Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

kitten uit het buitenland kopen?

Discussie in 'Informatie' gestart door Sandra, 22 jul 2005.

Tags:
  1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. Hoe gaat dat eigenlijk in zijn werking en wat zijn de gemiddelde kosten waar je rekening mee moet houden?

Hiermee bedoel ik wat de aanschafprijs is, zijn de entingskosten voor de nieuwe eigenaar evenals transsport. Hoe zit zoiets inmekaar en waar let je dan op als koper want je kan niet zomaar even langs gaan natuurlijk.

2. Dat is zo verschillend ik weet dat de entingen in het buitenland en dan zeker Denemarken erg duur zijn, maar het beste wat je kan doen is heel simpel een e-mail eraan wagen.
    De laatste keer dat ik een Coontje uit het buitenland heb gehaald was in mei van dit jaar en zij koste € 850. een hoop geld maar daar was ook alles voor gedaan ouders getest en zijzelf was ook volledig geent met chip ging ze mee naar Nederland.
    Wij hebben onze buitenlandse meiden zelf gehaald was nog te doen met rijden, maar als het niet te rijden is zul je met het vliegtuig moeten en die kosten zijn voor de nieuwe eigenaar.

Laatst kontakt gehad met een fokker uit Finland die vroeg € 1200. en dit was zonder shippingskosten dus het vliegtuig en een carrier kwamen er nog bij ik denk dat je dan al gauw op een € 1500. uit gaat komen...dat is heel veel geld.

Waar je op kan letten bij een Coontje uit het buitenland is de lijnen ga pluizen op het internet en kijk naar de ouders en zeker het is nooit een garantie want over het karakter is weinig te zeggen via de mail, er is ook nog zoiets als een wederzijds vertrouwen ........de fokker weet tenslotte ook niet waar haar kittens terecht komen maar het blijft moeilijk .

Ik heb het nog steeds getroffen met mijn meisjes, ben er superblij mee en ik hoop zij ook met mij :wink:

Corry.

3. Hoi Corry,

Bedankt voor je snelle reactie. Op zich heb ik niks op het oog maar vroeg het me zo af. Ergens in de ijskast liggen wel plannen voor het opstarten van dit is dan ook meer voor als het bijvoorbeeld in NL niet zou lukken met een goede ( fok) poes maar denk dat het nog wel mee kan vallen. Voordat we plannen gaan maken willen we beide goed en wel ingelezen zijn en kennis op hebben gedaan bovendien weten we dan ook zeker of het financieel kan en of er tijd voor is.

Naar aanleiding van het topic familie bedacht ik mij dit zo ineens omdat veel katten uit het buitenland komen.

4. Het is heel verschillend wat een kitten uit het buitenland kost, heel verschillend.
    Je moet rekenen tussen de 850 en 200 euro.
    En vaak komen daar dan nog de bijzondere kosten bij, enten, chippen en shippen.

Het is dus heel afhankelijk van het land en daarnaast ook van de lijnen.

5. 200?! Gaan we allemaal in het buitenland shoppen!!!!!! Wie heeft er een big shopper? Whahaha!:lol: :lol: :lol:

Ik neem aan dat je een nulletje vergeten bent, Natasja!

Groetjes,
    Monique

6. :oops: :shock: :oops:
    200 is wel heeeeeeeeul weinig......
    Inderdaad een nulletje vergeten......
    Het moet dus 2000 zijn.

7. Potverdikke, ik was al op weg naar schiphol met 3 AH tassen en Monique in mijn kielzog :lol:

8. Whoehahah ik stond ook al in de startblokken inderdaad, voor 200 euries doe ik het wel voor :D

9. Heyyyyy jullie vergaten mij op te pikken !! Ik stond maar te wachten met mijn Dirk v/d Broek tassen :wink:

10. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

ik ben nu zelf 2 keer in denemarken geweest
    een kitten kost daar zo rond de 1000 euro
    kitten is er 3 x voor geent, 2 normale cocktails en een rabies enting, gechipt, en natuurlijk ontwormd.
    heb er wel 2 hele leuke vriendinnnen aan over gehouden
    zijn altijd welkom , dus leuk als vakantie adresje

morgen gaan we naar duitsland
    kosten 950 euro al incl.

je moet het zo zien binnen de EU als je kitten maar een Rabies enting heeft van een maand oud en een chip kan ze zo landje hoppen

maar buiten de EU is het per land nog verschillend en willen ze vaak ook bloedtesten en carantaine of een bepaalde leeftijd dat een kitten over zee mag

groetjes renate

11. Ik vind 1000 euro erg duur zelfs voor Deense begrippen.
    De prijs die ik voor denen opgevraagd heb ligt rond de 650/750 euro.
    En dit is een prijs die door toch wel een behoorlijk aantal fokkers word gevraagd.
    En ook dan zijn ze volledig van alles voorzien.
    Toen ik 2 a 3 jaar terug met Sarafina bezig was....koste een kitten daar 650 euro en dit is toch een van de bekendste fokkers van Denemarken.
    Een vriendin van mij heeft er nu 1 gereserveerd daar koste 700 euro all in.
    Vrienden van ons vragen voor een huiskat .....450 euro en voor een fokpoes 650 euro.

Maar goed dit probleem hebben we op het moment niet..er word gewoon geruild :D ;)

Conny

12.  
  13. Ik vind dit wel intressant om te weten, maar een hele gok om het over te laten vliegen of shippen terwijl je nog nooit echt contact met het coontje heb gehad.

Het zal mij leuk lijken er meteen een "duur" weekendje weg van te maken :mrgreen:

14. Doen wij ook en dat duur valt wel mee hoor.....we gaan meestal vrijdags weg en zondags weer thuis.Wat mij tegenvalt is de brug die is duur 500 deensekronen dat komt neer op zo'n 65 euro voor een retourtje en dat vind ik dan weer wel duur en zonde geld ;) Maar dit is alleen als we naar Copenhagen moeten .......als we naar Vonge gaan zitten we aan de goede kant van de brug en dit is zo'n 150 km voorbij de duitse grens.
    We worden verder heerlijk verwend zo'n weekend :D lekker eten en drinken en aangenaam gezelschap en vooral veel engels kleppen gevolg is dat je in de auto ook tegen elkaar in het engels begint hahaha.

Conny

15. Ja dat is wel leuk zo'n weekendje!! en je gaat daar voor een leuk Coontje heen geweldig....!

500 deense kronen dan is een katje 5000 deense kronen mmmh 5000 klinkt wel veel!!! :mrgreen:

Oja en ik bedoel duur..... je gaat weg na het buitenlans en een dure kat :lol: :lol: :lol:

16. hmm wat een verschillen qua prijzen soms zeg! Maar zo'n weekendje Kopenhagen lijkt me wel weer heerlijk :mrgreen:

17. en wat dacht je van de boot??? 120 euries een retourtje!!!
    ik ga dus volgende keer over de brug

groetjes renate

18. Scheelt de helft Renate :D

Ja die boot hebben we ook over gedacht maar schrokken van de prijs :shock:

Conny

Laden...
Vergelijkbare Onderwerpen - kitten buitenland kopen
  1. Jgreving
    Reacties:
    15
    Weergaven:
    314