Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

Kennen jullie "De huisdierendokter" ?

Discussie in 'Dierenarts' gestart door Catlady1971, 9 aug 2005.

1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. Hallo,

Dit gaat even niet over een Maine Coon maar ik had graag jullie advies... Ik heb een kat genaamd Grimnir, een echte Gentle Giant van 11 kilo (en toch is het geen Maine Coon haha) met suikerziekte... en helaas ook met feliene eosinophiele granuloma.
    Dat is een immuniteits-huidziekte die zich vooral uit in de vorm van onderhuidse bobbels, blijkbaar met jeuk want mijn kat krabt en bijt soms aan de plaatsen waar hij dit heeft. De ziekte wordt bij "gezonde" katten behandeld met cortisone maar omdat Grimnir suikerziekte heeft, kan dit niet : cortisone stuurt zijn insuline-schema in de war :(.

Nu heb ik gezien dat er een site bestaat genaamd "de huisdierendokter.nl" die alternatieve gezondheidsprodukten aanbiedt. Deze dierenarts beweert een alternatief gevonden te hebben voor katten die om één of andere reden geen cortisone mogen innemen. Het produkt moet wel eerst drie maanden toegediend worden vooraleer er resultaat zou geboekt worden.

Nu mijn vraag : heeft iemand van jullie ervaring met deze huisdierenarts ? Zelf produkten besteld ? Of van "horen zeggen" ?

Ik heb al allerlei dingen voor Grimnir geprobeerd, en ben geneigd dit ook te proberen...

Groetjes,

Christina & de kattenbende

2. Nee geen ervaring mee....

Ik zou wel enorm uitkijken om zomaar dingen op eigen houtje , zonder begeleiding van een da, te gaan uitproberen gezien zijn diabetes.

3. De huisdierendokter werkt nauw samen met Utrecht en twee andere dierenartsen die ik persoonlijk ken en alle vertrouwen in heb. Wel vind ik veel produkten erg duur.

gr,kim

4. Ik heb overlaatst iets besteld voor mijn bernersenner van 2 jaar hij heeft epilepsie.
    Ik kan medicijnen van de da krijgen, maar als hij die langere tijd gebruikt kan hij lever beschadigen op lopen en zulke dingen. Ik heb voor Cavaro chinese thee besteld tegen de aanvallen. Hij is nu anderhalve week bezig met die thee en hij is een stuk rustiger als anders vinden wij. Hij kreeg om de 3 weken een aanval en het is nu 3 weken geleden en er is nog geen teken te zien dat er een aanval aan zit te komen dus we zitten te wachten hoe lang er tussen gaat zitten nu.
    Mijn zus heeft een kat met blaasgruis en die gaat binnenkort ook vandaar iets bestellen voor haar kat.

Groetjes Katja.

5. Wauw klinkt dus wel erg goed!

Hoop dat Cavaro het goed blijft doen op de thee!

6. Overleg het eens met je da, wat vindt deze ervan.
    En dan kan je je da contact op laten nemen met Utrecht voor wat uitleg en toelichting over dit gebeuren.
    Of misschien kan je dat contact zelf opnemen.

Laden...
Vergelijkbare Onderwerpen - jullie huisdierendokter
  1. Symbas Story
    Reacties:
    17
    Weergaven:
    976
  2. Marjon G
    Reacties:
    12
    Weergaven:
    1.117