Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon? Word lid van ons gratis forum.

Kater of poes?

Discussie in 'Informatie' gestart door bibi, 27 jul 2005.

Tags:
  1. Deze website maakt gebruik van verschillende cookies: Analytische cookies, Functionele cookies en Tracking cookies. Indien u verder gaat op deze website, dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies. Leer Meer.
Welkom bij Maine Coon .nl

Meer weten over de Maine Coon?
Word lid van ons gratis forum.

Deel Deze Pagina

1. Wat knuffelen betreft weet je nooit helemaal zeker van te voren hoe het karakter zal zijn, vind ik dan. Ik heb een kater die graag kroelt maar wel naast me op de bank. En ik heb een poes die steeds graag op schoot kroelt.
    Ik vind wel dat mijn katers wat makkelijker/simpeler zijn. En de poezen zijn wat pittiger. Maar ja laatste tijd loopt mijn blauwe kater weer te brommen en blazen. Er is dus geen peil op te trekken.
    Ik ga er ook katje nog bijnemen, vind het ook moeilijk poes of kater.

Groeten, Marjan :wink:

2. Nee dat klopt. Je weet nooit hoe het karakter van een kat wordt. Maar heb je op dit moment zelf ook maar 1 kat? En voelt 'ie zich niet 'eenzaam'?

3. sorry, te snel gelezen, ik zie dat je een kater en poes hebt!!

4. Ik heb beide en ben van beide ook weg. Een kater is heel erg aanhankelijk de andere twee niet de poes zit in haar pubertijd en is veels te druk met spelen maar altijd wel aanwezig. Ze hebben allebei leuke kanten vindt ik zelf. Toen ik mijn katers net had werkte ik ook fulltime en heb ik daarom juist voor 2 gekozen zodat ze konden spelen als ik er niet was. Ik ben erg blij dat ik dat gedaan heb want oh ze kunnen niet meer zonder elkaar en het scheelde mij heel wat behang en meubels dus persoonlijk zou ik toch voor 2 gaan. Mijn katten komen niet buiten en wel om de volgende redenen, ik zou niet graag willen dat ze gestolen worden en of doodgereden, vergiftigd worden. Vanaf volgend jaar beschikken ze over hun eigen ren tevens wil ik ook niet dat ze enge ziektes oplopen door te vechten met straatkatten en ik wil ook niet dat anderen last van ze hebben doordat ze bij hun in de tuin gaan zitten. Bij de meeste fokkers staat trouwens in het contract dat ze liever niet hebben dat de kat zo maar naar buiten mag. Tja dit zijn mijn ervaringen dus en ik zou ze niet meer kunnen missen :mrgreen: .

5. Ik persoonlijk ga ook voor 2, maarja na enig overhalen ben ik blij dat er al 1 kat komt! Gelukkig woon ik in een rustige buurt, dus ik denk dat ik de kat alleen buiten laat als ik er bij ben. Vooral dat stelen, daar ben ik bang voor. (dit jaar is het hondje, een sharpei) van mijn zwager gestolen!).
    Eigenlijk heb ik altijd een poes gewild, waarom weet ik niet, waarschijnlijk omdat ik in mijn kinderjaren thuis ook een poes had. Maar goed, ik ga er nog eens diep over nadenken, morgen hoef ik pas te beslissen!

6. Maar dat zegt nog niets hoor... Niet zo heel lang geleden heeft één va de forumleden afscheid moeten nemen van haar poezeltje. Het schatje was op slag dood nadat een auto haar geschept had... in een 30 km zone!!!!

Je moet er toch niet aan denken!

Wat betreft poes of kater? Wij hebben nu drie poezen en drie katers (en een nestje van 4 kittens!) en eigenlijk is Tommy (mijn britse korthaar) de enige die niet op schoot komt. Al mijn coons zijn enorme knuffels en het liefst allemaal tegelijkertijd!

Ik vind wel dat katers vaak mooier, stoerder, imposanter zijn dan poezen...

Trouwens: Als je 1 kat hebt, heb je een kattenbak nodig, speeltjes, misschien een klimpaal, etensbakjes, een oppasser voor tijdens vakanties etc.

Voor 2 katten heb je eigenlijk precies dat nodig! En je merkt heus niet dat je huis opeens vol katten zit omdat je 2 katten hebt in plaats van 1!!!!! :lol: :lol: :lol:

Groetjes,
    Monique

7. Ik heb ook bij mijn Maine Coons in het contract staan dat ze niet alleen mogen zijn. Dus er moet een hond of kat bij, maar dat was bij ons geen probleem, want we hadden al 3 katten.

Ik heb een kater en een poes, en ze zijn allebei aanhankelijk op hun eigen manier. De kater is constant aanhankelijk, de poes de ene dag lijkt het wel of er klitteband aan haar zit en is ze niet van me weg te slaan, de andere dag zie ik haar de hele dag niet en ligt ze de hele dag op zolder.

8. Poeh. Zal ik ze gewoon alletwee nemen. Voor al die gemiste jaren haha. Het is eigenlijk zo dat de fokker wegens omstandigheden niet meer voor de katten kan zorgen, dus iemand anders zorgt nu voor ze, en die verkoopt ze ook. Dus of er een contract bij komt? Wel een stamboom. Maarja als ik nu alletwee de katten neem, een poes en een kater dan ben ik gelijk van het probleem af. Dan heb ik van beide wat. Even mijn vriend overhalen....

9. Wij zouden eerst ook voor 1 gaan, een kater, bij de andere 3 katten, maar die zijn echt veel ouder, en toen hebben we nog een poesje (halfzusje) van dezelfde leeftijd erbij genomen. En dat is echt veel beter geweest. Ze hebben echt steun aan elkaar.

10. Nou duim dan maar voor me vanavond! Ik laat nog weten hoe het afgelopen is. :oops:

11. Heel eerlijk kun je bij alle rassen het best 2 katten minimaal bij mekaar zetten.
    Tenzij jij de hele dag thuis bent en gaat rossen met je katje.

Ik ben een kater mens.
    Zijn stoerder, groter en opener qua karakter.
    En zijn niet veel poezen waar ik echt van zeg WOW....(alhoewel met al die mooie dames hier op het forum ik ook begin te zwichten hoor)
    Maar katers zijn gewoon indrukwekkender vind ik persoonlijk

12. Ik denk ook dat je het beste 2 katten kan nemen, vooral als ze veel alleen zijn.
    Voor wat betreft kater of poes: wij hebben 2 katers en deze zijn totaal verschillend!

Bono is rustig en wil absoluut niet geknuffeld of opgetild worden, maar is op zijn
    manier wel aanhankelijk.
    Senna is hyperactief en een gigantische vrijdoos (als hij tijd heeft om stil te zitten).

Het is de aard van het beestje en niet de sekse die bepaald of hij/zij aanhankelijk is.

13. Ik wil voor Rosa binnekort ook op zoek gaan naar een maatje.
    Deze keer ga ik persoonlijk voor de kater, toch wat groter en stralen meer "power" uit..
    Wou in eerste instantie zowieso eigenlijk een kater....maar toen zag ik Rosa en kon me gewoon niet bedwingen :)

14. vooral als je veel weg bent is hetdenk ik verstandiger om er 2 te nemen
    en dan is het niet eens dat het 2 katten moeten zijn
    maar een kat en een hond kan ook
    als ze maar een beetje aan elkaar gewaagd zijn.

en ach je merkt het haast niet hoor
    ik heb nu 9 katten en 6 ervan zijn maine coons en je merkt het echt niet
    ja aan het voer maar zelf ik moet hier zelfs wel eens op zoek gaan waar ze zijn gebleven want dan vind ik het in ene zo stil in huis geworden
    en dan liggen ze bijv. allemaal op zolder
    het is wel grappig als kitten kopers komen kijken en dan bij het volgende bezoek vragen van ohhh heb je die nieuw of was die er vorige keer ook al
    want allemaal tegelijk zie je ze haast nooit
    ja als ik de voerbakken vul of met een blikje open trek ja dan heb je ze allemaal beneden :mrgreen:

groetjes renate

15. Nog even een vraagje over een ren. Hoe groot moeten die ongeveer zijn?

16. Ik denk dat het wel verstandig is Bibi om 2 coontjes te nemen zeker als jullie beiden full time werken en de katten veel alleen zitten. Ze hebben dan echt gezelschap aan elkaar

Ik heb hier een half britse korthaar dame van 3 jaar en 2 coon meisjes van 7 en 5 maanden, en het is super gaaf hoe ze alle 3 met elkaar omgaan. Spelen met elkaar en elkaar wassen, echt super om te zien.

Succes en je laat je vrouwelijke charmes maar eens naar boven komen dan gaat je vriend zo om!! :wink:

17. Ben ik het ook helemaal mee eens. Mijn vriend is toen hij op zichzelf ging wonen begonnen met 2 HTK katten en dat zijn ook broer en zus. Hij was overdag ook weg en dan moet je er gewoon 2 nemen, anders vereenzamen ze zo.

18. Poes of kater maakt inderdaad niet veel uit. Ik zou er ook minimaal 2 nemen als jullie zoveel weg zijn.

Groetjes, Janneke.

19. Ren - ach, als ze maar een frisse neus kunnen halen! En dan gaat het meer om "Wat is gemakkelijk af te zetten?". Zo hier en daar staan op het forum best wel veel foto's van rennen en balkonafscheidingen die de diverse leden gemaakt hebben :). Als je wat meer weet wat je zou willen of zo, vraag dan maar gerust, want mensen hier weten nu best veel van wat de voor- en nadelen van allerlei materialen zijn :D.

Succes!

20. ...echt zó helemaal mee eens.
    Verder merk ik dat mijn katten het helemaal leuk vinden om samen hun klodder uurtje te doen. Er zijn erbij die zich ook in hun eentje kunnen vermaken, maar merk dan wel dat na verloop van tijd ze het spelltje graag willen delen.

Een poes, een kater het maakt niet echt uit.
    Je zou daar eens kunnen kijken hoe beide op jou reageren en jij op hun, misschien dat je het dan weet.
    SUC6.....!!!

21. Ik ga met de rest hier mee!
    Ik zal ook voor twee gaan, zeker als jullie allebei vaak overdag weg zijn...
    En je moet maar zo denken ,nu zijn ze aan elkaar gewent, stel je voor dat je later toch zou beslissen om er 1 bij te nemen en ze liggen elkaar niet :?
    Heb je dat probleem weer....dat heb je nu niet... :D
    Das toch een mooi argument om je vriend over te halen, of niet soms? :wink: :wink: :wink:
    Succes hoor!!!

22. ja wat riette al zei, als ze maar een frisse neus kunnen halen
    wij gaan zelf met net de gehele tuin over spannen met net.
    zodat ze de hele tuin tot hun beschikking zullen hebben
    het is dus maar net wat je zelf ook wil en hoeveel ruimte je hebt

groetjes renate

23. We zijn er uit!!! We nemen 2 katten, een lapjespoes en een zwarte kater!!! Mijn vriend zei gelijk al, nou dan neem je ze toch alletwee, dan hebben ze elkaar overdag om mee te spelen. Vandaag krijg ik de foto's!!

24. Gefeliciteerd!

Ik wil ook oh zo graag een tweede voor Rosa, zodat ze een speel maatje heeft...maar de DA vond het beter om daar nog even mee wachten omdat ze voldoende rust moet nemen.

25. Nou, dat viel dus reuze mee! Leuk dat je er 2 krijgt en die foto willen wij natuurlijk
    ook zien.

26. Ik kom wel bij mensen die er 10 of meer hebben en inderdaad daar merk je niks van... :lol: :lol: Meestal als je er 1 hebt is er binnen onafzienbare tijd nog 1 bij dus waarom niet gewoon 2 tegelijk..Trouwens nestgenootjes hebben een hele speciale band met elkaar vond dat heel bijzonder om te mogen ervaren...Jammer genoeg zijn we er 1 verloren :cry: :cry: en ook nu merk ik dat die band heel bijzonder was...

Dus ik zou voor 2 gaan en kater of poes persoonlijk ben ik een katermens maar een poes is ook vaak een echte knuffelcatsmiley.gifheykitty2.gifheykitty2.gifcatsmiley.gif

27. ik wil foto toevoegen. Hoe doe ik dit?

28. Wat gaaf, 2 katten tegelijk. :D

Groeten, Marjan :wink:

29. Kijk bij forum index onder foto plaatsen.....
    http://www.mainecoon.nl/Nederlands/Forum/viewtopic.php?t=131
    Ik hoop dat dit de goede link is er naar toe weet nog niet zo goed hoe dat werkt.. :rolleyes: :rolleyes:

Photobucket is echt een heel makkelijk programma.. :lol: :lol: :lol:

Superr 2 poezels de vraag kater poes is ook gelijk opgelost... :wink: :wink: zie je die mannen vallen best mee... :lol: :lol: :lol:

30. Maar wat weerhoud je ervan om vast rond te kijken meestal moet je toch nog een tijd wachten smile1.gifyes.gif

31. Dat doe ik ook wel :)
    De meeste zijn alleen al op extreem jonge leeftijd verkocht...
    Ik wil toch een beetje kunnen zien hoe hun vacht wordt, dus wacht liever tot ze een week of 9+ zijn, dan kun je echt zien hoe ze gaan worden. Maarja, als je zo lang wacht heb je inderdaad niet veel keus meer.
    Zag er laatst 1 die ik echt graag wou hebben, maarja, toen had ze dus net haar staartje gebroken :(

32. Tjeetje zit jouw ook niet mee he met dat breken.. :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Maar er zijn fokkers waar je een optie kan krijgen tot ze een week of 8 a 9 zijn....Misschien moet je dat dan proberen... :lol: :lol:

33. Bibi,

gefeliciteerd met het behalen van de overwinning :mrgreen:

Ben benieuwd hoe de dame en heer er uit zien ;)

Enne Chiel,
    gewoon bellen en vragen stellen, en wat Marinda zegt vragen of je een optie mag tot ze wat meer zijn uitgegroeit ;)

34. Gefeliciteerd Bibi!!! Veeeel gezelliger met z'n tweeen! Zijn het broer en zus?

Groetjes,
    Monique

35. Hallo,
    bedankt voor de felicitaties! Als ik wat meer tijd heb zal ik nog eens proberen om de foto's erop te zetten. En ja, het zijn broertjes en zusjes. Mijn collega krijgt er ook 2 van hetzelfde nest, dus dat wordt straks ervaringen uitwisselen!

36. wat leuk bibi .... van harte gefeliciteerd...balloons.gif

en chiel ..... als hier kittens geboren worden mogen mensen toch pas kijken na 4 weken en als je er dan 1 ziet waarvan je denkt ja die vind ik wel leuk
    kan je altijd een optie nemen tot die keer dat je komt kijken
    dus na 6 weken kan je dan ook nog wel rustig kijken of je het kitten wat vind of niet.

groetjes renate

37. Ja, zo doen wij het ook! Als ik denk dat het vertrouwd is, mogen mensen na 4 weken komen kijken (maar alleen kijken, dus niet aankomen!) Pas na de 1e enting (7-8 weken) mag je komen knuffelen! Klinkt allemaal erg paranoide en overdreven, maar liever dat dan dat je later zegt "had ik maar..."

Groetjes,
    Monique

Groetjes,
    Monique

38. Hij komt over hoor Monique!!! :lol: Ik zal me beheersen.
    (maar ik wist het gelukkig al)

En ik ben het helemaal met je eens!

39. precies
    je kan niet voorzichtig genoet zijn met die ukken
    voor dat je het weet hebben ze wat onder de leden

groetjes renate

Laden...
Vergelijkbare Onderwerpen - Kater poes
  1. venusschoen
    Reacties:
    21
    Weergaven: