.

En verder heeft een kitten veel liefde en aandacht nodig :D

7. Ik heb vandaag net een nieuwe kattenbak gekocht, namelijk eentje van europet. Gewoon bij een dierenspeciaalzaak.
    Wat je ook moet hebben is natuurlijk speeltjes, wij hebben hier veel speeltjes wat aan een stokje vast zit. Een Nagelschaartje speciaal voor katten.Een klein fleecedekentje vinden ze bij mij ook geweldig (bij de zeeman) die leg ik op de bank neer wanneer ik zelf niet thuis ben daar gaan ze geheid op liggen en zo krijg je je bank ook niet vol met haren ;) Ik heb ook een hangmandje voor aan de kachel dat vinden ze ook heerlijk die heb je ook in grote maten ;)

Volgens mij is dit wel weer eventjes genoeg ;)
    succes ermee !!!!

8. Of een oud dekbed waar ze lekker in kunnen liggen, werkt ook. Iig was het mandje hier geen succes, dat vinden ze niet interessant. En als speelgoed vinden mijn mannen hengels helemaal leuk, worden ze echt wild van! Succes ermee en geniet van de voorpret :)

9. Die heb ik ook!
    Erg fijn ding
    Volgens mij kun je ze ook bij Gropet kopen

10. Dit wordt hem trouwens...!!! :wav:

11. wat een scheetje!!!! Leuk voor je!! nog een paar dagen aftellen!!

voor mijn katten heb ik de "bella" van ferplast... prima bak, alleen spaaien ze het grit eruit... en ik heb zo'n bak van gimpet, ideaal!!! lekker groot en hoge "instap"
    We verkopen in de winkel ook die Jumbo bakken van europet... die zijn echt MEGA, alleen vind ik de "instap" zo laag ik ben bang dat ze daar die rommel ook uit spaaien, maar daar heb ik geen ervaring mee... de klanten die ze hebben gekocht klagen er niet over. :wink:

Om te slapen heb ik de zogenaamde Doggybag... dat is een kussen gevuld met tempex... vinden ze heerlijk!! alleen die stof.. GRRR daar blijven al die haren aan plakken...

12. Ik heb (nog) niet zo'n grote kattebak. Ik heb er wel zo'n rubber achtig matje voorliggen. Op een show gekocht dan rolt het grit niet de hele kamer door. Onze kattenbak staat in de trapkast,
    Heel handig want zo is hij niet in het zicht. De deur staat altijd op een klein kiertje en Skippy haalt hem gewoon open met haar poten. Ideaal zo!
    En als het even niet zo fris ruikt..........doen we de deur even dicht!
    Ook hebben we een grote krabpaal. Zelf gemaakt van zelf gevonden boomstammen.
    Met vijf niveaus om op te klimmen. Het bovenste mandje is echter de beste plek.
    Wie het eerst komt mag erin! Maar soms is dat wel even anders!
    :sunny: Marjoleine.

13. Voor een grote kattebak kun je b.v. kijken bij http://www.catsstore.nl/

De maat is echt goed voor de MC(Afm: 70x56x46 cm) en kost €34,95

14. dat is dus de zogenaamde Europet jumbo kattenbak, de bella en de gimpet bak staan er ook bij.

15. Gevonden boomstammetjes :lol: :lol: :lol: :lol: Marjoleine waar VIND je die :?: :?: :?: :D De bovenkant ziet er leuk uit maar wil graag een foto zien waar de hele paal op staat.. :lol: :lol: :lol:

16. Haha dat dacht ik al! Marinda!
    Ik zal er even eentje opzoeken!
    Enne......we zijn gewoon het bos ingegaan er was net gesnoeid, dus volop keuze.
    Wel even stiekum hoor volgens mij mocht het eigenlijk niet.

Inmiddels hebben we op de onderste twee niveau's ook een mandje staan.
    :sunny: Marjoleine.

17. Mooi hoor! :thumbleft:

Maareh ff stomme vraag... krijg je dan ook niet allerlei beestjes binnen wanneer je zo hout uit het bos meeneemt? Of heb je het eerst nog ergens laten drogen?

18. Nee hoor dat valt erg mee, we hebben het eerst een paar weken in de schuur laten drogen. Daarna de bast eraf, en nog een tijd op zolder laten indrogen. Toen er echt niets meer uitkwam zijn we aan de klus begonnen.
    Getver beestjes........ Ik moet er niet aan denken!
    :sunny: Marjoleine

19. He eeeeehhhh Marjoleine Heilooer bos :?: :?: dan weet ik waar ik moet wezen.... :lol: :lol:
    Maar hij ziet er leuk uit je kattenboom :D :D :D

20. op het platteland snoeien ze jaarlijks de wilgen..
    Dat zijn mooie takken die ook makkelijk te bewerken zijn..
    Denk niet dat het een probleem is als je dan wat hout komt halen..
    meeste word toch versnipperd..

Laden...
Vergelijkbare Onderwerpen - Kitten
  1. Jgreving
    Reacties:
    15
    Weergaven:
    310
  2. Robin
    Reacties:
    40
    Weergaven: